Επεξεργασία Κειμένου

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ – ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 1ΑΡΧΑΡΙΟΙ

ΕισαγωγήΜορφοποίηση

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ  – ΒΑΣΙΚΑ ΠΛΗΚΤΡΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Εκκίνηση εφαρμογής – Δημιουργία νέου εγγράφου

Πληκτρολόγηση/Διόρθωση κειμένου (χειρισμός βασικών πλήκτρων)

Αποθήκευση – Εκτύπωση – Κλείσιμο εφαρμογής

  • Χρήσιμα Πλήκτρα

    Εικόνα: Πληκτρολόγιο -Βασικά πλήκτρα γραφής κειμένου

    πεζά κεφαλαία (Caps Lock/Shift)               τόνος ( : ; )               αλλαγή παραγράφου (Enter

    Αλλαγή γλώσσας (Alt + Shift/Ctrl + Shift )               κενό διάστημα (Spacebar)

    Ας ξεκινήσουμε την άσκηση -κάντε πράξη όσα παρακάτω περιγράφονται.

    1. Εκκινήστε την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου -θα δημιουργήσετε ένα νέο έγγραφο.

    2. Τροποποιήστε (αν το θεωρείτε απαραίτητο) τις διαστάσεις του παραθύρου της εφαρμογής ώστε να είναι άνετη η εργασία σας.

    3. Πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί.


    Τώρα, μόνος μέσα στη νύχτα, βάδιζε άσκοπα. Πέ­ρασε από τις λεωφόρους, όπου ή κίνηση ήτανε μεγάλη και οι φωτεινές επιγραφές, πολύχρωμες, κάνανε κόντρα στο χιόνι πού ήτανε παντού γύρω. Μπήκε μέσα στο πλήθος πού κυκλοφορούσε πολύβουο.

    Ή ώρα περνούσε κι αυτός συνέχιζε την περιπλάνησή του. Σιγά σι­γά, απομακρύνθηκε από το κέντρο και μπήκε σε άλλες περιοχές.

    Είχε σκεφτεί πάνω στη ζωή. Είχε σκύψει πάνω στη ζωή, έτσι σα να είχε σκύψει πάνω σε μια βαθιά άβυσσο, και τότε είδε φοβερά πράγματα, ύστερα δεν μπορούσε να μιλήσει, ή φωνή του είχε παγώσει.

    Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά η μία στην άλλη, όσο είναι σήμερα. Και ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα.


    4. Αποθηκεύστε δίνοντας όνομα αρχείου της επιλογής σας –απαραίτητη προϋπόθεση να είναι περιγραφικό του κειμένου.

    5. Αναζητήστε και επιλέξτε την Προεπισκόπηση Εκτύπωσης, για να δείτε το έγγραφό σας ακριβώς όπως θα εκτυπωθεί.

    6. Εκτυπώστε (εφ’ όσον υπάρχει διαθέσιμος εκτυπωτής) ένα αντίγραφο του εγγράφου, χρησιμοποιώντας το κουμπί Εκτύπωση της γραμμής εργαλείων.

    7. Κλείστε την εφαρμογή.

    Πληκτρολογήστε σε νέο (κενό) έγγραφο το κείμενο που ακολουθεί.

    Αποθηκεύστε δίνοντας όνομα αρχείου τον τίτλο (επικεφαλίδα) του κειμένου.


    Το λιοντάρι, η αλεπού και η ελαφίνα

    Ο βασιλιάς των ζώων, το λιοντάρι, κάποτε αρρώστησε και καθόταν μέσα στην σπηλιά του μέχρι να γίνει καλά. Παρέα αυτές τις δύσκολες ώρες του κρατούσε η αλεπού. Κάποια στιγμή το λιοντάρι πείνασε και είπε στην αλεπού:

    – Κυρά αλεπού, αν με αγαπάς όπως λες και θέλεις να γίνω γρήγορα καλά, πήγαινε να μου φέρεις την μεγάλη ελαφίνα που τριγυρνάει στο δάσος. Αυτή θα είναι το γιατρικό μου. Μόνο εσύ μπορείς να τα καταφέρεις, αφού η πονηριά σου είναι ξακουστή σε όλο τον κόσμο.

    Η αλεπού, υπακούοντας στην θέληση του βασιλιά της, άφησε την φωλιά του και άρχισε να τριγυρνάει στο δάσος με σκοπό να συναντήσει την μεγάλη ελαφίνα. «Χτένισε» σχεδόν όλο το δάσος και τελικά την ανακάλυψε δίπλα σε ένα ρυάκι να τρώει φρέσκο χορτάρι.

    – Γεια σου κυρά ελαφίνα, της είπε με αθώο ύφος. Σου φέρνω ευχάριστα νέα. Όπως, ίσως, θα ξέρεις ο βασιλιάς μας, το λιοντάρι, είναι άρρωστος και η ώρα που θα πεθάνει δεν είναι μακριά. Σκέφτηκε λοιπόν ότι το καταλληλότερο ζώο για να τον διαδεχθεί στον θρόνο, είσαι εσύ. Εγώ, πρέπει να σε αφήσω τώρα για να γυρίσω στον άρρωστο. Καλά θα κάνεις να έρθεις κι εσύ μαζί μου, να τον παρηγορήσεις αυτές τις δύσκολες ώρες. Εξάλλου ολόκληρο βασίλειο σου αφήνει. Α! Όταν γίνεις βασίλισσα των ζώων μην ξεχάσεις κι εμένα που σου έφερα την χαρμόσυνη είδηση.

    Η αλεπού, μαστόρισσα καθώς είναι στα όμορφα λόγια και στις κολακείες, έπεισε την ελαφίνα ότι έτσι έχουν τα πράγματα και χωρίς δεύτερη σκέψη το ανυποψίαστο ζώο πήρε τον δρόμο για την φωλιά του λιονταριού.

    Το λιοντάρι, που η πείνα του είχε θεριέψει για τα καλά, μόλις είδε την ελαφίνα να προβάλει στην είσοδο της σπηλιάς του, όρμισε πάνω της χωρίς όμως να καταφέρει να την πιάσει. Η ελαφίνα γλύτωσε από τα νύχια του λιονταριού, τα οποία όμως πρόλαβαν να την γρατζουνίσουν στο αυτί.

