Συνεργατικά Έγγραφα Google

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟINTERNET

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – ΕΠΙΠΕΔΟ 1ΑΓΕΛ

ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ GOOGLE

Έγγραφα-DocumentsΕργ. Ασκήσεις Α

GOOGLE DOCS – FOR THE WEB

  • ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ GOOGLE & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0

    Α. Για να δημιουργήσετε ένα νέο έγγραφο:

    Α.1 Συνδεθείτε αρχικά στον Google λογαριασμό σας.

    Α.2 Από την λίστα των διαθέσιμων εφαρμογών επιλέξτε Έγγραφα.

    H Google –αν είναι  η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τον λογαριασμό σας– σας καλωσορίζει και σας προτρέπει να δημιουργήσετε έγγραφα και να τα επεξεργαστείτε συνεργαζόμενοι με άλλους χρήστες.

    Φυσικά –αφού είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε τον λογαριασμό σας– δεν έχετε έγγραφα.

    Α.3 Δημιουργήστε ένα νέο έγγραφο όπως σας υποδεικνύεται.

    Α.4 Η εικόνα που ακολουθεί είναι η αρχική εικόνα της εφαρμογής που διατίθεται για συγγραφή και επεξεργασία κειμένου. Στο εξής θα αναφερόμαστε σε αυτή (την εφαρμογή) ως Έγγραφα Google ή Google Docs.

    Α.5 Μόλις δημιουργήσατε ένα κενό περιεχομένου έγγραφο.

    Μπορείτε σε αυτό να προσθέσετε και να μορφοποιήσετε κείμενο
    ακριβώς όπως και σε
    οποιοδήποτε άλλο επεξεργαστή κειμένου που τυχόν έχετε δοκιμάσει στο παρελθόν. 

    Α.6 Στο (κενό περιεχομένου) έγγραφο που προηγουμένως δημιουργήσατε, πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί.

    Παρατηρήστε ότι το όνομα του αρχείου είναι Έγγραφο χωρίς τίτλο -η απόδοση του ονόματος οφείλεται εξ’ ολοκλήρου στην εφαρμογή.

    Κανένας λόγος ανησυχίας στην παρούσα φάση δεν συντρέχει -ολοκληρώστε την πληκτρολόγηση του κειμένου και το όνομα του αρχείου μπορεί να αλλάξει μετά.

    “Πως να πιστέψουν οι άπιστοι τι θάματα μπορεί να γεννήσει η πίστη; Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη, όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα. Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλαβαίνεις πως μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου, τρομάζεις… γιατί δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άνανδρες πράξεις σου, ρίχνοντας το φταίξιμο στους άλλους. Ξέρεις πως εσύ, όχι η μοίρα, όχι η τύχη, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ό,τι και αν κάμεις, ό,τι και αν γίνεις ακέραιη την ευθύνη. Και ντρέπεσαι τότε να γελάς, ντρέπεσαι να περγελάς αν μια φλεγόμενη ψυχή ζητάει το αδύνατο. Καλά πια καταλαβαίνεις πως αυτή ‘ναι η αξία του ανθρώπου: να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο· και να ‘ναι σίγουρος πως θα το φτάσει, γιατί ξέρει πως αν δε λιποψυχήσει, αν δεν ακούσει τι του κανοναρχάει η λογική, μα κρατάει με τα δόντια την ψυχή του κι εξακολουθεί με πίστη, με πείσμα να κυνηγάει το αδύνατο, τότε γίνεται το θάμα, που ποτέ ο αφτέρουγος κοινός νους δε μπορούσε να το μαντέψει: το αδύνατο γίνεται δυνατό”. 

    Α.7 Μπορούμε τώρα να αλλάξουμε το όνομα του αρχείου. Κάντε κλικ στο πλαίσιο κειμένου όπου εμφανίζεται το όνομα του αρχείου, διαγράψτε τις λέξεις Έγγραφο χωρίς τίτλο και πληκτρολογήστε το νέο όνομα (σύμφωνα με την εικόνα που ακολουθεί). Το νέο όνομα θα αντικαταστήσει το παλιό.

