Διαδίκτυο – Internet

 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟINTERNET

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – ΕΠΙΠΕΔΟ 1ΑΓΕΛ

ΜΑΘΗΜΑ: EΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΦΟΥΣ

Συνεργατικά ΈγγραφαΕφαρμογές ΝέφουςΕργ. Ασκήσεις Docs -Α

  • MICROSOFT OFFICE ONLINE – FOR THE WEB

    Μεταβείτε στην τοποθεσία https://www.microsoft.com/el-gr/microsoft-365/free-office-online-for-the-web. Μπορείτε για το σκοπό αυτό να κάνετε κλικ απευθείας στο κείμενο του συνδέσμου – η σελίδα θα ανοίξει σε νέα καρτέλα.

    Η σελίδα που εμφανίζεται είναι η επίσημη σελίδα της Microsoft για την εφαρμογή Microsoft Office 365 ή αλλιώς Microsoft Office Online for the Web. Για την πρόσβαση στην εφαρμογή -η οποία παρεπιπτόντως είναι (Νοέμβριος 2020) δωρεάν διαθέσιμη στους χρήστες του διαδικτύου -απαιτείται η δημιουργία λογαριασμού.

    Οι χρήστες που έχουν ήδη λογαριασμό Microsoft μπορούν να συνεχίσουν επιλέγοντας Είσοδο στην εφαρμογή. Οι υπόλοιποι θα έχετε δυνατότητα εισόδου εφ’ όσον ολοκληρώσετε τα βήματα δημιουργίας λογαριασμού (επιλογή Εγγραφείτε δωρεάν) όπως παρακάτω σας περιγράφονται. 

    Απαραίτητο για την εγγραφή -ή αν θέλετε διαφορετικά για την δημιουργία ενός λογαριασμού- στην Microsoft είναι να έχετε μια έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

    Αν η παραπάνω προϋπόθεση καλύπτεται από μέρους σας τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα για την επίτευξη του στόχουinnocent.

     

    Βήμα 1.

    Ξεκινώντας την διαδικασία εγγραφής πληκτρολογήστε την διεύθυνσή σας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

     

    Βήμα 2.

    Συνεχίζοντας εισάγετε ένα κωδικό (password) που θα χρησιμοποιείται για την ασφαλή είσοδό σας στο σύστημα.

    Συνίσταται ο κωδικός να αποτελείται από γράμματα (κεφαλαία και πεζά), ψηφία και ειδικούς χαρακτήρες (!, #, _ , κ.λ.π).

     

    Βήμα 3.

    Χώρα και πλήρη ημερομηνία γέννησης είναι τα επόμενα στοιχεία που ζητούνται. Δεν είναι απαραίτητο τα στοιχεία που θα δώσετε να είναι τα πραγματικά.

    Σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία πρέπει να αφορούν ενήλικο άτομο. 

     

    Βήμα 4.

    Η επιβεβαίωση των στοιχείων του λογαριασμού σας -που είναι σχεδόν έτοιμος να δημιουργηθεί- απαιτεί επιβεβαίωση της διεύθυνσης email που δηλώσατε.
    Για το λόγο αυτό σας έχει σταλεί ένα μήνυμα που περιέχει ένα κωδικό τον οποίο θα πρέπει και να συμπληρώσετε στο πλαίσιο κειμένου (ένδειξη Enter code) -όπως φαίνεται στην εικόνα.

    Βήμα 5.

    Ακόμη μια πράξη -η τελευταία- από μέρους σας. Ενεργήστε όπως σας υποδεικνύεται και -συγχαρητήρια ο λογαριασμός σας είναι έτοιμος!!!!

     

    Εφ’ όσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία εγγραφής επιλέγοντας Είσοδο στην εφαρμογή ζητείται να πληκτρολογήσετε την διεύθυνση email που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας.

    Κάντε το και προχωρήστε στο επόμενο βήμα.

     

    Ζητείται ο κωδικός -επίσης έχει δηλωθεί από σας κατά την εγγραφή σας.

    Εισάγετε και τον κωδικό και μπροστά σας θα εμφανιστεί το περιβάλλον της εφαρμογής Microsoft Office 365 -έτοιμο προς χρήση.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ

    Στο περιβάλλον του Microsoft Office 365 ενεργοποιήστε την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου (κλικ στο εικονίδιο του Word στην κατακόρυφη γραμμή εργαλείων που εμφανίζεται αριστερά στην οθόνη σας). Συνεχίστε δημιουργώντας ένα κενό έγγραφο (New blank document).

    Πληκτρολογήστε τον τίτλο της εργασίας όπως φαίνεται παρακάτω:

    ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

    Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 

    Αλλάξτε το όνομα του αρχείου που εμφανίζεται στην πάνω αριστερή γωνία από Έγγραφο 1 (Document 1) σε ∆ιακήρυξη Δικαιωμάτων Ανθρώπου-Πολίτη.

    Αρχικό όνομα αρχείου

    Νέο όνομα αρχείου

    Λεπτομέρειες (όνομα αρχείου, επέκταση, τοποθεσία)

    Για την συνέχεια και πριν προχωρήσετε στην συγγραφή της εργασίας θα κάνετε διαμοιρασμό του αρχείου -κλικ  (επιλογή Κοινή χρήση) με τον υπεύθυνο του μαθήματος στο email που θα σας υποδείξει.

    Στο κενό έγγραφο πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί.


    ∆ιακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη (26 Αυγούστου 1789)

    Άρθρο 1 – Οι άνθρωποι γεννιούνται καί παραμένουν ελεύθεροι, με ίσα δικαιώματα. Κοινωνικές διακρίσεις γίνονται μόνο με γνώμονα το κοινό συμφέρον.

    Άρθρο 2 – Σκοπός κάθε πολιτικής ένωσης αποτελεί η διατήρηση των φυσικών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου. Τα δικαιώματα αυτά είναι η ελευθερία, η ιδιοκτησία, η ασφάλεια και η αντίσταση στη βία.

    Άρθρο 3- Το Έθνος είναι η αποκλειτική πηγή κάθε εξουσίας. Καμία ομάδα ανθρώπων και κανένα άτομο δεν μπορεί να ασκεί εξουσία που δεν απορρέει από το Έθνος.

    Άρθρο 4 – Ελευθερία σημαίνει το να μπορεί να πράττει το κάθε άτομο ο,τιδήποτε δε βλάπτει ένα άλλο άτομο. Έτσι, η άσκηση των φυσικών δικαιωμάτων κάθε ανθρώπου θέτει σαν όριο το σημείο εκείνο, από το οποίο αρχίζει η άσκηση των ίδιων δικαιωμάτων για το άλλο άτομο. Το όριο αυτό δεν καθορίζεται παρά μόνον από το νόμο.

    Άρθρο 10 – Κανείς δεν πρέπει να διώκεται για τις πεποιθήσεις του, ακόμη και τις θρησκευτικές, εφ’όσον η εκδήλωσή τους δεν διαταράσσει τη δημόσια τάξη που ο νόμος έχει επιβάλλει.

    Άρθρο 11 – Η ελεύθερη ανταλλαγή σκέψεων και ιδεών είναι ένα από τα πολυτιμότερα δικαιώματα του ανθρώπου. Επομένως, κάθε πολίτης έχει τη δυνατότητα να ομιλεί, να γράφει, και να τυπώνει τα έργα του ελεύθερα, αρκεί να μην κάνει κατάχρηση αυτής της ελευθερίας σε περιπτώσεις που ορίζονται σαφώς από το νόμο.


    Αφού ολοκληρώσετε την πληκτρολόγηση του κειμένου δύο γραμμές (κενές) μετά την τελευταία πρόταση γράψτε επώνυμο, όνομα, σχολείο (Κεφαλαία) και τμήμα.