    Η αλεπού βλέποντας τι είχε συμβεί, άρχισε να λέει στο λιοντάρι:

    – Αχ, βασιλιά μου. Θάλασσα τα έκανες. Δεν έπρεπε να της ορμίσεις αμέσως. Τόσους κόπους έκανα και πήγαν όλοι χαμένοι.

    Το λιοντάρι στενοχωρήθηκε πολύ που έχασε τέτοιο γεύμα. Είχε κι αυτήν την πείνα που όλο και μεγάλωνε. Με γαλίφικο ύφος, τότε, κοίταξε την αλεπού και της είπε:

    – Κυρά αλεπού μου, ξέρω πόσο άξια είσαι. Πήγαινε να βρεις ξανά την ελαφίνα και είμαι σίγουρος ότι θα την καταφέρεις να ξαναέρθει.

    Η αλεπού, μην θέλοντας να κακοκαρδίσει τον βασιλιά της, ξαναπήρε τους δρόμους και άρχιζε να αναζητά ξανά την ελαφίνα, ενώ ταυτόχρονα σκεφτόταν τι θα της πει για να την ξαναοδηγήσει στα νύχια του λιονταριού. Κάποια την βρήκε και «φορώντας» ένα παρεξηγημένο ύφος της είπε:

    – Τι έπαθες εσύ και έφυγες τρέχοντας;

    Η ελαφίνα μην πιστεύοντας στα αυτιά της, είπε με θυμό στην αλεπού:

    – Δεν ντρέπεσαι να με αντικρίζεις; Με ξεγέλασες για να με φάει το λιοντάρι. Έννοια σου και το πήρα το μάθημα μου. Να πας αλλού να τάξεις βασίλεια και θρόνους.

    Η πονηρή αλεπού τότε, δείχνοντας έκπληξη, απάντησε:

    – Μα τι φοβητσιάρα που είσαι; Δεν ντρέπεσαι να με κατηγορείς άδικα; Ο μεγαλειότατος θέλησε να σε πιάσει από το αυτί για να σου φανερώσει κρατικά μυστικά και να σου δώσει συμβουλές για την βασιλεία σου. Αλλά τι στα λέω; Κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει ο λύκος πια βασιλιάς, αφού το λιοντάρι θύμωσε πολύ μαζί σου. Απλά σκέφτομαι ότι ο λύκος θα γίνει τύρρανος. Γι’ αυτό αν αγαπάς τα ζώα του δάσους, έλα να πάμε στο λιοντάρι για να γίνεις εσύ βασίλισσα.

    Η ελαφίνα κρατώντας κάποιες επιφυλάξεις, ζήτησε από την αλεπού να της ορκιστεί ότι όλα όσα της είπε είναι αλήθεια. Η αλεπού τότε, δίχως κανένα δισταγμό της ορκίστηκε ως εξής:

    – Ορκίζομαι στο χορτάρι που τρως και στο νερό που πίνεις ότι το λιοντάρι δεν θα σε πειράξει. Μόνο βιάσου μην προλάβει ο λύκος και πάρει τον θρόνο.

    Για δεύτερη φορά η ελαφίνα, πίστεψε τις ψευτιές της αλεπούς και με βήμα ταχύ ξεκίνησαν και οι δυο τους για την φωλιά του λιονταριού. Όταν έφτασαν εκεί, το λιοντάρι έχοντας πάρει το μάθημα του, άφησε την ελαφίνα να μπει για να καλά στην σπηλιά του και μόνο τότε της όρμησε και ξεκίνησε το γεύμα του.

    Πάνω στο τσιμπούσι του λιονταριού, το μυαλό της ελαφίνας γλίστρησε λιγάκι παραπέρα. Βλέποντας το η αλεπού το άρπαξε κρυφά και το καταβρόχθισε στην στιγμή. Όταν το λιοντάρι αναζήτησε το μυαλό του θηράματος του, η αλεπού με αθώο ύφος του είπε:

    – Βασιλιά μου, περιμένεις να έχει μυαλό ένα ζώο που ήρθε στην φωλιά σου να το φας και μάλιστα δύο φορές;

    Από τους μύθους του Αισώπου


    Αλλαγή γλώσσας

    Αναζητήστε στο σύστημα σας τον τρόπο εναλλαγής (συνδιασμό πλήκτρων) μεταξύ των εγκατεστημένων γλωσσών -στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι Alt + Shift. Για να αλλάξετε την γλώσσα, πατήστε (και κρατήστε πατημένο) το πλήκτρο Alt και πατήστε και το πλήκτρο Shift. Ελέγξτε την ένδειξη της γλώσσας -αυτή πρέπει να έχει αλλάξει. 

    Σε περίπτωση που ο προηγούμενος συνδυασμός δεν δουλεύει δοκιμάστε: Ctrl + Shift, Alt + z, Ctrl + Space.

    Μπορείτε εναλλακτικά να ανατρέξτε στις ρυθμίσεις της γλώσσας του συστήματος προκειμένου να βρείτε τον σωστό συνδυασμό.

    Κενό διάστημα

    Για να αφήσετε ένα κενό (διάστημα) μεταξύ των λέξεων πατήστε το πλήκτρο Spacebar.

    Τονισμός λέξεων

    Πατήστε μία φορά το πλήκτρο τόνου (βρίσκεται δεξιά του πλήκτρου L και αποτυπώνονται σε αυτό οι χαρακτήρες ;  (ερωτηματικό) και : (άνω κάτω τελεία). Αφήστε το πλήκτρο και πατήστε το επιθυμητό φωνήεν -αυτό θα εμφανιστεί με τόνο.