    Α.8 Δημιουργήστε μια κενή γραμμή στην αρχή του εγγράφου και πληκτρολογήστε σε αυτή το ονοματεπώνυμο σας και επιπλέον εφ΄όσον είστε: 

    μαθητής/τρια σπουδαστής/στρια φοιτητής/τρια οτιδήποτε άλλο
    συμπληρώστε σε νέα γραμμή
    σχολείο τάξη, τμήμα ΙΕΚ, ειδικότητα Πανεπιστήμιο, τμήμα εργασία, ειδικότητα, κ.οτ.αλ.κρ.απ.

  • ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0 –ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ – ΠΙΣΤΗ

    Β.1 Ενεργείστε προς Κοινή Χρήση του αρχείου (που στην προηγούμενη ενότητα δημιουργήσατε) με τον χρήστη που έχει οριστεί ως υπεύθυνος του μαθήματος και του οποίου η διεύθυνση email σας έχει δοθεί. Δώστε δικαιώματα στον εν λόγω χρήστη σχολιασμού του περιεχομένου του αρχείου. Τέλος πληκτρολογήστε ένα μήνυμα ενημερώνοντάς τον για την πρόθεσή σας να χρησιμοποιείτε από κοινού το αρχείο.

    Το αρχικό παράθυρο -εμφανίζεται ο δημιουργός/κάτοχος του αρχείου (για το συγκεκριμμένο αρχείο είναι ο χρήστης Alan Turing)

    Το παράθυρο κατά την φάση δημιουργίας κοινής χρήσης με τον χρήστη του οποίου το email είναι pervolisch@gmail.com.

    Τα δικαιώματα χρήσης ενός αρχείου τα οποία μπορείτε να εκχωρηθούν και σε άλλους χρήστες περιορίζονται σε: 
    Ανάγνωση, Σχολιασμό και Σύνταξη

  • ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ  ΣΕΛΙΔΑΣ  ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0 –ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ – ΠΙΣΤΗ

    Σε περίπτωση που έχετε αποσυνδεθεί από τον λογαριασμό σας συνδεθείτε ξανά και επιλέξτε (κάνοντας κλικ) να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή εγγράφων. Αναζητήστε και ανοίξτε το αρχείο με όνομα Νίκος Καζαντζάκης -Πίστη που δημιουργήσατε προσφάτως.

    Γ.1 Επιλέξτε όλο το κείμενο και εφαρμόστε πλήρη στοίχιση, γραμματοσειρά Calibri 14 pt (στ.).

    Γ.2 Προχωρήστε στη διαμόρφωση των περιθωρίων της σελίδας του εγγράφου σας με τρόπο ώστε το κείμενο να απέχει απόσταση από το

    αριστερό άκρο δεξιό άκρο πάνω άκρο κάτω άκρο
    της σελίδας
    1.4 εκ.
    1.6 εκ.
    2.8 εκ.
    1.2 εκ.

    Γ.2 Κάντε διπλό κλικ στην περιοχή της κεφαλίδας (στο λευκό περιθώριο ακριβώς πάνω από το κείμενο του εγγράφου) και πληκτρολογήστε τις λέξεις Συνεργατικά Έγγραφα -Google Docs. Εφαρμόστε επιπλέον,

    γραμματοσειρά Verdana,  μέγεθος 13, χρώμμα  σκούρο πράσινο  και στοίχιση κέντρο

    Γ.3 Μάθετε τον αριθμό των λέξεων του κειμένου σας χρησιμοποιώντας το κατάλληλο εργαλείο.

    Γ.4 Μεταβείτε στην περιοχή του υποσέλιδου και γράψτε το κείμενο που ακολουθεί παρακάτω με τρόπο ώστε αυτό να εμφανίζεται στα δεξιά της σελίδας.