    Μπορείτε να συνεχίσετε στην επόμενη ενότητα –Επεξεργασία Εγγράφου.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ

    Το αντικείμενο της εργαστηριακής άσκησης που εδώ περιγράφεται είναι η σύνταξη μιας αποστολής με παραλήπτη τον/την υπουργό Παιδείας. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσετε τα έτοιμα πρότυπα (templates) που παρέχει η Microsoft. Επίσης, οποιαδήποτε στοιχεία είναι απαραίτητα για την σύνταξη της επιστολής θα πρέπει ν’ αναζητηθούν στο διαδίκτυο. Υλοποιήστε τις παρακάτω ενέργειες -προσοχή η εφαρμογή δεν υποστηρίζεται σε κινητά τηλέφωνα.

    Κάντε κλικ στον στον σύνδεσμμο https://templates.office.com/el-gr, κρατώντας ταυτόχρονα το πλήκτρο Ctrl (Control) πατημένο ώστε η σελίδα του συνδέσμου να ανοίξει σε νέα καρτέλα.

    Η κίνηση αυτή θα σας οδηγήσει στην σελίδα που η Microsoft “συγκεντρώνει” τα πρότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στα έγγραφά σας. Εκ των διαθέσιμων κατηγοριών το ενδιαφέρον μας -γι’αυτή την εργαστηριακή άσκηση- θα επικεντρωθεί στις Επιστολές.
    Αναζητήστε την συγκεκριμμένη κατηγορία -αφού προηγουμένως επιλέξετε να εμφανίζονται όλες οι κατηγορίες. Ρίξτε μια ματιά στα διαθέσιμα πρότυπα επιστολών και καταλήξτε (κάντε κλικ) στο Μπλε επιστολόχαρτο με καμπύλες -φαίνεται στην εικόνα 1.
    Στην επόμενη σελίδα μπορείτε να επιλέξετε (εικόνα 2) μεταξύ του να κάνετε Λήψη το πρότυπο ώστε να το χρησιμοποιήσετε (τοπικά) στον υπολογιστή σας ή να επεξεργαστείτε το πρότυπο στο πρόγραμμα περιήγησης (Browser). Κάντε κλικ στην δεύτερη επιλογή.

    Εικόνα 1

    Εικόνα 2

    Το πρότυπο ανοίγει στην εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου Word -έτοιμο προς επεξεργασία. Αντικαταστήστε τα πεδία που αφορούν τα στοιχεία της εταιρείας (επωνυμία εταιρείας, Οδός και αριθμός, Πόλη,….., Τοποθεσία Web) με τα αντίστοιχα του σχολείου σας κάνοντας ένα κλικ πάνω στο κάθε πεδίο και πληκτρολογώντας τα νέα στοιχεία.  

    Εργαζόμενοι κατά τον ίδιο τρόπο ολοκληρώστε την επιστολή σας γράφοντας κατά σειρά:

    τα στοιχεία του παραλήπτη -όπως αυτός ορίστηκε στην αρχή της άσκησης,

    το κείμενο της επιστολής,

    το ονοματεπώνυμο και τον τίτλο (ιδιότητα) σας

    Όπως πάντα wink μοιραστείτε την επιστολή με τον καθηγητή σας.

  • GOOGLE DOCS – FOR THE WEB

    Η Google παρέχει  την δυνατότητα πρόσβασης -στους χρήστες του διαδικτύου- ενός αριθμού εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν online.

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ GOOGLE

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    Βήμα 1.

    Απαραίτητο για να χρησιμοποιήσετε τις εφαρμογές που παρέχει η Google είναι η ύπαρξη ενός λογαριασμού. Για την δημιουργία ενός νέου (προσωπικού) λογαριασμού ξεκινήστε κάνοντας κλικ εδώ.

    Εναλλακτικά ανοίξτε μια νέα καρτέλα στον φυλλομετρητή σας, και αναζητήστε (με την βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης) πληκτρολογώντας την φράση
    Δημιουργία λογαριασμού Google. Αξιολογήστε τα αποτελέσματα και κάντε κλικ στον κατάλληλο σύνδεσμο.

    Συνεχίστε με το Βήμα 2.

    Βήμα 2.

    Στην οθόνη σας πρέπει να εμφανίζεται το παρακάτω παράθυρο. Συμπληρώστε -ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται- τα στοιχεία που ζητούνται.

     

    Όνομα και Επώνυμο: τα πραγματικά σας στοιχεία (ελληνικά, με τόνους και το πρώτο γράμμα κεφαλαίο).

    Παράδειγμα: Alan Turing 

    Όνομα Χρήστη της μορφής: Onoma.Eponimo.Moto@gmail.com

    Παράδειγμα: Alan.Turing.Logic@gmail.com, όπου:

    Alan το όνομα, Turing το επώνυμο, Logic το moto σας.
    Το @gmail.com υπάρχει ήδη και δεν χρειάζεται να το ξαναγράψετε.

    Κωδικός Πρόσβασης της επιλογής σας

    Παράδειγμα: k_D18@s2!9W

    (προσοχή στις υποδείξεις -αφορούν στους επιτρεπτούς χαρακτήρες).

    Το παράθυρο συμπληρωμένο με τα στοιχεία ενός υποθετικού χρήστη -πρωτοπόρου της επιστήμης των υπολογιστών .

    Κάντε κλικ στο κουμπί Επόμενο για να προχωρήσετε στο Βήμα 3.

    Βήμα 3.

    Σας ζητείται να δώσετε αριθμό τηλεφώνου και κάποια εναλλακτική διεύθυνση email τίποτα από τα δύο δεν είναι υποχρεωτικό. Υποχρεωτικό όμως -για να δημιουργηθεί ο λογαριασμός- είναι η καταχώρηση των στοιχείων σας που αφορούν ημέρα, μήνα, έτος γέννησης και φύλο -γιατί άραγε;

    Δεν είναι απαραίτητο να αντιστοιχούν να αντιστοιχούν στα πραγματικά σας στοιχεία -απαραίτητο όμως το έτος γέννησης που θα επιλεγεί να αφορά ενήλικο άτομο. Σε 

    Βήμα 4.

    Μελετήστε προσεκτικά τους όρους οι οποίοι περιγράφονται αναλυτικά στην επόμενη σελίδα. Η αποδοχή τους, από μέρους του οποιουδήποτε χρήστη επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες που η συγκεκριμμένη εταιρεία προσφέρει, είναι απαραίτητη.

    Αφού έχετε λάβει γνώση των όρων και της πολιτικής απορρήτου συνεχίστε, κάνοντας κλικ στην επιλογή Δημιουργία Λογαριασμού -θα πρέπει να εμφανιστεί στην οθόνη σας μια εικόνα παρόμοια με την παρακάτω. 

    Αποστείλτε ένα χαιρετισμό (συντάσοντας ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) στον καθηγητή σας.

    Κάντε κλικ στο κουμπί Σύνταξη που εμφανίζεται στην πάνω αριστερή γωνία του παραθύρου

    ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ GOOGLE & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0

    Α. Για να δημιουργήσετε ένα νέο έγγραφο:

    Α.1 Συνδεθείτε αρχικά στον Google λογαριασμό σας.

    Α.2 Από την λίστα των διαθέσιμων εφαρμογών επιλέξτε Έγγραφα.

    H Google –αν είναι  η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τον λογαριασμό σας– σας καλωσορίζει και σας προτρέπει να δημιουργήσετε έγγραφα και να τα επεξεργαστείτε συνεργαζόμενοι με άλλους χρήστες.

    Φυσικά –αφού είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε τον λογαριασμό σας– δεν έχετε έγγραφα.

    Α.3 Δημιουργήστε ένα νέο έγγραφο όπως σας υποδεικνύεται.