    Εναλλαγή πεζών κεφαλαίων

    Εξ’ ορισμού όταν εκκινεί το σύστημά σας το πλήκτρο Caps Lock ή απλά Caps είναι απενεργοιημένο. Σε αυτή την κατάσταση σε κάθε πάτημα (από μέρους σας) πλήκτρου που αντιστοιχεί σε γράμμα έχει σαν αποτέλεσμα το γράμμα να εμφανίζεται πεζό στην οθόνη.
    Η ενεργοποίηση του Caps Lock γίνεται με ένα απλό πάτημα του πλήκτρου (ανάβει η αντίστοιχη φωτεινή ένδειξη). Όσο είναι ενεργοποιημένο το πάτημα κάθε πλήκτρου γράμματος το αποτυπώνει στην οθόνη κεφαλαίο. 

    Εναλλακτικά, για να γράψετε ένα γράμμα κεφαλαίο πατήστε και κρατήστε πατημένο το πλήκτρο Shift και το γράμμα (Shift + γράμμα). Αφήστε το πλήκτρο Shift και συνεχίστε να γράφετε -τα υπόλοιπα γράμματα εμφανίζονται κενά.

  • Χρήσιμα Πλήκτρα

    Εικόνα: Βασικά πλήκτρα διόρθωσης κειμένου

    Διαγραφή αριστερά (Backspace)             Διαγραφή δεξιά (Delete)             Αντικατάσταση χαρακτήρα  (Insert)

    Μετακίνηση δρομέα – κέρσορα (Βελάκι πάνω , αριστερά , κάτω , δεξιά )

    1. Ανοίξτε το αρχείο με όνομα Φαινόμενο Θερμοκηπίου. Το περιεχόμενο του αρχείου εμφανίζεται παρακάτω.

    2. Κατά την σύνταξη του κειμένου, όπως παρατηρείται, έγιναν κάποια ορθογραφικά λάθη, τα οποία (στο αρχείο) επισημαίνονται με υπογράμμιση.


    Το φαινόμενο του θερμοκηπίου 

    Η Γη μας , καθώς θερμαίνεται από τον Ήληο, εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία. Φενόμενο του θερμοκηπίου ονομάζεται η απορρόφηση αυτής της ακτινοβολίας από την ατμόσφειρα, με αποτέλε μα η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας να αυξάνεται . Κανονικά τμήμα αυτής της ακτινοβλίας θα έφευγε στο διάστυμα. Τώρα, όμως, απορροφάται από διάφορα αέρια τα οποία παράγονται από τις ανθρ πινες δραστηριότητες. Τέτοια αέρια είναι το δοξείδιο του άνθρακα (CO2), το μεθάνιο (CH4), τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και οι τετραχλωράνθρακες (CFC).

    Η σηνεχής καταστροφή των δασών, τα οποία μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυόνο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του CO2 στην ατμόσφαιρα. 

    Τα οξείδια του αζώτου παρά  νται από τους κινητήρες των διαφόρων οχημάτων . Οι τετραχλωράνθρακες χρησιμοποιούνται σαν προωθητικά αέρια στα διαφορα σπρέυ και αεροζόλ , στα ψειγία, στους πυροσβεστήρες.Οι τετραχλωράνθρακες είναι πολύ καταστγοφικοί για το όζον. 

    Τα αποτελέσματα της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτυ λόγω του φαινομένου του θερμο  πίου είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

    Το πιθα ότερο σενάριο αναφέρει ότι οι πάγοι στους πόλους θα λιώσουν με αποτέλεσμα να ανέβει η επιφάνεια της θάλας ας.Περιοχές όπως η Ολλανδία και η Βενετία κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα κάτω από τα νερά της θάλασσας σαν νέες Ατλαντίδες. 


    3. Χρησιμοποιώντας (εκ περιτροπής) τα πλήκτρα που σας έχουν υποδειχθεί περιγράφονται, διορθώστε τα λάθη.

    Για τη συνέχεια:

    4. Αποθηκεύστε το αρχείο αλλάζοντας το όνομα σε “Περιγραφή του φαινομένου του θερμοκηπίου.

    5. Εισάγετε την λέξη “στάθμη“πριν τις λέξεις “επιφάνεια της θάλασσας“. 

    6. Διαγράψτε στην τελευταία πρόταση τις λέξεις  “για πάντα“.

    7. Αντικαταστήστε στην αρχή της δεύτερης παραγράφου τις λέξεις “συνεχής καταστροφή” με “συνεχιζόμενη καταστροφή“.

    8. Αποθηκεύστε τις αλλαγές που μέχρι αυτή τη στιγμή έχετε πραγματοποιήσει –αγνοήστε σε περίπτωση που δουλεύετε σε κάποια εφαρμογή νέφους.

    9. Δημιουργήστε μια κενή γραμμή μετά τον τίτλο (επικεφαλίδα) του εγγράφου.

    10. Εισάγετε στην κενή γραμμή, που δημιουργήθηκε από το προηγούμενο ερώτημα, τις λέξεις “ΝΟΗΣΙΣ – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας“.

    11. Διαγράψτε την επικεφαλίδα του εγγράφου.

    12. Διαγράψτε την τελευταία παράγραφο.

    13. Ακυρώστε (αναιρέστε) τις προηγούμενες 2 ενέργειες.

    14. Κλείστε την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου.

    Το περιεχόμενο του κειμένου (μετά τις διορθώσεις) πρέπει να είναι όπως παρακάτω.


    Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

    Η Γη μας, καθώς θερμαίνεται από τον Ήλιο, εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία. Φαινόμενο του θερμοκηπίου ονομάζεται η απορρόφηση αυτής της ακτινοβολίας από την ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας να αυξάνεται. Κανονικά τμήμα αυτής της ακτινοβολίας θα έφευγε στο διάστημα. Τώρα, όμως, απορροφάται από διάφορα αέρια τα οποία παράγονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Τέτοια αέρια είναι το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), το μεθάνιο (CH4), τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και οι τετραχλωράνθρακες (CFC).

    Η συνεχής καταστροφή των δασών, τα οποία μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του CO2 στην ατμόσφαιρα.