    “Ο Καπετάν Μιχάλης”

    Απόσπασμα από το βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη

     

    Γ.5 Εφαρμόστε τις μορφοποιήσεις που σας υποδεικνύονται αμέσως μετά σε λέξεις/φράσεις του κειμένου.

    έντονη γραφή (Β) υπογράμμιση (U) πλάγια γραφή (I) έντονη γραφή και υπογράμμιση
    μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου θάματα, μεγάλη ιδέα ακέραιη την ευθύνη, η αξία του ανθρώπου
    φλεγόμενη ψυχή, να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Α.   Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Τ Ι Κ Α    Ε Γ Γ Ρ Α Φ Α

  • Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Α.1 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ

    Το όνομα του αρχείου της (κάθε) εργαστηριακής άσκησης θα είναι της μορφής:

    Επώνυμο_Όνομα_Τίτλος Άσκησης_αριθμός

    όπου ως Επώνυμο, Όνομα αναγράφονται τα  πραγματικά σας στοιχεία -χωρισμένα με τον χαρακτήρα _ (κάτω παύλα), ο τίτλος της άσκησης (όπως κάθε φορά σας δίνεται) και,

    ο αριθμός αντικαθίσταται από τον αύξοντα αριθμό της εργασίας (με χρήση 2 ψηφίων) – π.χ στην πρώτη εργασία θα είναι 01, στην δεύτερη 02 κ.ο.κ.

    Α.2 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

    Περιθώρια

    Επάνω: 2.7 cm, Κάτω: 2.3 cm

    Αριστερά: 1.8 cm, Δεξιά: 2.2 cm

    Κεφαλίδα

    Θα πρέπει να εμφανίζεται κείμενο, όπως παρακάτω:

    Συνεργατικά Έγγραφα (Documents) (κεφαλαία γράμματα)

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Cambria, μεγέθος 12 στ., ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση δεξιά

    Υποσέλιδο

    Εμφανίζεται στο κέντρο του υποσέλιδου ο αριθμός της σελίδας.

  • Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Β.1 Στο σημείο της σελίδας που σας υποδεικνύεται εμφανίζεται εικόνα σχετική με το θέμα της άσκησης.

    Υπόδειξη: Στο έγγραφο έχει γίνει εισαγωγή μιας εικόνας που απεικονίζει το σχέδιο ενός σχολείου. Η εικόνα αυτή θα διαγραφεί και θα γίνει εισαγωγή νέας εικόνας (η οποία πρέπει να αναζητηθεί από εσάς στο διαδίκτυο) όπως ζητείται.

    Β.2 Ακολουθεί ο τίτλος της εργασίας.

    TITΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ
    Book Antiqua, μεγέθος 18 pt (στ.), έντονη γραφή, χρώμα μπλε ανοικτό

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
    στοίχιση κέντρο

    Β.3 Αναγράφονται τα στοιχεία του ατόμου που εκπόνησε την εργασία

    Όνομα και Επώνυμο

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Cambria, μεγέθος 14 στ., χρώμα απόχρωση πράσινου  ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση κέντρο

    Ιδιότητα (συμπληρώστε ακολουθώντας τις οδηγίες αμέσως παρακάτω)

    Ιδιότητα μπορεί να είναι: μαθητής/τρια σπουδαστής/στρια φοιτητής/τρια οτιδήποτε άλλο
    συμπληρώστε αντίστοιχα σε νέα γραμμή
      σχολείο, τάξη, τμήμα ΙΕΚ, ειδικότητα Πανεπιστήμιο, τμήμα εργασία, ειδικότητα, κ.οτ.αλ.κρ.απ.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Calimbri, μεγέθος 12 στ., χρώμα της επιλογής σας, στοίχιση κέντρο, πλάγια γραφή

    Διεύθυνση email

    Β.4 Ακολουθεί το κυρίως σώμα (περιεχόμενο) της εργασίας στο οποίο εφαρμόζονται οι μορφοποιήσεις που πιο κάτω περιγράφονται.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Bookman Old Style, μεγέθος 12 στ.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: Στοίχιση πλήρης

    ΑΠΟΣΤΑΣΗ:

    από την προηγούμενη παράγραφο
    (απόσταση/κενό διάστημα πριν)
    από την επόμενη παράγραφο
    (απόσταση/κενό διάστημα μετά)
    μεταξύ των γραμμών μιας παραγράφου
    (διάστιχο)
    Όχι (0) 4 pt (στ.)
    1.5

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Δεν πρέπει να εμφανίζονται κενές γραμμές πουθενά στο κείμενο της εργασίας.
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………..

