ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ GOOGLE & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0
Α.1 Για να δημιουργήσετε ένα νέο έγγραφο:
Συνδεθείτε αρχικά στον Google λογαριασμό σας.
Από την λίστα των διαθέσιμων εφαρμογών επιλέξτε Έγγραφα.
H Google –αν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τον λογαριασμό σας– σας καλωσορίζει και σας προτρέπει να δημιουργήσετε έγγραφα και να τα επεξεργαστείτε συνεργαζόμενοι με άλλους χρήστες.
Φυσικά –αφού είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε τον λογαριασμό σας– δεν έχετε έγγραφα.
Δημιουργήστε ένα νέο έγγραφο όπως σας υποδεικνύεται.
Η εικόνα που ακολουθεί είναι η αρχική εικόνα της εφαρμογής που διατίθεται για συγγραφή και επεξεργασία κειμένου. Στο εξής θα αναφερόμαστε σε αυτή (την εφαρμογή) ως Έγγραφα Google ή Google Docs.
Μόλις δημιουργήσατε ένα κενό περιεχομένου έγγραφο.
Μπορείτε σε αυτό να προσθέσετε και να μορφοποιήσετε κείμενο
ακριβώς όπως και σε
οποιοδήποτε άλλο επεξεργαστή κειμένου που τυχόν έχετε δοκιμάσει στο παρελθόν.
Α.2 Στο (κενό περιεχομένου) έγγραφο που προηγουμένως δημιουργήσατε, πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί.
Παρατηρήστε ότι το όνομα του αρχείου είναι Έγγραφο χωρίς τίτλο -η απόδοση του ονόματος οφείλεται εξ’ ολοκλήρου στην εφαρμογή.
Κανένας λόγος ανησυχίας στην παρούσα φάση δεν συντρέχει -ολοκληρώστε την πληκτρολόγηση του κειμένου και το όνομα του αρχείου μπορεί να αλλάξει μετά.
Πως να πιστέψουν οι άπιστοι τι θάματα μπορεί να γεννήσει η πίστη; Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη, όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα. Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλαβαίνεις πως μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου, τρομάζεις… γιατί δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άνανδρες πράξεις σου, ρίχνοντας το φταίξιμο στους άλλους. Ξέρεις πως εσύ, όχι η μοίρα, όχι η τύχη, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ό,τι και αν κάμεις, ό,τι και αν γίνεις ακέραιη την ευθύνη. Και ντρέπεσαι τότε να γελάς, ντρέπεσαι να περγελάς αν μια φλεγόμενη ψυχή ζητάει το αδύνατο. Καλά πια καταλαβαίνεις πως αυτή ‘ναι η αξία του ανθρώπου: να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο· και να ‘ναι σίγουρος πως θα το φτάσει, γιατί ξέρει πως αν δε λιποψυχήσει, αν δεν ακούσει τι του κανοναρχάει η λογική, μα κρατάει με τα δόντια την ψυχή του κι εξακολουθεί με πίστη, με πείσμα να κυνηγάει το αδύνατο, τότε γίνεται το θάμα, που ποτέ ο αφτέρουγος κοινός νους δε μπορούσε να το μαντέψει: το αδύνατο γίνεται δυνατό.
Α.3 Μπορούμε τώρα να αλλάξουμε το όνομα του αρχείου. Κάντε κλικ στο πλαίσιο κειμένου όπου εμφανίζεται το όνομα του αρχείου, διαγράψτε τις λέξεις Έγγραφο χωρίς τίτλο και πληκτρολογήστε το νέο όνομα (σύμφωνα με την εικόνα που ακολουθεί). Το νέο όνομα θα αντικαταστήσει το παλιό.