    Τα οξείδια του αζώτου παράγονται από τους κινητήρες των διαφόρων οχημάτων. Οι τετραχλωράνθρακες χρησιμοποιούνται σαν προωθητικά αέρια στα διάφορα σπρέυ και αεροζόλ, στα ψυγεία, στους πυροσβεστήρες. Οι τετραχλωράνθρακες είναι πολύ καταστροφικοί για το όζον.

    Τα αποτελέσματα της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

    Το πιθανότερο σενάριο αναφέρει ότι οι πάγοι στους πόλους θα λιώσουν με αποτέλεσμα να ανέβει η επιφάνεια της θάλασσας. Περιοχές όπως η Ολλανδία και η Βενετία κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα κάτω από τα νερά της θάλασσας σαν νέες Ατλαντίδες. 


ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Στόχοι: 

  • Χρήσιμα Κουμπιά γραμμής εργαλείων

    Εικόνα: Κουμπιά μορφοποίησης γραμματοσειράς

    Γραμματοσειρές (Arial, Bookman Old Style, Calimbri, TimesNew Roman κ.λ.π. )            Μέγεθος ( 11 )

    Γραφή: έντονη (Β), πλάγια (Ι), υπογράμμιση (U)                      Χρώμα Γραμματοσειράς (A

    1. Ανοίξτε το αρχείο Πλάτων. Το περιεχόμενό του είναι το παρακάτω κείμενο.


    Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

    O Πλάτων γεννήθηκε στην Αθήνα, από γονείς ευγενείς. Γνώρισε το Σωκράτη σε ηλικία 20 ετών και έμεινε κοντά του μέχρι το θάνατο του μεγάλου δασκάλου (399 π.Χ.). Ο άδικος θάνατος του Σωκράτη ήταν το κίνητρο για να αναλάβει το ρόλο του κοινωνικού μεταρρυθμιστή της αθηναϊκής δημοκρατίας.

    Η πλατωνική φιλοσοφία είναι ιδεοκρατική. Εισάγει δηλ. τη θεωρία των ιδεών, οι οποίες κατά τον Πλάτωνα είναι οι γενικοί και αιώνιοι τύποι των πραγμάτων, οι ουσίες που γίνονται αντιληπτές μόνο με το λογικό και όχι με την αίσθηση. Τα αισθητά τα θεωρεί είδωλα των ιδεών. Έτσι ο Πλάτωνας αναγνωρίζει δύο κόσμους, τον αισθητό, ο οποίος διαρκώς μεταβάλλεται και βρίσκεται σε ασταμάτητη ροή, κατά τον Ηράκλειτο, και το νοητό κόσμο, τον αναλλοίωτο, δηλ. τις ιδέες, οι οποίες υπάρχουν σε τόπο επουράνιο. Αυτές είναι τα αρχέτυπα αυτού του ορατού κόσμου, τα αιώνια πρότυπα και παραδείγματα.

    Στην ψυχή διακρίνει τρία μέρη, το λογιστικό, το θυμοειδές και το επιθυμητικό. Γι’ αυτό και αναγνωρίζει τρεις αρετές, τη σοφία, την ανδρεία και τη σωφροσύνη, η καθεμία από τις οποίες αντιστοιχεί και σε ένα από τα τρία μέρη της ψυχής. Τις τρεις αυτές αρετές της ψυχής ο Πλάτων τις παραλληλίζει με τις τρεις χορδές της λύρας, την υπάτη, τη μέση και τη νήτη. Αλλά οι τρεις αυτές αρετές πρέπει να αναπτύσσονται αρμονικά, ώστε το λογιστικό ως θείο να κυβερνά, το θυμοειδές να υπακούει σ’ αυτό ως βοηθός, και τα δύο μαζί να διευθύνουν το επιθυμητικό, για να μην επιχειρεί να άρχει αυτό, αφού είναι το πιο άπληστο και το κατώτερο μέρος της ψυχής. Από την αρμονική ανάπτυξη των τριών αρετών αποτελείται η δικαιοσύνη, η οποία είναι αρμονία των τριών άλλων αρετών.

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια


    2. Επιλέξτε από την 1η παράγραφο του κειμένου, την λέξη Σωκράτης και αλλάξτε την γραμματοσειρά σε  Arial Black, εφαρμόζοντας επιπλέον υπογράμμιση.

    3. Εφαρμόστε μέγεθος γραμματοσειράς 14 και πλάγια γραφή στις λέξεις “ο άδικος θάνατος του Σωκράτη“.

    4. Εφαρμόστε χρώμα γραμματοσειράς κόκκινο στην πρώτη πρόταση της τρίτης παραγράφου “Στην ψυχή διακρίνει τρία μέρη, το λογιστικό, το θυμοειδές και το επιθυμητικό“.

    5. Υπογραμμίστε τις λέξεις σοφία, ανδρεία, σωφροσύνη.

    6. Επιλέξτε το τμήμα του κειμένου  “το λογιστικό ως θείο να κυβερνά, ……… πιο άπληστο και το κατώτερο μέρος της ψυχής” και εφαρμόστε, μέγεθος γραμματοσειράς 16, έντονη και πλάγια γραφή.

    7. Μορφοποιήστε την λέξη “δικαιοσύνη” εφαρμόζοντας ακριβώς την ίδια (με πριν) μορφοποίηση.

    8. Χρησιμοποιώντας το πινέλο μορφοποίησης εφαρμόστε γραμματοσειρά Comic Sans Ms και σκιά σε όλες τις αναφορές της λέξης Πλάτων/Πλάτωνας που υπάρχουν στο κείμενο.

    9. Εφαρμόστε διπλή υπογράμμιση με μπλε χρώμα στις λέξεις “νοητό κόσμο” της δεύτερης παραγράφου.

    10. Επιλέξτε τον πρώτο χαρακτήρα κάθε γραμμής και αλλάξτε την γραμματοσειρά του σε Monotype Corsiva, μέγεθος 22, έντονη γραφή.

    11. Επιλέξτε την πρόταση “Τα αισθητά τα θεωρεί είδωλα των ιδεών” και αλλάξτε την απόσταση των χαρακτήρων σε εκτεταμένη 5 στ.

