Επεξεργασία Κειμένου

http://pervoli.wordpress.com

Νικολόπουλος Δημήτριος

Καθηγητής Πληροφορικής

Word XP

Επεξεργασία Κειμένου

  1. Ανοίξτε την εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου.

  2. Πληκτρολογήστε το παρακάτω κείμενο.

O Υποβρύχιος Κόσμος

Επισκεπτόμενοι για πρώτη φορά τον υποβρύχιο κόσμο θα νιώσετε μια νέα και διαφορετική αίσθηση καθώς εισέρχεστε σε ένα περιβάλλον όπου όλα φαίνονται διαφορετικά από ότι έξω από το νερό. Αυτή η ιδιαιτερότητα είναι ένα μέρος αυτού που κάνει την κατάδυση τόσο ξεχωριστή. Όσο θα προσαρμόζεστε σε αυτήν, τόσο θα αυξάνεται η απόλαυση της κατάδυσης.

Εκτός από τα όμορφα και συναρπαστικά υδρόβια που θα δείτε από κοντά, θα δοκιμάσετε επίσης μοναδικές αισθήσεις όπως τη συγκίνηση να αναπνέεται υποβρυχίως και να αιωρήστε χωρίς βάρος, όπως οι αστροναύτες στο διάστημα. Με την απόκτηση πείρας καταδυτικής, το μυστήριο θα αντικατασταθεί με την περιέργεια, την έξαρση και την περιπέτεια. Ως ελεύθεροι δύτες δεν χρειάζεστε τίποτα περισσότερο εκτός από :

Μάσκα

Αναπνευστήρα

Πτερύγια

Αυτόνομη Υποβρύχια Αναπνευστική Συσκευή (SCUBA)

Padi

Open Water

Diver Manual

  1. Αποθηκεύστε το κείμενο με όνομα Κατάδυση.doc στον γνωστό σας φάκελο.

  2. Ανοίξτε το έγγραφο Κατάδυση.doc (βρίσκεται στο γνώριμό σας φάκελο).

Κλικ ΑρχείοΑνοιγμα.

Εντοπίστε τον φάκελο που βρίσκεται το αρχείο Κατάδυση.doc. Επιλέξτε το αρχείο και κλικ στην επιλογή Ανοιγμα.

  1. Αποθηκεύστε το έγγραφο με όνομα Τα μυστικά της αυτόνομης Κατάδυσης.doc στο γνώριμο φάκελό σας.

Κλικ αρχείοΑποθήκευση ως

Στο πλαίσιο λίστας Αποθήκευση σε, επιλέξτε τον φάκελο στο οποίο θαποθηκευθεί το κείμενο. Στο πλαίσιο κειμένου Ονομα αρχείου πληκτρολογήστεΤα μυστικά της αυτόνομης Κατάδυσης.doc”. Κλικ Αποθήκευση.

  1. Εισάγετε μια νέα παράγραφο στην αρχή του εγγράφου και πληκτρολογήστε τα προσωπικά σας στοιχεία (Επώνυμο, Όνομα, Ημερομηνία).

Τοποθετήστε τον κέρσορα στην αρχή του κειμένου (αριστερά τουΟτης πρότασης “O Υποβρύχιος Κόσμος”, και πατήστε Enter. Στο κείμενό σας θα δημιουργηθεί μια κενή γραμμή. Γράψτε σαυτή την γραμμή ότι σας ζητά το ερώτημα. Η οθόνη σας πρέπει να δείχνει όπως παρακάτω.

  1. Εφαρμόστε γραμματοσειρά Garamond μέγεθος 22 στιγμών, έντονη γραφή και χρώμμα γραμματοσειράς σκούρο κόκκινο στο κείμενο της επικεφαλίδας.

Επιλέξτε την επικεφαλίδαΟ Υποβρύχιος Κόσμος”. Από το μενού κάντε κλικ ΜορφήΓραμματοσειρά.

Στο παράθυρο που εμφανίζεται ρυθμίστε τις επιλογές, σύμφωνα, με όσα σας ζητά το ερώτημα.

  1. Εφαρμόστε γραμματοσειρά Arial και μέγεθος 12 στιγμών στο υπόλοιπο κείμενο.

Επιλέξτε το κείμενο και στην συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί Γραμματοσειρά και στο κουμπί Μέγεθος Γραμματοσειράς της γραμμής εργαλειών, επιλέγοντας Arial και 12 αντίστοιχα.