    Α4. Η εικόνα που ακολουθεί είναι η αρχική εικόνα της εφαρμογής που διατίθεται για συγγραφή και επεξεργασία κειμένου. Στο εξής θα αναφερόμαστε σε αυτή (την εφαρμογή) ως Έγγραφα Google ή Google Docs.

    Α5. Μόλις δημιουργήσατε ένα κενό περιεχομένου έγγραφο. Μπορείτε σε αυτό να προσθέσετε και να μορφοποιήσετε κείμενο ακριβώς όπως και σε οποιοδήποτε άλλο επεξεργαστή κειμένου που τυχόν έχετε δοκιμάσει στο παρελθόν. Καλή συνέχεια!!!

    ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0 –ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ – ΠΙΣΤΗ

    Β1. Στο (κενό περιεχομένου) έγγραφο που προηγουμένως δημιουργήσατε, πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί.

    Παρατηρήστε ότι το όνομα του αρχείου είναι Έγγραφο χωρίς τίτλο -η απόδοση του ονόματος οφείλεται εξ’ ολοκλήρου στην εφαρμογή.

    Κανένας λόγος ανησυχίας στην παρούσα φάση δεν συντρέχει -ολοκληρώστε την πληκτρολόγηση του κειμένου και το όνομα του αρχείου μπορεί να αλλάξει μετά.

    “Πως να πιστέψουν οι άπιστοι τι θάματα μπορεί να γεννήσει η πίστη; Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη, όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα. Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλαβαίνεις πως μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου, τρομάζεις… γιατί δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άνανδρες πράξεις σου, ρίχνοντας το φταίξιμο στους άλλους. Ξέρεις πως εσύ, όχι η μοίρα, όχι η τύχη, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ό,τι και αν κάμεις, ό,τι και αν γίνεις ακέραιη την ευθύνη. Και ντρέπεσαι τότε να γελάς, ντρέπεσαι να περγελάς αν μια φλεγόμενη ψυχή ζητάει το αδύνατο. Καλά πια καταλαβαίνεις πως αυτή ‘ναι η αξία του ανθρώπου: να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο· και να ‘ναι σίγουρος πως θα το φτάσει, γιατί ξέρει πως αν δε λιποψυχήσει, αν δεν ακούσει τι του κανοναρχάει η λογική, μα κρατάει με τα δόντια την ψυχή του κι εξακολουθεί με πίστη, με πείσμα να κυνηγάει το αδύνατο, τότε γίνεται το θάμα, που ποτέ ο αφτέρουγος κοινός νους δε μπορούσε να το μαντέψει: το αδύνατο γίνεται δυνατό”. 

    Β.2 Μπορούμε τώρα να αλλάξουμε το όνομα του αρχείου. Κάντε κλικ στο πλαίσιο κειμένου όπου εμφανίζεται το όνομα του αρχείου, διαγράψτε τις λέξεις Έγγραφο χωρίς τίτλο και πληκτρολογήστε το νέο όνομα (σύμφωνα με την εικόνα που ακολουθεί). Το νέο όνομα θα αντικαταστήσει το παλιό.

    Β.3 Δημιουργήστε μια κενή γραμμή στην αρχή του εγγράφου και πληκτρολογήστε σε αυτή το ονοματεπώνυμο σας και επιπλέον εφ΄όσον είστε: 

    μαθητής/τρια σπουδαστής/στρια φοιτητής/τρια οτιδήποτε άλλο
    συμπληρώστε σε νέα γραμμή
    σχολείο τάξη, τμήμα ΙΕΚ, ειδικότητα Πανεπιστήμιο, τμήμα εργασία, ειδικότητα, κ.οτ.αλ.κρ.απ.

    Β.4 Ενεργείστε προς Κοινή Χρήση του αρχείου με τον χρήστη που έχει οριστεί ως υπεύθυνος του μαθήματος και του οποίου η διεύθυνση email σας έχει δοθεί. Δώστε δικαιώματα στον εν λόγω χρήστη σχολιασμού του περιεχομένου του αρχείου. Τέλος πληκτρολογήστε ένα μήνυμα ενημερώνοντάς τον για την πρόθεσή σας να χρησιμοποιείτε από κοινού το αρχείο.

    Το αρχικό παράθυρο -εμφανίζεται ο δημιουργός/κάτοχος του αρχείου (για το συγκεκριμμένο αρχείο είναι ο χρήστης Alan Turing)

    Το παράθυρο κατά την φάση δημιουργίας κοινής χρήσης με τον χρήστη του οποίου το email είναι pervolisch@gmail.com.

    Τα δικαιώματα χρήσης ενός αρχείου τα οποία μπορείτε να εκχωρηθούν και σε άλλους χρήστες περιορίζονται σε: 
    Ανάγνωση, Σχολιασμό και Σύνταξη

    ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ  ΣΕΛΙΔΑΣ  ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.0 –ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ – ΠΙΣΤΗ

    Σε περίπτωση που έχετε αποσυνδεθεί από τον λογαριασμό σας συνδεθείτε ξανά και επιλέξτε (κάνοντας κλικ) να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή εγγράφων. Αναζητήστε και ανοίξτε το αρχείο με όνομα Νίκος Καζαντζάκης -Πίστη που δημιουργήσατε προσφάτως.

    Γ.1 Επιλέξτε όλο το κείμενο και εφαρμόστε πλήρη στοίχιση, γραμματοσειρά Calibri 14 pt (στ.).

    Γ.2 Προχωρήστε στη διαμόρφωση των περιθωρίων της σελίδας του εγγράφου σας με τρόπο ώστε το κείμενο να απέχει απόσταση από το

    αριστερό άκρο δεξιό άκρο πάνω άκρο κάτω άκρο
    της σελίδας
    1.4 εκ.
    1.6 εκ.
    2.8 εκ.
    1.2 εκ.

    Γ.2 Κάντε διπλό κλικ στην περιοχή της κεφαλίδας (στο λευκό περιθώριο ακριβώς πάνω από το κείμενο του εγγράφου) και πληκτρολογήστε τις λέξεις Συνεργατικά Έγγραφα -Google Docs. Εφαρμόστε επιπλέον,

    γραμματοσειρά Verdana,  μέγεθος 13, χρώμμα  σκούρο πράσινο  και στοίχιση κέντρο

    Γ.3 Μάθετε τον αριθμό των λέξεων του κειμένου σας χρησιμοποιώντας το κατάλληλο εργαλείο.

    Γ.4 Μεταβείτε στην περιοχή του υποσέλιδου και γράψτε το κείμενο που ακολουθεί παρακάτω με τρόπο ώστε αυτό να εμφανίζεται στα δεξιά της σελίδας.

    “Ο Καπετάν Μιχάλης”

    Απόσπασμα από το βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη

     

    Γ.5 Εφαρμόστε τις μορφοποιήσεις που σας υποδεικνύονται αμέσως μετά σε λέξεις φράσεις του κειμένου.

    έντονη γραφή (Β) υπογράμμιση (U) πλάγια γραφή (I) έντονη γραφή και υπογράμμιση
    λέξη/φράση
    μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου θάματα, μεγάλη ιδέα ακέραιη την ευθύνη, η αξία του ανθρώπου
    φλεγόμενη ψυχή, να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο

  • GOOGLE SPREADSHEETS

    Η Google παρέχει  την δυνατότητα πρόσβασης -στους χρήστες του διαδικτύου- ενός αριθμού εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν online.

    Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας Google. Από την λίστα των διαθέσιμων εφαρμογών που προσφέρονται επιλέξτε  Υπολογιστικά Φύλλα (Sheets).