    12. Ομοίως αλλάξτε την απόσταση των χαρακτήρων σε συμπυκνωμένη 5 στ. για την πρόταση  “Τις τρεις αυτές αρετές της ψυχής τις παραλληλίζει με τις τρεις χορδές της λύρας, την υπάτη, τη μέση και τη νήτη“.

    13. Εισάγετε το σύμβολο της γραμματοσειράς Wingdings (open book) στην αρχή του κειμένου. Αυξήστε το μέγεθος του συμβόλου σε 28.

    14. Αποθηκεύστε το αρχείο με όνομα “Πλάτωνας – Περί κόσμου και ψυχής“.

    15. Κλείστε το έγγραφό σας μόνο, διατηρώντας στην οθόνη σας την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου. 

    Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Α.1 Κανόνες Ονομάτων αρχείων εργασιών

    Το όνομα του αρχείου της εργασίας θα είναι της μορφής:

    Όνομα_Επώνυμο_τμήμα_Εργασία_αριθμός

    όπου ως Όνομα, Επώνυμο και τμήμα αναγράφονται (τονισμένα) τα αντίστοιχα στοιχεία του/της μαθητή/τριας -χωρισμένα με τον χαρακτήρα _ (κάτω παύλα),

    και ο αριθμός αντικαθίσταται από τον αύξοντα αριθμό της εργασίας (με χρήση 2 ψηφίων) – π.χ στην πρώτη εργασία θα είναι 01, στην δεύτερη 02 κ.ο.κ.

    Α.2 Διαμόρφωση σελίδας

    ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΣΕΛΙΔΑΣ

    Επάνω: 2.3 cm,  Κάτω: 2.7 cm,  Αριστερά: 1.5 cm,  Δεξιά: 2.2 cm

    ΚΕΦΑΛΙΔΑ

    Θα πρέπει να εμφανίζεται κείμενο, όπως παρακάτω:

    Εφαρμογές Πληροφορικής Α τάξη – το σχολείο σας (κεφαλαία γράμματα)

    (ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Calimbri, μεγέθος 14 στ., ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση κέντρο)

    ΥΠΟΣΕΛΙΔΟ

    Θα πρέπει να εμφανίζεται στο κέντρο ο αριθμός σελίδας.

     

    Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Β.1 Στην αρχή (και στο κέντρο) της σελίδας εμφανίζεται μια εικόνα του Σωκράτη.

    Μπορεί να αναζητηθεί στο διαδίκτυο.

    Β.2 Ακολουθεί ο τίτλος της εργασίας (κεφαλαία γράμματα).

    Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ

    (ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Bookman Old Style, μεγέθος 20 στ., έντονη γραφή, χρώμα κόκκινο σκούρο ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση κέντρο)

    Β.3 Αναγράφονται τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας που εκπόνησε την εργασία

    Όνομα και Επώνυμο μαθητή/τριας

    (ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Cambria, μεγέθος 14 στ., χρώμα της επιλογής σας  ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση κέντρο)

    Μαθητής/τρια …………..…………………………………………………………………………… (η τάξη, το σχολείο σας)

    Διεύθυνση email

    (ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Times New Roman, μεγέθος 11 στ., χρώμα πορτοκαλί, στοίχιση κέντρο, πλάγια γραφή)

    Β.4 Ακολουθεί το κυρίως σώμα (περιεχόμενο) της εργασίας στο οποίο εφαρμόζονται οι μορφοποιήσεις που περιγράφονται.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

    Georgia, μεγέθος 12 στ.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ

    Στοίχιση: πλήρης,

    Απόσταση από την προηγούμενη παράγραφο (διάστημα πριν): Όχι

    Απόσταση από την επόμενη παράγραφο (διάστημα μετά): Ναί (6)

    Απόσταση μεταξύ των γραμμών μιας παραγράφου (διάστιχο): διπλό

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    Επισήμανση: Δεν πρέπει να εμφανίζονται κενές γραμμές πουθενά στο κείμενο της εργασίας.
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………..

    Γ. ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

    Γ.1 Ανοίξτε το αρχείο Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ. Το περιεχόμενό του είναι το παρακάτω κείμενο.


    Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ (απόσπασμα)

    Προσέξτε τώρα γιατί σας τα λέω αυτά. Γιατί πρόκειται να σας εξηγήσω πως γεννήθηκε η ψεύτικη κατηγορία εναντίον μου. Όταν τα άκουσα λοιπόν αυτά, σκέφτηκα έτσι: “Τι είναι αυτά που λέει ο θεός και τι να εννοεί; Γιατί εγώ ξέρω πως δεν είμαι καθόλου σοφός. Τι λέει λοιπόν πως είμαι πιο σοφός απ’ όλους; Δεν μπορεί βέβαια να λέει ψέματα. Δεν είναι δυνατόν αυτό”. Και για πολύν καιρό απορούσα τι ήθελε να πει. Πολύ αργότερα άρχισα να εξετάζω το ζήτημα με τον τρόπο που θα σας πω. Πήγα σε κάποιον απ’ αυτούς που θεωρούνται σοφοί, γιατί ίσως εκεί θα μπορούσα να ελέγξω το μαντείο και να πω στον χρησμό: “Αυτός εδώ είναι σοφότερος από μένα, ενώ εσύ είπες ότι εγώ είμαι”. Εξετάζοντάς τον λοιπόν σε βάθος αυτόν – δεν χρειάζεται να πω το όνομά του, – ήταν κάποιος από τους πολιτικούς – εξετάζοντάς τον λοιπόν και συζητώντας μαζί του, έπαθα το εξής, άνδρες Αθηναίοι: μου φάνηκε ότι αυτός ο άνδρας φαινόταν σοφός και σε πολλούς άλλους ανθρώπους και προπαντός στον εαυτό του, ενώ δεν ήταν. Και έπειτα προσπαθούσα να του αποδείξω ότι νόμιζε πως ήταν σοφός, ενώ δεν ήταν. Μ’ αυτόν τον τρόπο όμως με αντιπάθησε και αυτός και πολλοί από τους παρόντες.