    Β.5 Αναγράφεται εφ’ όσον χρησιμοποιήθηκε– η βιβλιογραφία (πρώτα η ξενόγλωσση και στη συνέχεια η ελληνική)

    Σε περίπτωση που για την εκπόνηση της εργασίας υλικό αντλήθηκε από:

    οποιοδήποτε έντυπο μέσο (εφημερίδα, περιοδικό, βιβλίο) αναγράφονται (αριθμημένα) με τη σειρά,

    ονόματα συγγραφέων, έτος έκδοσης, τίτλος, αριθμοί σελίδων, εκδότης/ες, πόλη έκδοσης.

    το διαδίκτυο αναγράφονται οι αντίστοιχες διευθύνσεις.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Times New Roman, μεγέθος 12 pt (στ.)

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: αριστερή στοίχιση, διάστημα μετά 6 pt (στ.)

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.1

    ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ – ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    Περιγραφή

    Μερικές δεκαετίες πιο πριν, στα 1970, η πολυγραφότατη και διακεκριμένη παιδαγωγός Έλλη Αλεξίου θα αποδειχθεί ότι σκέφτεται πολύ πιο μπροστά από την εποχή της, τόσο βαθυστόχαστα και διαχρονικά ώστε να απαριθμήσει με ακρίβεια, σαφήνεια και επιτυχία τους λόγους της συντριπτικής ανωτερότητας του ανθρώπινου εγκεφάλου.

    Μελετήστε το κείμενο που ακολουθεί και περιγράψτε (σε μια παράγραφο 8 – 10 γραμμών) για ποιους λόγους η συγγραφέας πιστεύει ότι η σύγκριση ανθρώπου – υπολογιστή επιφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ του ανθρώπου.

    “Πρώτον: Ο νους του ανθρώπου είναι δημιουργικός.

    Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος απαντά στις σοφίες που εμείς του βάλαμε μέσα. Από δικού του δε μπορεί να κάμει τίποτε. Είναι, άμα καθίσεις και το εξετάσεις, ένας καλός παπαγάλος. Κι ο παπαγάλος καταφέρνει και επαναλαμβάνει τις φράσεις που του μάθαμε…

    Δεύτερον: Ο άνθρωπος έχει πρωτοτυπία.

    Τρίτον: Ο άνθρωπος έχει το προνόμιο της διαίσθησης. Συχνά οσφραίνεται το καλό και το κακό προτού αυτό εκδηλωθεί.

    Τέταρτον: Ο ανθρώπινος νους έχει φαντασία. Μπορεί με το μυαλό του να φαντασθεί υπεράνθρωπα θαύματα.

    Πέμπτον: O άνθρωπος έχει εφευρετικότητα. Όταν κάπου σκοντάψει ψάχνει και βρίσκει άλλη λύση. Ενώ ο κακομοίρης ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος άμα σκοντάψει σκόνταψε.

    Έκτον: Ο άνθρωπος είναι συναισθηματικός. Χαίρεται ή πάσχει ανάλογα με το είδος των εντυπώσεων. Οι μηχανές είναι αναίσθητες.