    Υπόδειξη: Σε περίπτωση που διαθέτετε περισσότερους από έναν λογαριασμούς Google, καλό είναι -προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα κατά την υλοποίηση της άσκησης- να αποσυνδεθείτε από κάθε άλλο Google λογαριασμό πλην εκείνου που έχετε συνδέσει με την εκπαίδευσή σας.


    Υλοποιήστε τις ασκήσεις που παρακάτω περιγράφονται.

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    Δώστε ως όνομα αρχείου Κατάσταση Βαθμολογίας. Το περιεχόμενό του (που φαίνεται παρακάτω) αφορά βαθμολογίες μαθητών ενός τμήματος στο μάθημα της Πληροφορικής. Πληκτρολογήστε τα παρακάτω δεδομένα.

    Α

    Β

    C

    D

    E

    F

    1

    ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ

    2

    ΣΧ. ΕΤΟΣ:

    ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:
    3
    4

    Επωνυμο

    Ονομα

    Α’ Τριμηνο

    Β’ Τριμηνο

    Γ’ Τριμηνο

    5

    Γεωργίου

    Νικόλαος

    6

    Νικολάου

    Πέτρος

    7

    Μιρέλη

    Ιωάννα

    8

    Δελόγλου

    Δημήτριος

    9

    Ιωάννου

    Ιωάννης

    10

    Χρήστου

    Ελένη

    11

    Νίκου

    Μαρία

    12

    Ιωάννου

    Νίκος

    13 Μεγαλύτερη Βαθμολογία
    14 Μικρότερη Βαθμολογία
    15
    16

    ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    Ανοίξτε το αρχείο Κατάσταση Βαθμολογίας. Εφαρμόστε όσα παρακάτω περιγράφονται.

    A. ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΕΛΙΩΝ



    1. Πληκτρολογήστε βαθμούς της επιλογής σας στα κελιά της περιοχής C5 : E12.

    2. Επιλέξτε ολόκληρο το φύλλο εργασίας και ορίστε γραμματοσειρά Book Antiqua και μέγεθος 15.

    Κλικ στο μικρό ορθογώνιο πλαίσιο που βλέπετε αριστερά της στήλης A και πάνω από την γραμμή 1

    3. Ρυθμίστε (όπου απαιτείται) το πλάτος των στηλών ώστε να είναι ευανάγνωστα τα δεδομένα του φύλλου εργασίας.

    4. Προχωρήσετε σε συγχώνευση της περιοχής κελιών A1:F1 και επιπλέον στοίχιση (οριζόντια) στο κέντρο του περιεχομένου των κελιών.

    Κλικ Μορφή – Συγχώνευση κελιών – Συγχώνευση όλων/οριζόντια

    5. Διατηρώντας την προηγούμενη επιλογή κελιών συγχωνεύστε με χρήση του πινέλου αντιγραφής μορφοποίησης την περιοχή κελιών A3:F3. Επαναλάβετε την διαδικασία για τα κελιά C2, D2.

    Σε περίπτωση που έχετε αποεπιλέξει την περιοχή κελιών A1:F1 επιλέξτε την εκ νέου.
    Κάντε κλικ στο κουμπί Αντιγραφή Μορφοποίησης της γραμμής εργαλείων και αμέσως μετά κλικ στο πρώτο εκ των κελιών της περιοχής που ζητείται

    Τι παρατηρείτε;

    6. Ακυρώστε (αναίρεση) την τελευταία ενέργεια και προχωρήστε στην συγχώνευση των κελιών C2, D2 με την βοήθεια του αντίστοιχου κουμπιού της γραμμής εργαλείων.

    7. Συνεχίστε εφαρμόζοντας στα ίδια κελιά (C2:D2) τις εξής μορφοποιήσεις γραμματοσειράς:

    Palatino Linotype 16 στ στοίχιση δεξιά έντονη γραφή ανοιχτό κόκκινο χρώμα

    8. Αντιγράψτε την παραπάνω μορφοποίηση στα συγχωνευμένα κελιά A1:F1 και A3:F3. Επαναφέρετε/διορθώστε την στοίχιση (κέντρο).

    9. Eφαρμόστε έντονη γραφή, γραμματοσειρά PT Serif χρώματος κυανού σκούρου και στοίχιση στο κέντρο στην πρώτη από τις περιοχές κελιών που δίνονται παρακάτω. Χρησιμοποιώντας το πινέλο μορφοποιήστε και τα υπόλοιπα κελιά.

    A4 : F4 A15 : F16 A2, A3

    10. Μετακινήστε το περιεχόμενο των κελιών A13, A14 στα κελιά A15 και A16 αντίστοιχα.

    11. Προχωρήστε στις κατάλληλες ενέργειες ώστε το περιεχόμενο των κελιών Α15, Α16 να αναδιπλωθεί (σε νέα γραμμή). Προσαρμόστε κατάλληλα το πλάτος των στηλών.

    12. Στην περιοχή κελιών Α4:F4 εφαρμόστε:

    προσανατολισμό
    45ο
    στοίχιση (κάθετη)
    στη μέση
    χρώμα γεμίσματος
    ανοιχτό πορτοκαλί

    Κλικ Μορφή – Περιστροφή – Προσαρμοσμένη γωνία

    Β. ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

    1. Πληκτρολογήστε το σχολικό έτος που διανύουμε στο κατάλληλο κελί του φύλλου εργασίας.

    2. Αντικαταστήστε τα ονόματα Νικόλαος και Νίκος με Πέτρος και Ιορδάνης.

    3. Διορθώστε το περιεχόμενο των κελιών της γραμμής 4 ώστε οι λέξεις να εμφανίζονται με τόνο.

    4. Επιλέξτε ένα κελί και εισάγετε σε αυτό το όνομα του σχολείου σας.

    5. Αλλάξτε το όνομα του αρχείου αντικαθιστώντας τις λέξεις ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ με Αποτελέσματα Επίδοσης.

    6. Μετονομάστε το φύλλο εργασίας δίνοντας το όνομα του μαθήματος που αφορούν οι συγκεκριμένες βαθμολογίες.

    ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ

    Ανοίξτε το αρχείο Αποτελέσματα Επίδοσης.

    1. Δημιουργήστε γράφημα ράβδων που να απεικονίζει τα περιεχόμενα των κελλιών Α4:Α10 και C4:C10.

    2. Μετακινήστε το γράφημα σε κατάλληλη θέση στο φύλλο εργασίας.

    3. Προσθέστε τίτλο γραφήματος Βαθμολογία Α τριμήνου.

    4. Αλλάξτε το μέγεθος γραμματοσειράς σε 9 για όλο το γράφημα.

    5. Προσθέστε χρώματα της αρεσκείας σας στο γράφημα.

    6. Aλλάξτε την περιοχή δεδομένων του γραφήματος ώστε να συμπεριλαμβάνονται σε αυτό οι βαθμολογίες όλων των μαθητών.

    7. Αλλάξτε τον τύπο του γραφήματος σε στήλες.

    8. Εισάγετε/Προσθέστε ένα νέο φύλλο εργασίας και ονομάστε το Γραφήματα.

    9. Μετακινήστε το γράφημα που δημιουργήσατε πριν στο φύλλο εργασίας Γραφήματα.

    10. Καθορίστε διαστάσεις και θέση του γραφήματος έτσι ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί (και να είναι ορατό) δίπλα του και δεύτερο γράφημα.

    11. Εισάγετε στο νέο φύλλο εργασίας γράφημα τύπου επιλογής σας στο οποίο να εμφανίζονται οι βαθμοί και των 3 τριμήνων όλων των μαθητών.

    ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    Ανοίξτε το αρχείο Αποτελέσματα Επίδοσης.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΝΕΦΟΥΣ

  • Εισαγωγή 

    Στο μοντέλο παροχής υπηρεσιών νέφους, όλες οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες μέσω διαδικτύου. Οι υπηρεσίες νέφους παρέχονται με τέτοιο τρόπο ώστε ο τελικός χρήστης δεν μπορεί να διακρίνει τεχνικές λεπτομέρειες. Η χρηστικότητα, η διαθεσιμότητα και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών είναι το κύριο κριτήριο επιλογής τους.

    Με τον τρόπο αυτό οι υπηρεσίες διατίθενται πέρα από γεωγραφικά όρια και, συνήθως, μέσω σύνθετων δικτυακών υποδομών και υπολογιστικών συστημάτων. Ένα «σύννεφο» σκιάζει και καλύπτει όλες αυτές τις λεπτομέρειες.

    Α. Τα βασικά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τις υπηρεσίες νέφους συνοψίζονται στα παρακάτω:

    Εξυπηρέτηση κατ’ απαίτηση: άμεσα και χωρίς καθυστέρηση ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία, όταν το επιθυμήσει, χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση.

    Ευρεία πρόσβαση στο δίκτυο: οι δυνατότητες είναι διαθέσιμες σε όλο το δίκτυο και είναι προσβάσιμες μέσα από σταθερούς μηχανισμούς και με οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή.

    Διαθεσιμότητα πόρων: η υπηρεσία χρησιμοποιεί πόρους όπως υπολογιστικό χρόνο και αποθηκευτικό χώρο, που μοιράζονται σε πολλούς χρήστες.

    Γρήγορη ευελιξία: η υπηρεσία μπορεί να κλιμακωθεί γρήγορα χωρίς πρόβλημα και να αντιμετωπίσει περιόδους ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου.

    Υπηρεσία μέτρησης: η υπηρεσία καταγράφει τη χρήση, ώστε ανάλογα με τη χρήση να γίνεται χρέωση ή βελτιστοποίηση της υπηρεσίας.

    Β. Με βάση τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι εφαρμογές νέφους επιτυγχάνουν οικονομία κλίμακας. Η οικονομία κλίμακας επιτρέπει παροχή των εφαρμογών με μικρότερο κόστος σε χρήστες και εταιρείες, από το κόστος που οι ίδιοι οι χρήστες και οι εταιρείες θα έπρεπε να καταβάλουν, για να αγοράσουν, διαχειριστούν και χρησιμοποιήσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και λογισμικό, προκειμένου να επιτύχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

    Χρηστικότητα

    Σε όλη την Ευρώπη οι διοικήσεις ήδη χρησιμοποιούν το νέφος σε όλα τα επίπεδα της κυβέρνησης είτε έπειτα από στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης είτε μεμονωμένα από διοικητικές μονάδες. Οι εφαρμογές του νέφους, οι υπηρεσίες και οι υποδομές του χρησιμοποιούνται από κυβερνήσεις για τη διαχείριση βασικών εργασιών των διοικήσεων. Οι στόχοι είναι να αυξήσουν την παραγωγικότητα των τμημάτων τους, να διαχειριστούν τα κοινωνικά μέσα και τις υπηρεσίες που εξυπηρετούν τους πολίτες, και να ελέγχουν τις υπηρεσίες πληροφορικής.

    1. Εργαζόμενοι σε ομάδες: α) επισκεφτείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης λογισμικού γραφείου, β) υπολογίστε το κέρδος σε χρήματα και σε άλλους παράγοντες από την πλήρη εφαρμογή υπηρεσιών νέφους σε έναν απλό προσωπικό υπολογιστή και γ) καταρτίστε έναν πίνακα αποτύπωσης συμπερασμάτων.

    2. Υπάρχουν περιορισμοί στον όγκο των δεδομένων που μπορεί ένας φορέας να διαθέσει/ οργανώσει, χρησιμοποιώντας το νέφος υπηρεσιών;

    Σχετικά Άρθρα

    https://www.kathimerini.gr/economy/562617631/se-trochia-ischyris-anaptyxis-o-klados-ton-megalon-data-centers/

  • Α Π Ο Θ Η Κ Ε Υ Σ Η   Σ Τ Ο   Ν Ε Φ Ο Σ

    O O G L E   R I V E

    Παρακαλώ πληκτρολογήστε παρακάτω τα στοιχεία που ζητούνται.

                 
                         


                                   

    Δραστηριότητα στον Η/Υ

    Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας Google. Αναζητήστε (μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών) και ανοίξτε την εφαρμογή Drive.

    Τι εμφανίζεται στην αρχική οθόνη της εφαρμογής; Περιγράψτε παρακάτω.


    Για τα αρχεία που έχουν αποθηκευθεί στο Drive συμπληρώστε τον πίνακα υπολογιστικών φύλλων που βρίσκεται εδώ.

    Προσοχή -πριν προχωρήσετε

    Αφού ανοίξετε το αρχείο που παραπάνω υποδεικνύεται, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα αντίγραφό του ώστε να εργαστείτε σε αυτό. Η σχετική δυνατότητα βρίσκεται μεταξύ των επιλογών του μενού Αρχείο/file. Αφού δημιουργήσετε το αντίγραφο του αρχείου προσθέστε στην αρχή του ονόματός του το επώνυμό σας (με κεφαλαία γράμματα).

    Επιλέξτε (μεταξύ των αρχείων που εμφανίζονται στο Drive σας) ένα οποιοδήποτε αρχείο και συμπληρώστε (αναλυτικά) στον παρακάτω πίνακα, την καταγεγραμμένη για το αρχείο δραστηριότητα.


  • Α. Δημιουργήστε .

    Β. Πραγματοποιήστε .

    Α. .

    B. “.

     

    Α.

    Β. .

    Υλοποιήστε όσα παρακάτω ζητούνται:

    Χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης (π.χ.google) αναζητήστε, πληροφορίες για την εφαρμογή υπηρεσιών νέφους iCloud. Καταγράψτε τα πιο σημαντικά κατά την γνώμη σας.

    Μεταβείτε στο περιβάλλον της εφαρμογής –https://www.icloud.com.

    Στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης σας εμφανίζεται ένα ερωτηματικό μέσα σε κυκλάκι. Μετακινήστε το δείκτη του ποντικιού πάνω στο ερωτηματικό και κάντε κλικ.

    Το παράθυρο που εμφανίζεται έχει ως τίτλο οδηγός χρήσης iCloud. Με τη βοήθεια του οδηγού μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες που παρέχει το iCloud.

    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου που σας παρέχει η Apple πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί:


    Ένα αρχαίο ναυάγιο περίµενε σιωπηλό επί αιώνες στα βάθη της θάλασσας των Αντικυθήρων να ανακαλυφθεί από µια οµάδα σφουγγαράδων από την Σύµη την άνοιξη του 1900. Στα 50 µέτρα βάθος, οι σφουγγαράδες διέκριναν ένα µέρος από τον σκελετό ενός πλοίου, µε όλο του το φορτίο. Ήταν µια ρωµαϊκή ολκάς µήκους 70µ. και πλάτους 25µ., η οποία ταξίδευε από την ανατολική Μεσόγειο προς την Ρώµη, φορτωµένη µε θησαυρούς, αµφορείς και δεκάδες χάλκινα και µαρµάρινα αγάλµατα. Η ανακάλυψη προκάλεσε ενθουσιασµό. Με την βοήθεια Ελλήνων αρχαιολόγων πραγµατοποιήθηκε µια δύσκολη ενάλια ανασκαφή, που διήρκεσε έως το φθινόπωρο του 1901. Οκτώ µήνες αργότερα, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ο αρχαιολόγος Βαλέριος Στάης διέκρινε ανάµεσα στα ασβεστοποιηµένα κοµµάτια σκουριασµένου µπρούντζου ορισµένα θραύσµατα που, κατά τα φαινόµενα, αποτελούσαν τµήµατα ενός µηχανισµού.