    Εγώ λοιπόν καθώς έφευγα σκεφτόμουν ότι: “Απ’ αυτόν τον άνθρωπο εγώ είμαι σοφότερος. Γιατί, όπως φαίνεται, κανένας από τους δύο μας δεν γνωρίζει τίποτα σπουδαίο. Όμως αυτός νομίζει ότι γνωρίζει ενώ δεν γνωρίζει. Ενώ εγώ δεν γνωρίζω βέβαια τίποτα, αλλά ούτε και νομίζω ότι γνωρίζω. Φαίνεται ότι από εκείνον, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, είμαι λίγο σοφότερος, γιατί εκείνα που δεν γνωρίζω δεν νομίζω ότι τα γνωρίζω. Μετά πήγα σε κάποιον άλλον, από εκείνους που θεωρούνται σοφότεροι απ’ αυτόν, και κατάλαβα ότι συμβαίνει και μ’ αυτόν ακριβώς το ίδιο. Έτσι με αντιπάθησε κι εκείνος και πολλοί άλλοι.

    Μετά απ’ αυτά συνέχισα να πηγαίνω και σε άλλους, παρ’ όλο που ένιωθα – και λυπόμουν και φοβόμουν – πως γινόμουν μισητός, ωστόσο μου φαινόταν ότι ήταν αναγκαίο να προτιμήσω να ερευνήσω τα λόγια του θεού. Έπρεπε λοιπόν να πάω, εξετάζοντας τι θέλει να πει ο χρησμός, σε όλους που θεωρούνταν ότι γνωρίζουν κάτι.

    Και μα τον κύνα, άνδρες Αθηναίοι, – γιατί πρέπει να σας πω την αλήθεια – να τι μου συνέβη: Οι πιο φημισμένοι μου φάνηκαν να ξέρουν σχεδόν τα λιγότερα, όταν τους εξέταζα σύμφωνα με τα λόγια του θεού, ενώ άλλοι, που φαίνονταν κατώτεροι, ήταν πιο συνετοί άνδρες. Πρέπει λοιπόν αυτή την περιπλάνησή μου να σας τη διηγηθώ, σαν άθλους που κατόρθωσα να πραγματοποιήσω, για να μην αφήσω ανεπιβεβαίωτο το χρησμό. Μετά λοιπόν από τους πολιτικούς, πήγα στους ποιητές, κι εκείνους των τραγωδιών κι εκείνους των διθυράμβων και τους άλλους, με σκοπό να πιάσω εδώ τον εαυτό μου να είμαι αμαθέστερος απ’ αυτούς. Φέρνοντας λοιπόν μαζί μου εκείνα από τα ποιήματά τους που μου φαινόταν ότι τα έχουν δουλέψει περισσότερο, τους ζητούσα να μου εξηγήσουν τι λένε, για να μάθω ταυτόχρονα και κάτι απ’ αυτούς. Ντρέπομαι λοιπόν να σας πω, άνδρες, την αλήθεια. Πρέπει όμως να σας την πω. Με λίγα λόγια, σχεδόν όλοι όσοι είναι παρόντες θα μπορούσαν να μιλήσουν καλύτερα για τα έργα τους απ’ αυτούς τους ίδιους. Δεν άργησα να αντιληφθώ ότι και για τους ποιητές ισχύει αυτό εδώ, ότι δηλαδή δεν δημιουργούν με τη σοφία, αλλά με κάποιο φυσικό χάρισμα, με κάποια έμπνευση ανάλογη μ’ εκείνη των μάντεων και των χρησμωδών.

    Γιατί πράγματι αυτοί λένε πολλά και καλά, αλλά δεν γνωρίζουν τίποτα γι’ αυτά που λένε. Αυτό μου φαίνεται ότι έχουν πάθει και οι ποιητές. Και ταυτόχρονα κατάλαβα ότι εξαιτίας του ποιητικού τους ταλέντου νομίζουν ότι και στα άλλα είναι οι πιο σοφοί από τους ανθρώπους, ενώ δεν είναι. Έφυγα λοιπόν και από εκεί με τη σκέψη ότι έχω το ίδιο πλεονέκτημα απέναντί τους, όπως και με τους πολιτικούς. Στο τέλος πήγα στους χειροτέχνες. Γιατί ήξερα ότι εγώ δεν γνωρίζω τίποτα, ήξερα όμως ότι αυτούς θα τους εύρισκα να γνωρίζουν πολλά και καλά. Και σ’ αυτό δεν διαψεύστηκα, γιατί γνώριζαν αυτά που εγώ δεν γνώριζα και ως προς αυτά ήταν σοφότεροι από εμένα. Αλλά, άνδρες Αθηναίοι, μου φάνηκαν να έχουν το ίδιο ελάττωμα με τους ποιητές και οι καλοί καλλιτέχνες. Επειδή ασκούσε καλά την τέχνη του ο καθένας απ’ αυτούς, νόμιζε ότι και στα άλλα είναι πάρα πολύ σοφός, και αυτό το σφάλμα τους σκίαζε κι εκείνη τη σοφία που πράγματι κατείχαν.