Α.4 Δημιουργήστε μια κενή γραμμή στην αρχή του εγγράφου. Ξεκινώντας απ’ αυτή την γραμμή θα πληκτρολογήσετε (όπως παρακάτω σας υποδεικνύεται) τα στοιχεία που σας αφορούν ήτοι:
α)το ονοματεπώνυμό σας, με τρόπο ώστε να εμφανίζεται πρώτα το όνομα και μετά το επώνυμο (συνδεμένα με κάτω παύλα -προσοχή όχι κενό), δηλ. στην μορφή Όνομα_Επώνυμο.
β) την ιδιότητά σας ως εξής: Εφ΄ όσον είστε:
μαθητής/τρια
σπουδαστής/στρια
φοιτητής/τρια
οτιδήποτε άλλο
συμπληρώστε στην επόμενη γραμμή (διαχωρισμός με κόμμα)
σχολείο, τάξη, τμήμα
ΙΕΚ, ειδικότητα
Πανεπιστήμιο, τμήμα
εργασία, ειδικότητα, κ.οτ.αλ.κρ.απ.
γ) την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας (email), σε νέα γραμμή.
Warning!
Α.5 Διαγράψτε όλες τις κενές γραμμές (αν υπάρχουν) που εμφανίζονται στο έγγραφο. Μεριμνήστε ώστε και στην συνέχεια να μην εμφανιστούν κενές γραμμές σε οποιοδήποτε σημείο του εγγράφου σας.
Β.1 Τροποποιήστε το όνομα του αρχείου ώστε να έρθει στη μορφή Επώνυμο Όνομα Ασκ_Α0 -Πίστη (Καζαντζάκης Νίκος).
Β.2 Ενεργείστε προς Κοινή Χρήση του αρχείου (που στην προηγούμενη ενότητα δημιουργήσατε) με τον χρήστη που έχει οριστεί ως υπεύθυνος του μαθήματος και του οποίου η διεύθυνση email σας έχει δοθεί. Δώστε δικαιώματα στον εν λόγω χρήστη σχολιασμούτου περιεχομένου του αρχείου. Τέλος πληκτρολογήστε ένα μήνυμα ενημερώνοντάς τον για την πρόθεσή σας να χρησιμοποιείτε από κοινού το αρχείο.
Το αρχικό παράθυρο -εμφανίζεται ο δημιουργός/κάτοχος του αρχείου (για το συγκεκριμμένο αρχείο είναι ο χρήστης Alan Turing)
Το παράθυρο κατά την φάση δημιουργίας κοινής χρήσης με τον χρήστη του οποίου το email είναι pervolisch@gmail.com.
Τα δικαιώματα χρήσης ενός αρχείου τα οποία μπορείτε να εκχωρηθούν και σε άλλους χρήστες περιορίζονται σε: Ανάγνωση, Σχολιασμό και Σύνταξη
Γ.1 Προχωρήστε στη διαμόρφωση (των περιθωρίων) της σελίδας του εγγράφου σας με τρόπο ώστε το κείμενο να απέχει απόσταση από το
αριστερό άκρο
δεξιό άκρο
πάνω άκρο (κορυφή σελίδας)
κάτω άκρο
της σελίδας
1.8 εκ.
1.2 εκ.
2.4 εκ.
1.6 εκ.
Γ.2 Στοιχίστε το κείμενο ώστε τα άκρα κάθε γραμμής ν α β ρ ί σ κ ο ν τ α ι σ τ η ν ί δ ι α κ α τ α κ ό ρ υ φ η ν ο η τ ή ε υ θ ε ί α. Επεξήγηση!!!Να στοιχίζονται κάθετα ακριβώς στα αντίστοιχα περιθώρια (αριστερό και δεξί).
Notice
Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα (που επί της ουσίας περιγράφει πλήρη στοίχιση) είναι η τελευταία γραμμή της παραγράφου η οποία μπορεί να μην εκτείνεται ως το άκρο της σελίδας.