    Επρόκειτο για τον περίφηµο Μηχανισµό των Αντικυθήρων, τον αρχαιότερο υπολογιστή στην ιστορία της ανθρωπότητας, ο οποίος εξακολουθεί να µας εκπλήσσει µε την πολυπλοκότητα, την ακρίβεια και την υψηλή τεχνολογία του.

    «Κατά την γνώµη µου, αποτελεί ένα από τα Θαύµατα του Κόσµου», σηµειώνει ο αστρονόµος Ιωάννης Σειραδάκης, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης και µέλος της ελληνοβρετανικής ακαδηµαϊκής οµάδας που ασχολείται µε τον Μηχανισµό των Αντικυθήρων.

    «Ο Μηχανισµός των Αντικυθήρων», εξηγεί ο καθηγητής Σειραδάκης, «είναι ένας υπολογιστής µε την πλήρη σύγχρονη έννοια του όρου, δηλαδή δεχόταν δεδοµένα (input), έκανε υπολογισµούς µε βάση τα στοιχεία και παρουσίαζε το αποτέλεσµα σε επιστηµονικές κλίµακες. Πρόκειται, µάλιστα, για έναν υπολογιστή πολύ µεγάλης ακριβείας, η οποία µας έχει αφήσει έκπληκτους».

    «Γνωρίζαµε ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν φηµισµένοι φιλόσοφοι, ποιητές, αστρονόµοι. ∆εν ξέραµε όµως ότι ήταν και σπουδαίοι τεχνολόγοι. Αυτό το σηµείο µάς εξέπληξε», παρατηρεί ο καθηγητής Σειραδάκης.

    Κείμενο από συνέντευξη του καθηγητή Ιωάννη Σειραδάκη στην Λήδα Μπουζάλη


     

  • Α Π Ο Θ Η Κ Ε Υ Σ Η   Σ Τ Ο   Ν Ε Φ Ο Σ

    R O P O X

    Παρακαλώ πληκτρολογήστε παρακάτω τα στοιχεία που ζητούνται.

                 
                         


                                   

    Δραστηριότητα στον Η/Υ

    Υλοποιήστε όσα παρακάτω ζητούνται:

    Χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης αναζητήστε πληροφορίες για την εφαρμογή υπηρεσιών νέφους DropBox.

    Α.1 Μεταβείτε στην τοποθεσία https://www.dropbox.com/login.

    Θα δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό προκειμένου  να αποκτήσετε πρόσβαση στην εφαρμογή. Για το σκοπό αυτό κάντε κλικ στην επιλογή create an account και συμπληρώστε:

    όνομα (First name), επώνυμο (Surname),

    διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (Εmail) που ήδη διαθέτετε και χρησιμοποιείτε,

    κωδικό (Password) -προσοχή: αφορά τον κωδικό που θα πληκτρολογείτε για είσοδο στην εφαρμογή Dropbox και όχι τον κωδικό του email σας

    Α. 2 Αφού συμπληρώσετε όλες τις πληροφορίες που ζητούνται θα πρέπει επιπλέον να αποδεχτείτε τους όρους χρήσης (Dropbox Terms) και κατόπιν να κάνετε κλικ στην επιλογή Δημιουργία Λογαριασμού (Create an account).

    Εφ’ όσον όλα πήγαν καλά εμφανίζετε ένα νέο παράθυρο (ένδειξη ότι ο λογαριασμό σας δημιουργήθηκε) όπου σας προτείνετε να δοκιμάσετε κάποιες διαφορετικές εκδόσεις του Dropbox. Προβληματιστείτε με τις  επιλογές που προσφέρονται.

    Α.3 Επιλέξτε να συνεχίσετε με την βασική έκδοση των 2 GB που προσφέρεται δωρεάν.

    Continue with 2 GB Dropbox Basic plan ??? (Σε περίπτωση που ??? “χαθήκατε” κάπου στην πορεία κάντε κλικ στον σύνδεσμο πριν)

    Αποφύγετε για την συνέχεια, να απαντήσετε σε μια σειρά ερωτήσεων που (πιθανόν) εμφανίζονται -δεν είναι απαραίτητο κατεβάσετε την εφαρμογή

    Α.4 Η χρήση από μέρους σας του Dropbox θα περιοριστεί στην δικτυακή έκδοση ???(Dropbox for the Web/Dropbox για τον ιστό).

    Α.5 Η αρχική οθόνη της εφαρμογής (επισκεφθείτε την) μετά την επιτυχή δημιουργία λογαριασμού φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί. Μελετήστε τις επιλογές που προσφέρονται (αριστερή στήλη) και μεταξύ των φακέλων που σας προτείνονται δημιουργήσετε (Create)  τους φακέλους για αποθήκευση φωτογραφιών και εγγράφων. Αγνοήστε (Dismiss) τους υπόλοιπους φακέλους κάνοντας κλικ στο κουμπί x.

    B.1 Μεταβείτε στην τοποθεσία https://www.dropbox.com/login

    Β.2 Επιλέξτε Sign in with Google και πληκτρολογήστε όνομα χρήστη (Google email ή τηλέφωνο) αρχικά και κωδικό ακολούθως.

    B.3 Στο επόμενο παράθυρο η εφαρμογή σας ενημερώνει ότι προκειμένου να συνεχίσετε θα πρέπει να της επιτρέψετε να αποκτήσει Πρόσβαση στις επαφές σας. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να λάβετε πατώντας το κουμπί που εμφανίζει τον χαρακτήρα i μέσα σε κύκλο. Το πλήρες κείμενο έχει ως εξής:

    Αυτή η εφαρμογή ζητά άδεια για την εξής ενέργεια:

    Εμφάνιση και δημιουργία αντιγράφου των Επαφών Google

    Οι επαφές σας μπορεί να περιλαμβάνουν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις και άλλες πληροφορίες σχετικά με τα άτομα που γνωρίζετε.

    Μελετήστε (πριν προχωρήσετε) την πολιτική απορρήτου και τους όρους παροχής υπηρεσιών της εφαρμογής Dropbox, όπως επίσης και το πως η Google σας εξασφαλίζει όταν κοινοποιείται δεδομένα του λογαριασμού σας σε άλλες εφαρμογές.

    Επιλέξτε Να επιτρέπεται για να συνέχισετε, Ακύρωση για να σταματήσετε την διαδικασία.

    B.4 Τα στοιχεία του λογαριασμού σας εμφανίζονται λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Εφ’ όσον είστε σύμφωνοι προχωρείστε με την αποδοχή  των όρων χρήσης (αφού πρώτα τους μελετήσετε) και αμέσως μετά κλικ στην επιλογή Create and continue, προκειμένου να δημιουργηθεί ο λογαριασμός σας.

    B.5 Μεταξύ των επιλογών που προτείνονται στο επόμενο στάδιο προτιμήστε 2 GB Basic Plan. Αγνοήστε (αν εμφανιστεί στην οθόνη σας) την  προτροπή να απαντήσετε σε ερωτήσεις σχετικά με την από μέρους χρήση της εφαρμογής και μην κατεβάσετε την εφαρμογή στον υπολογιστή σας.

    B.6 Μεταφερθείτε στην αρχική σελίδα της εφαρμογής. Μελετήστε τις επιλογές που προσφέρονται (αριστερή στήλη) και μεταξύ των φακέλων που σας προτείνονται δημιουργήσετε (Create)  εκείνους που μπορύν να χρησιμοποιηθούν για αποθήκευση φωτογραφιών και εγγράφων. Αγνοήστε (Dismiss) τους υπόλοιπους  κάνοντας κλικ στο κουμπί x.