    Έτσι λοιπόν κατέληξα να αναρωτιέμαι – για να δικαιώσω το χρησμό – τι από τα δύο θα προτιμούσα, να είμαι όπως είμαι, δηλαδή να μην είμαι ούτε σοφός με τη δικιά τους σοφία αλλά ούτε και αμαθής με τη δικιά τους αμάθεια, ή να είμαι και σοφός και αμαθής όπως εκείνοι. Απαντούσα λοιπόν και στον εαυτό μου και στον χρησμό ότι είναι καλύτερα να είμαι όπως είμαι. Από αυτήν τη συνήθεια, άνδρες Αθηναίοι, γεννήθηκαν πολλές έχθρες εναντίον μου και μάλιστα τόσο δυσάρεστες και βαριές, ώστε να γεννηθούν απ’ αυτές πολλές συκοφαντίες και να μου βγει η φήμη ότι είμαι σοφός. Γιατί κάθε φορά που αποδεικνύω την άγνοια κάποιου, νομίζουν οι παρόντες ότι είμαι σοφός σ’ αυτά που εκείνος δεν γνωρίζει. Όπως φαίνεται όμως, άνδρες, ο θεός μόνο είναι πράγματι σοφός και μ’ αυτόν το χρησμό αυτό λέει, ότι η ανθρώπινη σοφία έχει μικρή αξία, ίσως και καμία. Και πιθανόν να υποδεικνύει τον Σωκράτη, και να χρησιμοποιεί το όνομά μου φέροντάς με για παράδειγμα, σα να ήθελε να πει: “Εκείνος από σας είναι, άνθρωποι, ο σοφότερος που, σαν το Σωκράτη, γνωρίζει ότι στην πραγματικότητα δεν μπορεί να είναι διόλου σοφός”. Όλα αυτά λοιπόν εγώ ακόμα και τώρα τα στριφογυρίζω στο μυαλό μου, τα εξετάζω και τα ερευνώ, ακολουθώντας τα λόγια του θεού, κάθε φορά που νομίσω ότι κάποιος είναι σοφός, είτε συμπολίτης μας είτε ξένος. Και όταν έχω την αίσθηση ότι δεν είναι σοφός, βοηθώ τον θεό αποδεικνύοντάς το. Έτσι, όντας απασχολημένος μ’ αυτό το έργο δεν ευκαιρώ ούτε για την πόλη να κάνω τίποτα αξιόλογο ούτε για την οικογένειά μου, αλλά βρίσκομαι σε φοβερή φτώχεια υπηρετώντας το θεό.


    Γ.2 Επιλέξτε από την 1η παράγραφο του κειμένου, την πρόταση “Γιατί εγώ ξέρω πως δεν είμαι καθόλου σοφός” υπογραμμίστε την και αλλάξτε την γραμματοσειρά σε  Georgia.

    Γ.3 Εφαρμόστε μέγεθος γραμματοσειράς 16 και πλάγια γραφή στις λέξεις “Πήγα σε κάποιον απ’ αυτούς που θεωρούνται σοφοί“.

    Γ.4 Αλλάξτε το χρώμα της γραμματοσειράς σε μπλε (ανοικτό) στις λέξεις της φράσης “έπαθα το εξής, άνδρες Αθηναίοι:“.

    Γ.5 Υπογραμμίστε τις λέξεις προσπαθούσα”, “αποδείξω”, “αντιπάθησε”.

    Γ.6 Επιλέξτε το τμήμα του κειμένου  “Οι πιο φημισμένοι μου φάνηκαν να ξέρουν σχεδόν τα λιγότερα, …….. ήταν πιο συνετοί άνδρες.” και μειώστε το μέγεθος της γραμματοσειράς κατά 2 στ. Εφαρμόστε επιπλέον έντονη και πλάγια γραφή.

    Δ. ΠΕΡΙΛΗΨΗ

    Δ.1 Μελετήστε το κείμενο και γράψτε μια μικρή περίληψη τουλάχιστον 8 γραμμών.

  • ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ

    Στόχοι: Πληκτρολόγηση κειμένου, Επιλογή κειμένου, Δημιουργία (Enter) & Στοίχιση παραγράφου.

    Εικόνα 1: Επιλογές στοίχισης παραγράφου (αριστερή, κέντρο, δεξιά πλήρης)

    1. Πληκτρολογήστε σε ένα (αρχικά) κενό έγγραφο που θα δημιουργήσετε τις λέξεις:  Νίκος Καζαντζάκης -Πίστη

    2. Επιλέξτε το κείμενο και στοιχίστε το στο κέντρο της σελίδας. Αποθηκεύστε.

    3. Συνεχίστε σε νέα γραμμή,

    (Πατήστε το πλήκτρο Enter του πληκτρολογίου)

    πληκτρολογώντας την παράγραφο κειμένου που ακολουθεί.


    «Πως να πιστέψουν οι άπιστοι τι θάματα μπορεί να γεννήσει η πίστη; Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη, όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα. Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλαβαίνεις πως μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου, τρομάζεις… γιατί δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άνανδρες πράξεις σου, ρίχνοντας το φταίξιμο στους άλλους. Ξέρεις πως εσύ, όχι η μοίρα, όχι η τύχη, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ό,τι και αν κάμεις, ό,τι και αν γίνεις ακέραιη την ευθύνη. Και ντρέπεσαι τότε να γελάς, ντρέπεσαι να περγελάς αν μια φλεγόμενη ψυχή ζητάει το αδύνατο. Καλά πια καταλαβαίνεις πως αυτή ‘ναι η αξία του ανθρώπου: να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο· και να ‘ναι σίγουρος πως θα το φτάσει, γιατί ξέρει πως αν δε λιποψυχήσει, αν δεν ακούσει τι του κανοναρχάει η λογική, μα κρατάει με τα δόντια την ψυχή του κι εξακολουθεί με πίστη, με πείσμα να κυνηγάει το αδύνατο, τότε γίνεται το θάμα, που ποτέ ο αφτέρουγος κοινός νους δε μπορούσε να το μαντέψει: το αδύνατο γίνεται δυνατό».


    (Θυμηθείτε να αποθηκεύεται συχνά -Αγνοήστε το σε περίπτωση που εργάζεστε σε κάποια εφαρμογή νέφους)

    4. Ρυθμίστε την στοίχιση της παραγράφου σε πλήρη.

    (Επιλέξτε την παράγραφο ή κάντε απλά κλικ σε οποιοδήποτε σημείο στο εσωτερικό της, αναζητήστε (στην γραμμή εργαλείων) το κουμπί της πλήρους στοίχισης και πατήστε το)

     

    5. Δημιουργήστε νέα παράγραφο,

    (Enter ξανά)

    επιλέξτε (κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο κουμπί της γραμμής εργαλείων) στοίχιση δεξιά, και κατόπιν ολοκληρώστε την άσκηση πληκτρολογώντας τα παρακάτω.

    Απόσπασμα από το βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη

    «Ο Καπετάν Μιχάλης»

    1. Ανοίξτε το αρχείο με όνομα Απομνημονεύματα Μακρυγιάννη. Σε αυτό εμφανίζεται το παρακάτω κείμενο. Πριν ξεκινήσετε την εργασία σας αποθηκεύστε το αρχείο με όνομα: Μακρυγιάννη Στρατηγού Απομνημονεύματα.