Γ.3 Κάντε διπλό κλικ στην περιοχή της κ ε φ α λ ί δ α ςΔιευκρίνηση!!!Ακριβώς πάνω από το κείμενο του εγγράφου σας (στο λευκό περιθώριο) βρίσκεται η περιοχή της κεφαλίδας. Της (οποιαδήποτε) επεξεργασίας της πρέπει να προηγηθεί διπλό κλικ στο εσωτερικό της.και πληκτρολογήστε τις λέξεις Συνεργατικά Έγγραφα -Google Docs -στοιχίστε δεξιά.
Γ.4 Μεταβείτε στην περιοχή του υποσέλιδου και γράψτε τις φράσεις που ακολουθούν παρακάτω με τρόπο ώστε, να εμφανίζονται στο κέντρο της σελίδας.
Ο Καπετάν Μιχάλης Απόσπασμα από το βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη
Γ.5Ενεργοποιήστε εκ νέου την επιλογή της Κοινής Χρήσης, και αναβαθμίστε (αποδίδοντάς του ρόλο συντάκτη) τον υπεύθυνο του μαθήματος.
Σε περίπτωση που έχετε αποσυνδεθεί από τον λογαριασμό σας συνδεθείτε ξανά και επιλέξτε (κάνοντας κλικ) να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή εγγράφων. Αναζητήστε και ανοίξτε το αρχείο του οποίου το όνομα περιλαμβάνει την φράση
στην ενότητα Δημιουργία και Κοινή χρήση εγγράφου.
Πριν ξεκινήσετε επιλέξτε όλο το κ ε ί με ν οΕπεξήγηση!!!Ως κείμενο (στο έγγραφό σας) θα νοείτε στο εξής μόνο ότι αφορά στα λεγόμενα του συγγραφέα (δες ενότητα Δημιουργία Εγγράφου).και εφαρμόστε γραμματοσειρά Cambria 14 pt (στ.).
Υλοποιήστε όσα παρακάτω ζητούνται.
Δ.1 Ορίστε, α) για το ονοματεπώνυμό σας γραμματοσειρά 13 στ. (Verdana) και β) για την ιδιότητά σας γραμματοσειρά 11 στ. χρώματος πορτοκαλί.
Δ.2 Χρησιμοποιώντας το κατάλληλο εργαλείο μάθετε τον αριθμό α) των λέξεων, β) των χαρακτήρων (μην λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα κενά) του κειμένου σας. Πληκτρολογήστε τα αποτελέσματα στην αμέσως επόμενη (του κειμένου γραμμή) με τρόπο ώστε να εμφανίζονται στο κέντρο της σελίδας με την παρακάτω μορφή:
Λέξεις, Χαρακτήρες = (……, ……)
όπου οι τελείες αντικαθίσταται με τους αριθμούς που αντιστοιχούν στα α) και β) αντίστοιχα.
Δ.3 Εφαρμόστε τις μορφοποιήσεις που ακολουθούν στις φράσεις του κειμένου που σας υποδεικνύονται.
έντονη γραφή (Β)
υπογράμμιση (U)
πλάγια γραφή (I)
μέγεθος γραμματοσειράς 15
μπορεί να ξεπεράσει,
γίνεται δυνατό
μέσα μας υπάρχει μια δύναμη,
μεγάλη ιδέα
ακέραιη την ευθύνη,
να ξέρει πως ζητάει
ύστερα από πικρές δοκιμασίες,
κρατάει με τα δόντια
Δ.4 Εντοπίστε την λέξη ψυχή (όλες τις φορές που εμφανίζεται στο κείμενο) και προσδώστε της έντονη γραφή και μέγεθος γραμματοσειράς 16 στ.
Δ.5 Οι λέξεις πίστη,αδύνατο, θάμα, θάματα, ανθρώπου ν α μ ο ρ φ ο π ο ι η θ ο ύ ν Δες αυτό!!!Μπορείτε να μορφοποιήσετε μόνο την πρώτη λέξη και να αντιγράψετε την μορφοποίησή της στις υπόλοιπες. με χρώμα σκούρο πράσινο, πλάγια γραφή, γραμματοσειρά EΒ Garamond (κάπως έντονο) 14 στ.