    Έβδομον: Ο ανθρώπινος νους είναι ερευνητικός, έχει περιέργεια, ενδιαφέροντα

    Όγδοων: Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος είναι έργο του ανθρώπινου νου και δεν είναι ο ανθρώπινος νους έργο του ηλεκτρονικού εγκεφάλου. Ο ανθρώπινος νους έφτιαξε τα μεγάλα έργα της τέχνης: Όμηρος, Σαίξπηρ, Ραφαήλος, Πλάτων. Είναι άξιος ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος να πλησιάσει ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι; Εμείς τον σκεφτήκαμε και εμείς τον φτιάξαμε, για να μας υπηρετεί και να μας διευκολύνει. Και αυτό κάνει, είναι υπηρέτης μας.»

    Mην παραπλανάσαι λοιπόν. Με έναν υπολογιστή δεν είναι δυνατό να κάνεις διάλογο, αφού ο ουσιαστικός διάλογος δεν προϋποθέτει προδιαγεγραμμένες απαντήσεις. Ο διάλογος προϋποθέτει ανταλλαγή απόψεων. Ένας σκληρός δίσκος, μια μητρική κάρτα, μια ποσότητα μνήμης τυχαίας ή άμεσης προσπέλασης δεν έχουν άποψη. Αυτά  τα  ίδια  αποτελούν μια άποψη του δημιουργού τους. Ο  υπολογιστής  δεν  παίρνει  πρωτοβουλίες.  Αν δεν πάρει εντολή καταντά έπιπλο. Ο ουσιαστικός διάλογος έχει σα βασικότατο συστατικό στοιχείο την πρωτοβουλία έκφρασης γνώμης. Η μηχανή έχει σκοπό να υπηρετήσει τον άνθρωπο και τη ζωή του εν γένει, όχι όμως να τα αντικαταστήσει. Έτσι λοιπόν δε διαλέγεσαι με τον προσωπικό σου υπολογιστή, δίνεις μια άλλη διάσταση στα μοναχικά σου συναισθήματα. Και αυτό δεν είναι τόσο μεμπτό όσο φαίνεται, γιατί δε φταις εσύ για αυτά. Ίσως φταίει η νοοτροπία του συρμού που πολλές φορές αγνοεί τη συναισθηματική και πνευματική διάσταση του ανθρώπου. Εσένα ίσως σε έχει απωθήσει η άρχουσα αυτή νοοτροπία. Έτσι ζητάς καταφύγιο στην οθόνη, όπου μπορείς να φτιάξεις έναν κόσμο κατά βούληση. Όμως η αλήθεια παραμένει. Ό,τι κόσμο και να φτιάξεις δε θα είναι ο αληθινός. 

    Τι πρέπει να γίνει λοιπόν; Διάλεξε το δύσκολο δρόμο. Διάλεξε να αλλάξεις την άρχουσα νοοτροπία της σύγχρονής σου ζωής. Και ας μην έχεις ορατή στον ορίζοντα την τελική επιτυχία, αφού η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης κρύβεται μέσα στην έννοια της αδιάκοπης προσπάθειας. Κρύβεται στο κυνήγι του ακατόρθωτου, στο επίγειο όνειρο. Κι ας ξέρεις πως δε θα φτάσεις στην Ιθάκη, μπορείς να απολαύσεις και να κατανοήσεις τα μυστικά που κρύβει το απέραντο ταξίδι. Ένα ταξίδι του οποίου οι θιασώτες λίγες φορές φτάνουν στον προορισμό τους, στο μέρος για το οποίο ξεκίνησαν. Αξίζει να παλέψεις να είσαι εσύ ένας από αυτούς τους λίγους δικαιωμένους λοιπόν.”

    Διευκρίνηση (σημαντική): Το έγγραφο έχει μοιραστεί μαζί σας (κοινή χρήση) ο υπεύθυνος του μαθήματος αποδίδοντάς σας ρόλο/δικαιώματα συντάκτη. Στον καθένα από σας έχει δοθεί επίσης ένας μοναδικός αριθμός, που υποδεικνύει, την σελίδα του εγγράφου στην οποία και θα πρέπει (αφού συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία) να γράψει το κείμενο της εργασίας.

Permanent link to this article: https://pervolischool.edu.gr/computer-science/communications-network/internet-cloud/google-docs/