    ΣΤ. ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

    “… Όταν μου πειράζουν την πατρίδα και θρησκεία μου θα μιλήσω, θα ’νεργήσω κι ο,τι θέλουν ας μου κάνουν…. Κι’ αυτήνη η πατρίδα δεν λευτερώθη με παραμύθια, λευτερώθη μ’ αίματα και θυσίες· κι’ από αυτά έγινε βασίλειον – κι όχι να βραβεύωνται οι κόλακες, κι’ οι αγωνισταί ν’ αδικιώνται. Ότι όταν σκοτώνονται οι αγωνισταί, αυτείνοι κοιμώνταν. Κι όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Να ’ρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη μπρος η πατρίδα στέργομαι να μου βγάλη και τα δυο μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου καλά, με θρέφει· αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι. Ότι σ’ αυτήνη θα ζήσω, δεν έχω σκοπόν να πάγω αλλού…”

    “…..Αφάνισαν ολως διόλου τά μοναστήρια καί οί καημένοι οί καλόγεροι, όπου αφανίστηκαν εις τόν αγώνα, πεθαίνουν της πείνας μέσα στους δρόμους, όπου αυτά τά μοναστήρια ήταν τά πρώτα προπύργια της άπανάστασής μας. “Οτι έκεΐ ήταν καί οί τζεμπιχανέδες μας (πυριτιδαποθήκες) κι’ ολα τά αναγκαία του πολέμου- οτ’ ήταν παράμερον καί μυστήριον άπό τους Τούρκους. Καί θυσίασαν οί καϊμένοι οί καλόγεροι καί σκοτώ­θηκαν οί περισσότεροι εις τόν αγώνα. Καί οί Μπαυαρέζοι παντήχαιναν, οτ’ είναι οί Καπουτζΐνοι της Ευρώπης, δέν ήξε­ραν οτ’ είναι σεμνοί, κι’ αγαθοί άνθρωποι καί μέ τά έργα των χεριών τους απόχτησαν αυτά, άγωνίζοντας καί δουλεύοντας τόσους αιώνες- καί ζούσαν μαζί τους τόσοι φτωχοί κι’ έτρω­γαν ψωμί… καί χάλασαν (οί Μπαυαρέζοι) καί ρήμαξαν όλους τους ναούς των μοναστηριών.”

    “…Είχα κι’ ένα μήνα όπου άρχισα νά παίρνω μιστόν τοΰ βαθμού μου, καθώς καί οι άλλοι , έπαιρνα τρακόσες εξήντα δραχμές. Είδα αυτό. καί πέθαιναν οι άνθρωποι εις τά παλιο-κλήσια, οπλαρχηγοί κι’ άλλοι, κι’ άπό τήν πείνα κι’ άπό τό κρύον. τότε στοχάστηκα: Οι άγωνισταί νά πεθαίνουν της πεί­νας, κι’ έμεϊς νά πλερωνώμαστε ολίγοι άνθρωποι; Εμείς οί ολίγοι φέραμεν τήν λευτεριά; Νά κόψωμεν κι’ έμέϊς τόν μι­στόν μας, είτε νά πάρουν καίοί αδελφοί μας συναγωνισταί! Ει δέ ξίκι νά γένη καί σ’ εμάς! Τότε φκιάνω μιαν αναφορά καί λέγω: « Έπειδήτις όσοι αγωνίστηκαν πεθαίνουν άπό τήν πεί­να καί τήν ταλαιπωρίαν, καθώς καί χήρες των σκοτωμένων καί τά παιδιά τους, τόν μισθόν όπου μού δίνετε διατάξετε νά μού κοπή δλος καί νά τόν δίνετε εις τους άγωνιστάς καί χήρες κι’αρφανά τών σκοτωμένων…”


    Συνεχίστε υλοποιώντας όσα ακολουθούν:

    2. Ορίστε στοίχιση στο κέντρο για τον τίτλο του κειμένου.

    3. Τροποποιήστε την στοίχιση της δεύτερης παραγράφου από αριστερή σε πλήρη.

    4. Επιλέξτε την πρώτη παράγραφο του κειμένου και ορίστε την απόστασή της, από την επόμενη παράγραφο (Διάστημα μετά) στις 18 στ.

    5. Ορίστε την απόσταση της τρίτης παραγράφου από την δεύτερη (Διάστημα πριν) στις 30 στ.

    6. Αλλάξτε την απόσταση μεταξύ των γραμμών (Διάστιχο) όπως παρακάτω περιγράφεται:

    Παράγραφος Διάστιχο
    1.5
    Διπλό
    2.8

    7. Μαρκάρετε (επιλέξτε) ολόκληρο το κείμενο και φροντίστε ώστε η πρώτη γραμμή κάθε παραγράφου να απέχει 1.5 εκ. από τις υπόλοιπες (Εσοχή πρώτης γραμμής).

    8. Προσθέστε στο τέλος του κειμένου την πρόταση “Στρατηγός Γιάννης Μακρυγιάννης” και τροποποιήστε την στοίχισή της ώστε να εμφανίζεται στα δεξιά της σελίδας.

    9. Τοποθετήστε τον δρομέα, σε οποιοδήποτε σημείο, στο εσωτερικό της  δεύτερης παράγραφο, και ορίστε, απόσταση, από το αριστερό περιθώριο της σελίδας (Αριστερή εσοχή) 1.1  εκ. και απόσταση από το δεξιό περιθώριο (Δεξιά εσοχή) 1.2 εκ.

    10. Αποθηκεύστε προσθέτοντας στο τέλος του ονόματος του αρχείου το ονοματεπώνυμό σας.

    1.Το κείμενό σας πρέπει να φαίνεται όπως παρακάτω.


     

Permanent link to this article: https://pervolischool.edu.gr/computer-science/office-apps/%ce%b5%cf%80%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b5%ce%b9%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%85/