Δ.6 Η λέξη ανθρώπου παντού μέσα στο κείμενο να αντικατασταθεί ώστε στη θέση της να εμφανίζεται η λέξη α ν θ ρ ώ π ο υ (δηλ. να παρεμβληθεί κενό μεταξύ των χαρακτήρων).
Το όνομα του αρχείου της (κάθε) εργαστηριακής άσκησης θα είναι της μορφής:
Επώνυμο_Όνομα Τίτλος Άσκησης αριθμός
όπου ωςΕπώνυμο, Όνομααναγράφονται τα πραγματικά σας στοιχεία -χωρισμένα με τον χαρακτήρα _ (κάτω παύλα), ο τίτλος της άσκησης(όπως κάθε φορά σας δίνεται) και,
ο αριθμός αντικαθίσταται από τον αύξοντα αριθμό της εργασίας (με χρήση 2 ψηφίων) – π.χ στην πρώτη εργασία θα είναι 01, στην δεύτερη 02 κ.ο.κ.
Εμφανίζεται στο κέντρο του υποσέλιδου ο αριθμός της σελίδας.
Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Β.1 Στο σημείο της σελίδας που σας υποδεικνύεται εμφανίζεται εικόνα σχετική με το θέμα της άσκησης.
Υπόδειξη: Στο έγγραφο έχει γίνει εισαγωγή μιας εικόνας που απεικονίζει το σχέδιο ενός σχολείου. Η εικόνα αυτή θα διαγραφεί και θα γίνει εισαγωγή νέας εικόνας (η οποία πρέπει να αναζητηθεί από εσάς στο διαδίκτυο) όπως ζητείται.
Β.4 Ακολουθεί το κυρίως σώμα (περιεχόμενο) της εργασίας στο οποίο εφαρμόζονται οι μορφοποιήσεις που πιο κάτω περιγράφονται.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Bookman Old Style, μεγέθος 12 στ.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: Στοίχιση πλήρης
ΑΠΟΣΤΑΣΗ:
από την προηγούμενη παράγραφο (απόσταση/κενό διάστημα πριν)
από την επόμενη παράγραφο
(απόσταση/κενό διάστημα μετά)
μεταξύ των γραμμών μιας παραγράφου
(διάστιχο)
Όχι (0)
4 pt (στ.)
1.5
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:Δεν πρέπει να εμφανίζονται κενές γραμμές πουθενά στο κείμενο της εργασίας. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………..
Β.5 Αναγράφεται –εφ’ όσον χρησιμοποιήθηκε– η βιβλιογραφία (πρώτα η ξενόγλωσση και στη συνέχεια η ελληνική)
Σε περίπτωση που για την εκπόνηση της εργασίας υλικό αντλήθηκε από:
οποιοδήποτε έντυπο μέσο (εφημερίδα, περιοδικό, βιβλίο) αναγράφονται (αριθμημένα) με τη σειρά,
ονόματα συγγραφέων, έτος έκδοσης, τίτλος, αριθμοί σελίδων, εκδότης/ες, πόλη έκδοσης.
το διαδίκτυο αναγράφονται οι αντίστοιχες διευθύνσεις.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ:Times New Roman, μεγέθος 12 pt (στ.)
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: αριστερή στοίχιση, διάστημα μετά 6 pt (στ.)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.1
ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ – ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Περιγραφή
Μερικές δεκαετίες πιο πριν, στα 1970, η πολυγραφότατη και διακεκριμένη παιδαγωγός Έλλη Αλεξίου θα αποδειχθεί ότι σκέφτεται πολύ πιο μπροστά από την εποχή της, τόσο βαθυστόχαστα και διαχρονικά ώστε να απαριθμήσει με ακρίβεια, σαφήνεια και επιτυχία τους λόγους της συντριπτικής ανωτερότητας του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Μελετήστε το κείμενο που ακολουθεί και περιγράψτε (σε μια παράγραφο 8 – 10 γραμμών) για ποιους λόγους η συγγραφέας πιστεύει ότι η σύγκριση ανθρώπου – υπολογιστή επιφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ του ανθρώπου.
Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος απαντά στις σοφίες που εμείς του βάλαμε μέσα. Από δικού του δε μπορεί να κάμει τίποτε. Είναι, άμα καθίσεις και το εξετάσεις, ένας καλός παπαγάλος. Κι ο παπαγάλος καταφέρνει και επαναλαμβάνει τις φράσεις που του μάθαμε…
Δεύτερον: Ο άνθρωπος έχει πρωτοτυπία.
Τρίτον: Ο άνθρωπος έχει το προνόμιο της διαίσθησης. Συχνά οσφραίνεται το καλό και το κακό προτού αυτό εκδηλωθεί.
Τέταρτον: Ο ανθρώπινος νους έχει φαντασία. Μπορεί με το μυαλό του να φαντασθεί υπεράνθρωπα θαύματα.
Πέμπτον: O άνθρωπος έχει εφευρετικότητα. Όταν κάπου σκοντάψει ψάχνει και βρίσκει άλλη λύση. Ενώ ο κακομοίρης ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος άμα σκοντάψει σκόνταψε.
Έκτον: Ο άνθρωπος είναι συναισθηματικός. Χαίρεται ή πάσχει ανάλογα με το είδος των εντυπώσεων. Οι μηχανές είναι αναίσθητες.
Έβδομον: Ο ανθρώπινος νους είναι ερευνητικός, έχει περιέργεια, ενδιαφέροντα
Όγδοων: Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος είναι έργο του ανθρώπινου νου και δεν είναι ο ανθρώπινος νους έργο του ηλεκτρονικού εγκεφάλου. Ο ανθρώπινος νους έφτιαξε τα μεγάλα έργα της τέχνης: Όμηρος, Σαίξπηρ, Ραφαήλος, Πλάτων. Είναι άξιος ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος να πλησιάσει ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι; Εμείς τον σκεφτήκαμε και εμείς τον φτιάξαμε, για να μας υπηρετεί και να μας διευκολύνει. Και αυτό κάνει, είναι υπηρέτης μας.»
Mην παραπλανάσαι λοιπόν. Με έναν υπολογιστή δεν είναι δυνατό να κάνεις διάλογο, αφού ο ουσιαστικός διάλογος δεν προϋποθέτει προδιαγεγραμμένες απαντήσεις. Ο διάλογος προϋποθέτει ανταλλαγή απόψεων. Ένας σκληρός δίσκος, μια μητρική κάρτα, μια ποσότητα μνήμης τυχαίας ή άμεσης προσπέλασης δεν έχουν άποψη. Αυτά τα ίδια αποτελούν μια άποψη του δημιουργού τους. Ο υπολογιστής δεν παίρνει πρωτοβουλίες. Αν δεν πάρει εντολή καταντά έπιπλο. Ο ουσιαστικός διάλογος έχει σα βασικότατο συστατικό στοιχείο την πρωτοβουλία έκφρασης γνώμης. Η μηχανή έχει σκοπό να υπηρετήσει τον άνθρωπο και τη ζωή του εν γένει, όχι όμως να τα αντικαταστήσει. Έτσι λοιπόν δε διαλέγεσαι με τον προσωπικό σου υπολογιστή, δίνεις μια άλλη διάσταση στα μοναχικά σου συναισθήματα. Και αυτό δεν είναι τόσο μεμπτό όσο φαίνεται, γιατί δε φταις εσύ για αυτά. Ίσως φταίει η νοοτροπία του συρμού που πολλές φορές αγνοεί τη συναισθηματική και πνευματική διάσταση του ανθρώπου. Εσένα ίσως σε έχει απωθήσει η άρχουσα αυτή νοοτροπία. Έτσι ζητάς καταφύγιο στην οθόνη, όπου μπορείς να φτιάξεις έναν κόσμο κατά βούληση. Όμως η αλήθεια παραμένει. Ό,τι κόσμο και να φτιάξεις δε θα είναι ο αληθινός.