    Πραγματοποιήστε είσοδο στην εφαρμογή DropBox (https://www.dropbox.com) με τα στοιχεία του λογαριασμού σας.

    Επιλέξτε Create – Folder (Δημιουργία φακέλου)

    Στο παράθυρο που εμφανίζεται δώστε ως όνομα φακέλου (Folder name) myProjects.

    Ο φάκελός σας δημιουργήθηκε.

    Συνεχίστε δημιουργώντας εντός του φακέλου myProject τους υποφακέλους Πληροφορική, Μαθηματικά και Γλώσσα.

    Μεταβείτε στον φάκελο Dropbox και δημιουργήστε ένα φάκελο με το ονοματεπώνυμό σας (Κεφαλαία και ελληνικά γράμματα). Επίσης τους φακέλους Backup Files, Personal και Μουσική.

    Α. Δημιουργήστε ένα φάκελο με όνομα myfiles.

    B. “Ανεβάστε” ένα αρχείο της επιλογής σας μεριμνώντας ώστε αυτό να αποθηκευθεί στον φάκελο που μόλις πριν δημιουργήσατε.

    Επιστρέψτε στο Dropbox και στο φάκελό σας επιλέξτε Upload-Upload files. Στο παράθυρο που εμφανίζεται  επιλέγετε δύο αρχεία (αποθηκευμένα στον υπολογιστή σας) και Άνοιγμα. Τα αρχεία σας έχουν ανέβει στο Dropbox.

    Α. Για τον φάκελο myProjects επιλέξτε  Share.

    B. .

    Διαμοιρασμός Αρχείων

    Α. Προσκαλέστε τον χρήστη του οποίου η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι pervolisch@gmail.com να δει το περιεχόμενο του αρχείου σας. Συνοδεύστε την πρόσκλησή σας με ένα μικρό κείμενο μέχρι 20 λέξεις. 

    Β. Για κάθε φάκελο ή αρχείο παρέχεται η δυνατότητα αποστολής του σε άλλους χρήστες. Η λειτουργία αυτή, γνωστή ως διαμοιρασμός (sharing), πραγματοποιείται με το πάτημα του κουμπιού «share». Ο διαμοιρασμός μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους όπως αποστολή ενημερωτικού email μέσα από το dropbox ή αποστολή μιας διεύθυνσης ιστού ή ακόμη και ανάρτηση σε κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook.


    Άλλες εφαρμογές νέφους, όπως το Microsoft Onedrive (Εικόνα 13.4) και το Google Drive επιτρέπουν περαιτέρω καθορισμό των δικαιωμάτων που θα έχουν οι άλλοι χρήστες στα διαμοιραζόμενα αρχεία.

    Η εφαρμογή νέφους Dropbox δεν εμπίπτει στην κατηγορία των υπηρεσιών IaaS, παρόλο που παρέχει αποθηκευτικό χώρο. Το Dropbox εμπίπτει στην κατηγορία των υπηρεσιών SaaS, πρόκειται δηλαδή για εφαρμογή νέφους (Λογισμικό ως υπηρεσία).
    Η ίδια η εφαρμογή νέφους χρησιμοποιούσε παλιότερα την υπηρεσία νέφους αποθήκευσης αρχείων της Amazon, το Amazon S3, το οποίο εμπίπτει στην κατηγορία των υπηρεσιών IaaS. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, μια υπηρεσία να χρησιμοποιεί μια άλλη. Πολλές από τις δημοφιλείς εφαρμογές νέφους όπως το animoto, το edmodo και το scribd χρησιμοποιούν υπηρεσίες IaaS για την αποθήκευση του τεράστιου όγκου των αρχείων που χρησιμοποιούν.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Α.   Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Τ Ι Κ Α    Ε Γ Γ Ρ Α Φ Α

  • Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Α.1 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΡΧΕΙΩΝ

    Το όνομα του αρχείου της (κάθε) εργαστηριακής άσκησης θα είναι της μορφής:

    Επώνυμο_Όνομα_Τίτλος Άσκησης_αριθμός

    όπου ως Επώνυμο, Όνομα αναγράφονται τα  πραγματικά σας στοιχεία -χωρισμένα με τον χαρακτήρα _ (κάτω παύλα), ο τίτλος της άσκησης (όπως κάθε φορά σας δίνεται) και,

    ο αριθμός αντικαθίσταται από τον αύξοντα αριθμό της εργασίας (με χρήση 2 ψηφίων) – π.χ στην πρώτη εργασία θα είναι 01, στην δεύτερη 02 κ.ο.κ.

    Α.2 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

    Περιθώρια

    Επάνω: 2.7 cm, Κάτω: 2.3 cm

    Αριστερά: 1.8 cm, Δεξιά: 2.2 cm

    Κεφαλίδα

    Θα πρέπει να εμφανίζεται κείμενο, όπως παρακάτω:

    Συνεργατικά Έγγραφα (Documents) (κεφαλαία γράμματα)

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Cambria, μεγέθος 12 στ., ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση δεξιά

    Υποσέλιδο

    Εμφανίζεται στο κέντρο του υποσέλιδου ο αριθμός της σελίδας.

  • Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

    Β.1 Στο σημείο της σελίδας που σας υποδεικνύεται εμφανίζεται εικόνα σχετική με το θέμα της άσκησης.

    Υπόδειξη: Στο έγγραφο έχει γίνει εισαγωγή μιας εικόνας που απεικονίζει το σχέδιο ενός σχολείου. Η εικόνα αυτή θα διαγραφεί και θα γίνει εισαγωγή νέας εικόνας (η οποία πρέπει να αναζητηθεί από εσάς στο διαδίκτυο) όπως ζητείται.

    Β.2 Ακολουθεί ο τίτλος της εργασίας.

    TITΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ
    Book Antiqua, μεγέθος 18 pt (στ.), έντονη γραφή, χρώμα μπλε ανοικτό

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
    στοίχιση κέντρο

    Β.3 Αναγράφονται τα στοιχεία του ατόμου που εκπόνησε την εργασία

    Όνομα και Επώνυμο

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Cambria, μεγέθος 14 στ., χρώμα απόχρωση πράσινου  ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: στοίχιση κέντρο

    Ιδιότητα (συμπληρώστε ακολουθώντας τις οδηγίες αμέσως παρακάτω)

    Ιδιότητα μπορεί να είναι: μαθητής/τρια σπουδαστής/στρια φοιτητής/τρια οτιδήποτε άλλο
    συμπληρώστε αντίστοιχα σε νέα γραμμή
      σχολείο, τάξη, τμήμα ΙΕΚ, ειδικότητα Πανεπιστήμιο, τμήμα εργασία, ειδικότητα, κ.οτ.αλ.κρ.απ.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Calimbri, μεγέθος 12 στ., χρώμα της επιλογής σας, στοίχιση κέντρο, πλάγια γραφή

    Διεύθυνση email

    Β.4 Ακολουθεί το κυρίως σώμα (περιεχόμενο) της εργασίας στο οποίο εφαρμόζονται οι μορφοποιήσεις που πιο κάτω περιγράφονται.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Bookman Old Style, μεγέθος 12 στ.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: Στοίχιση πλήρης

    ΑΠΟΣΤΑΣΗ:

    από την προηγούμενη παράγραφο
    (απόσταση/κενό διάστημα πριν)
    από την επόμενη παράγραφο
    (απόσταση/κενό διάστημα μετά)
    μεταξύ των γραμμών μιας παραγράφου
    (διάστιχο)
    Όχι (0) 4 pt (στ.)
    1.5

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Δεν πρέπει να εμφανίζονται κενές γραμμές πουθενά στο κείμενο της εργασίας.
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………..