Τι πρέπει να γίνει λοιπόν; Διάλεξε το δύσκολο δρόμο. Διάλεξε να αλλάξεις την άρχουσα νοοτροπία της σύγχρονής σου ζωής. Και ας μην έχεις ορατή στον ορίζοντα την τελική επιτυχία, αφού η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης κρύβεται μέσα στην έννοια της αδιάκοπης προσπάθειας. Κρύβεται στο κυνήγι του ακατόρθωτου, στο επίγειο όνειρο. Κι ας ξέρεις πως δε θα φτάσεις στην Ιθάκη, μπορείς να απολαύσεις και να κατανοήσεις τα μυστικά που κρύβει το απέραντο ταξίδι. Ένα ταξίδι του οποίου οι θιασώτες λίγες φορές φτάνουν στον προορισμό τους, στο μέρος για το οποίο ξεκίνησαν. Αξίζει να παλέψεις να είσαι εσύ ένας από αυτούς τους λίγους δικαιωμένους λοιπόν.”
Διευκρίνηση (σημαντική):Το έγγραφο έχει μοιραστεί μαζί σας (κοινή χρήση) ο υπεύθυνος του μαθήματος αποδίδοντάς σας ρόλο/δικαιώματα συντάκτη. Στον καθένα από σας έχει δοθεί επίσης ένας μοναδικός αριθμός, που υποδεικνύει, την σελίδα του εγγράφου στην οποία και θα πρέπει (αφού συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία) να γράψει το κείμενο της εργασίας.
Στο κείμενο του αρχείου (Απολογία Σωκράτη) που δίνεται παρακάτω έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε ένα απόσπασμα της απολογίας του Σωκράτη. Αντικείμενο της άσκησης είναι η εφαρμογή μιας σειράς μορφοποιήσεων στο έγγραφο καθώς και η συγγραφή μιας μικρής περίληψης στο τέλος. Ακολουθήστε υποδείξεις, εφαρμόστε οδηγίες και πραγματοποιήστε κοινή χρήση του αρχείου με τον υπεύθυνο του μαθήματος.
Υπόδειξη: Ακολουθεί (ενσωματωμένο) σε Google Docs το πρωτότυπο έγγραφο. Να αντιγραφεί το κείμενο σε ένα κενό έγγραφο Google (αφού κάνετε σύνδεση με τα στοιχεία του λογαριασμού τους) και εκεί να προχωρήσετε στην επεξεργασία του σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται.
Στο κείμενο που ακολουθεί ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ομιλεί στους ανθρώπους της εποχής του.
Υπόδειξη:Ακολουθεί (ενσωματωμένο) το πρωτότυπο έγγραφο σε Google Docs. Οι μαθητές να αντιγράψουν το κείμενο σε ένα κενό έγγραφο Google (αφού κάνουν σύνδεση με τα στοιχεία του λογαριασμού τους) και εκεί να προχωρήσουν στην επεξεργασία του σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται.
Διά τούτο πρέπει να μάθετε όλοι σας γράμματα, διά να καταλαμβάνετε πως περιπατείτε.
Και καθώς ο Μωυσής έμαθε γράμματα, έτσι πρέπει να ημείς να μανθάνωμεν, διά να ηξεύρωμεν τον Νόμον του Θεού . και αν δεν εμάθετε οι γονείς, πρέπει να μάθουν τα τέκνα σας. Δεν βλέπετε ότι αγρίωσε το Γένος μας από την αμάθειαν και εγίναμεν ωσάν θηρία; Διά τούτο σας συμβουλεύω να κάμετε σχολείον, διά να εννοήτε το άγιον Ευαγγέλιον και τα λοιπά βιβλία.