    Β.5 Αναγράφεται εφ’ όσον χρησιμοποιήθηκε– η βιβλιογραφία (πρώτα η ξενόγλωσση και στη συνέχεια η ελληνική)

    Σε περίπτωση που για την εκπόνηση της εργασίας υλικό αντλήθηκε από:

    οποιοδήποτε έντυπο μέσο (εφημερίδα, περιοδικό, βιβλίο) αναγράφονται (αριθμημένα) με τη σειρά,

    ονόματα συγγραφέων, έτος έκδοσης, τίτλος, αριθμοί σελίδων, εκδότης/ες, πόλη έκδοσης.

    το διαδίκτυο αναγράφονται οι αντίστοιχες διευθύνσεις.

    ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ: Times New Roman, μεγέθος 12 pt (στ.)

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ: αριστερή στοίχιση, διάστημα μετά 6 pt (στ.)

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α.1

    ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ – ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    Περιγραφή

    Μερικές δεκαετίες πιο πριν, στα 1970, η πολυγραφότατη και διακεκριμένη παιδαγωγός Έλλη Αλεξίου θα αποδειχθεί ότι σκέφτεται πολύ πιο μπροστά από την εποχή της, τόσο βαθυστόχαστα και διαχρονικά ώστε να απαριθμήσει με ακρίβεια, σαφήνεια και επιτυχία τους λόγους της συντριπτικής ανωτερότητας του ανθρώπινου εγκεφάλου.

    Μελετήστε το κείμενο που ακολουθεί και περιγράψτε (σε μια παράγραφο 8 – 10 γραμμών) για ποιους λόγους η συγγραφέας πιστεύει ότι η σύγκριση ανθρώπου – υπολογιστή επιφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ του ανθρώπου.

    “Πρώτον: Ο νους του ανθρώπου είναι δημιουργικός.

    Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος απαντά στις σοφίες που εμείς του βάλαμε μέσα. Από δικού του δε μπορεί να κάμει τίποτε. Είναι, άμα καθίσεις και το εξετάσεις, ένας καλός παπαγάλος. Κι ο παπαγάλος καταφέρνει και επαναλαμβάνει τις φράσεις που του μάθαμε…

    Δεύτερον: Ο άνθρωπος έχει πρωτοτυπία.

    Τρίτον: Ο άνθρωπος έχει το προνόμιο της διαίσθησης. Συχνά οσφραίνεται το καλό και το κακό προτού αυτό εκδηλωθεί.

    Τέταρτον: Ο ανθρώπινος νους έχει φαντασία. Μπορεί με το μυαλό του να φαντασθεί υπεράνθρωπα θαύματα.

    Πέμπτον: O άνθρωπος έχει εφευρετικότητα. Όταν κάπου σκοντάψει ψάχνει και βρίσκει άλλη λύση. Ενώ ο κακομοίρης ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος άμα σκοντάψει σκόνταψε.

    Έκτον: Ο άνθρωπος είναι συναισθηματικός. Χαίρεται ή πάσχει ανάλογα με το είδος των εντυπώσεων. Οι μηχανές είναι αναίσθητες.

    Έβδομον: Ο ανθρώπινος νους είναι ερευνητικός, έχει περιέργεια, ενδιαφέροντα

    Όγδοων: Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος είναι έργο του ανθρώπινου νου και δεν είναι ο ανθρώπινος νους έργο του ηλεκτρονικού εγκεφάλου. Ο ανθρώπινος νους έφτιαξε τα μεγάλα έργα της τέχνης: Όμηρος, Σαίξπηρ, Ραφαήλος, Πλάτων. Είναι άξιος ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος να πλησιάσει ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι; Εμείς τον σκεφτήκαμε και εμείς τον φτιάξαμε, για να μας υπηρετεί και να μας διευκολύνει. Και αυτό κάνει, είναι υπηρέτης μας.»

    Mην παραπλανάσαι λοιπόν. Με έναν υπολογιστή δεν είναι δυνατό να κάνεις διάλογο, αφού ο ουσιαστικός διάλογος δεν προϋποθέτει προδιαγεγραμμένες απαντήσεις. Ο διάλογος προϋποθέτει ανταλλαγή απόψεων. Ένας σκληρός δίσκος, μια μητρική κάρτα, μια ποσότητα μνήμης τυχαίας ή άμεσης προσπέλασης δεν έχουν άποψη. Αυτά  τα  ίδια  αποτελούν μια άποψη του δημιουργού τους. Ο  υπολογιστής  δεν  παίρνει  πρωτοβουλίες.  Αν δεν πάρει εντολή καταντά έπιπλο. Ο ουσιαστικός διάλογος έχει σα βασικότατο συστατικό στοιχείο την πρωτοβουλία έκφρασης γνώμης. Η μηχανή έχει σκοπό να υπηρετήσει τον άνθρωπο και τη ζωή του εν γένει, όχι όμως να τα αντικαταστήσει. Έτσι λοιπόν δε διαλέγεσαι με τον προσωπικό σου υπολογιστή, δίνεις μια άλλη διάσταση στα μοναχικά σου συναισθήματα. Και αυτό δεν είναι τόσο μεμπτό όσο φαίνεται, γιατί δε φταις εσύ για αυτά. Ίσως φταίει η νοοτροπία του συρμού που πολλές φορές αγνοεί τη συναισθηματική και πνευματική διάσταση του ανθρώπου. Εσένα ίσως σε έχει απωθήσει η άρχουσα αυτή νοοτροπία. Έτσι ζητάς καταφύγιο στην οθόνη, όπου μπορείς να φτιάξεις έναν κόσμο κατά βούληση. Όμως η αλήθεια παραμένει. Ό,τι κόσμο και να φτιάξεις δε θα είναι ο αληθινός. 

    Τι πρέπει να γίνει λοιπόν; Διάλεξε το δύσκολο δρόμο. Διάλεξε να αλλάξεις την άρχουσα νοοτροπία της σύγχρονής σου ζωής. Και ας μην έχεις ορατή στον ορίζοντα την τελική επιτυχία, αφού η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης κρύβεται μέσα στην έννοια της αδιάκοπης προσπάθειας. Κρύβεται στο κυνήγι του ακατόρθωτου, στο επίγειο όνειρο. Κι ας ξέρεις πως δε θα φτάσεις στην Ιθάκη, μπορείς να απολαύσεις και να κατανοήσεις τα μυστικά που κρύβει το απέραντο ταξίδι. Ένα ταξίδι του οποίου οι θιασώτες λίγες φορές φτάνουν στον προορισμό τους, στο μέρος για το οποίο ξεκίνησαν. Αξίζει να παλέψεις να είσαι εσύ ένας από αυτούς τους λίγους δικαιωμένους λοιπόν.”

    Link αρχείου -κάντε κλικ παρακάτω ανάλογα το τμήμα σας

    Α1 ΓΕΛ εδώ.

    Α3 κλικ εδώ.

    Διευκρίνηση (σημαντική): Το έγγραφο έχει μοιραστεί μαζί σας (κοινή χρήση) ο υπεύθυνος του μαθήματος αποδίδοντάς σας ρόλο/δικαιώματα συντάκτη. Στον καθένα από σας έχει δοθεί επίσης ένας μοναδικός αριθμός, που υποδεικνύει, την σελίδα του εγγράφου στην οποία και θα πρέπει (αφού συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία) να γράψει το κείμενο της εργασίας.

    Υπόδειξη (αφορά τον υπεύθυνο του μαθήματος): Ακολουθεί (ενσωματωμένο) το πρωτότυπο έγγραφο, αντίγραφο του οποίου πρέπει να δημιουργείται κάθε φορά που η εργασία δίνεται σε  κάποια ομάδα μαθητών προκειμένου να σχολιάσουν

     

Permanent link to this article: https://pervolischool.edu.gr/computer-science/communications-network/internet/