Να σπουδάζετε και σεις, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και άμα δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσης τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβεις εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας. Καλύτερον, αδελφέ μου, να έχης ελληνικόν σχολείον εις την χώραν σου, παρά να έχης βρύσες και ποτάμια · και ωσάν μάθης το παιδί σου γράμματα, τότε λέγεται άνθρωπος. Το σχολείον ανοίγει τας εκκλησίας · το σχολείον ανοίγει τα μοναστήρια.
Β. Περί γυναικών
Όταν έκαμεν ο Θεός τον άνδρα, έλαβεν ο πανάγαθος μίαν πλευράν απ’ αυτόν και έκαμε την γυναίκα, και του την έδωκε διά σύντροφον. Ίσια την έκαμε ο Θεός την γυναίκα με τον άνδρα, όχι κατωτέρα.
– Εδώ πώς τας έχετε τας γυναίκας;
– Διά κατωτέρας.
Ανίσως, αδελφοί μου, και θέλετε να είσθε καλλίτεροι οι άνδρες από τας γυναίκας, πρέπει να κάμνετε και έργα καλλίτερα από αυτάς.
Πρέπει και συ, ω άνδρα, να μη μεταχειρίζεσαι την γυναίκα σου ωσάν σκλάβα, διότι πλάσμα του Θεού είναι και εκείνη καθώς και συ. Τόσον εσταυρώθηκεν ο Θεός δι’ εσέ, όσον και δι’ εκείνην. Πατέρα λέγεις εσύ τον Θεόν, πατέρα τον λέγει και εκείνη. Έχετε μίαν πίστιν, ένα βάπτισμα . δεν την έχει ο Θεός κατωτέραν. Διά τούτο την έκαμεν από την μέσην του ανδρός, διά να είναι ο άνδρας ωσάν την κεφαλήν και η γυναίκα το σώμα . διά τούτο δεν την έκαμεν από το κεφάλι, διά να μη καταφρονή τον άνδρα. Ομοίως πάλιν δεν την έκαμε από τα ποδάρια, διά να μη καταφρονή ο άνδρας την γυναίκα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Γ.1 Δημιουργήστε το αρχείο σύμφωνα με όσα παραπάνω σας έχουν περιγραφεί.
Γ.2 Μορφοποιήστε τον τίτλο του εγγράφου, “ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ -ΔΙΔΑΧΕΣ” ως εξής:
Γραμματοσειρά
Τίτλος (όνομα)
Μέγεθος
Χρώμα
Cambria
16
Γαλάζιο
Γ.3 Εφαρμόστε πλάγια γραφή και υπογράμμιση στις λέξεις “Διά τούτο σας συμβουλεύω να κάμετε σχολείον“.
Γ.4 Στις λέξεις της φράσης “να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε.“, αλλάξτε το χρώμα της γραμματοσειράς σε κόκκινο (ανοικτό) και το μέγεθος σε 14.
Γ.5 Τονίστε (έντονη γραφή) τις λέξεις “πανάγαθος“, “γυναίκα“, “σύντροφον“.
Γ.6 Επιλέξτε το τμήμα του κειμένου “θέλετε να είσθε καλλίτεροι οι άνδρες ……. έργα καλλίτερα από αυτάς.” και εφαρμόστε, γραμματοσειρά Book Antiqua, μέγεθος 15, υπογράμμιση και πλάγια γραφή.
Γ.7 Η φράση “Διά τούτο πρέπει να μάθετε όλοι σας γράμματα“ να μορφοποιηθεί (και όχι να διορθωθεί) ώστε να εμφανίζεται το πρώτο γράμμα κάθε λέξης κεφαλαίο.
Γ.8Αντιγράψτε την προηγούμενη μορφοποίηση (χρησιμοποιήστε το πινέλο μορφοποίησης) στη φράση “Και άμα δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας“.
Γ.9 Μελετήστε το κείμενο και γράψτε μια μικρή περίληψη (σχολιασμό) τουλάχιστον 4 γραμμών.
Permanent link to this article: https://pervolischool.edu.gr/computer-science/communications-network/internet-cloud/google-docs/