  1. Κεντράρετε και υπογραμμίστε την επικεφαλίδα του κειμένου.

Επιλέξτε την επικεφαλίδα και κάντε κλικ στο κουμπί Στοίχιση στο κέντρο και στο κουμπί Υπογράμμιση από την γραμμή εργαλείων.

  1. Εφαρμόστε στοίχιση στο κέντρο για τις δύο πρώτες παραγράφους του κειμένου.

Το κείμενο μετά την ολοκλήρωση του ερωτήματος θα έχει όπως παρακάτω.

  1. Ακυρώστε (Αναιρέστε)* την προηγούμενη ενέργεια και εφαρμόστε στοίχιση πλήρη για τις δύο πρώτες παραγράφους.

Από το μενού επιλέξτε ΕπεξεργασίαΑναίρεση ή εναλλακτικά από το κουμπί Αναίρεση.

Το κείμενο τώρα πρέπει να έχει την μορφή που είχε στο ερώτημα 6.

  1. Στην πρώτη παράγραφο εφαρμόστε Στοίχιση πλήρη, Διάστημα πριν 12 στ. και Διάστημα μετά 6 στ.

Επιλέξτε την παράγραφο και κλικ ΜορφήΠαράγραφος.

Στο παράθυρο που εμφανίζεται ρυθμίστε τις επιλογές για την στοίχιση και το διάστημα, σύμφωνα με την παρακάτω εικόνα.

Η επιλογή Διάστημα πριν αναφέρεται στην απόσταση της επιλεγμένης παραγράφου από την προηγούμενή της .

Αντίστοιχα στην επιλογή Διάστημα μετά, ορίζεται η απόσταση της επιλεγμένης παραγράφου από την επόμενή της .

Πατήστε ΟΚ και παρατηρήστε την επόμενη εικόνα.

  1. Εφαρμόστε στην δεύτερη παράγραφο Ειδική εσοχή 1ης γραμμής 1 εκ., Διάστιχο 1,5 γρ.

Επιλέξτε την παράγραφο Εκτός από τα όμορφα …………………..εκτός από:”. Κλικ ΜορφήΠαράγραφος.

Ρυθμίστε τις παραμέτρους του παραθύρου που αφορούν το ερώτημα που σας δόθηκε και ΟΚ.

Η εσοχή πρώτης γραμμής είναι μια ειδική εσοχή, που καθορίζει την απόσταση της 1ης γραμμής της παραγράφου, από τις υπόλοιπες.

Το διάστιχο ορίζει την απόσταση μεταξύ των γραμμών της παραγράφου.

  1. Στην πρώτη παράγραφο του εγγράφου εφαρμόστε αριστερή εσοχή 2 εκ., δεξιά εσοχή 1,5 εκ. και διάστιχο διπλό.

Επιλέξτε την παράγραφο και ξανά κλικ ΜορφήΠαράγραφος.

Αριστερή εσοχή:

Η απόσταση της παραγράφου από το αριστερό περιθώριο.

Δεξιά εσοχή:

Η απόσταση της παραγράφου από το δεξιό περιθώριο.

Το κείμενό σας τώρα πρέπει να είναι όπως στην παρακάτω εικόνα.

  1. Εισάγετε μια αλλαγή ενότητας (Στην επόμενη σελίδα) μετά την 1η παράγραφο.

Τοποθετήστε τον δρομέα στην αρχή της 2ης παραγράφουΕκτός από τα όμορφα…………….”. Απτο μενού διαλέξτε ΕισαγωγήΑλλαγή.

Στο παράθυρο Αλλαγή κλικάρεται την επιλογή Στην επόμενη σελίδα από τους τύπους αλλαγής ενότητας που υπάρχουν. Πιέστε ΟΚ.

Το Word έχει δημιουργήσει στο σημείο παρεμβολής μια δεύτερη σελίδα, όπως φαίνεται παρακάτω.

  1. Δημιουργήστε κεφαλίδα*, που να εμφανίζει το κείμενοΕξερευνώντας τον θαλάσσιο κόσμο, χρησιμοποιώντας γραμματοσειρά Monotype Corsiva και μέγεθος 18 στ.

Μετακινηθείτε στην πρώτη σελίδα κάνοντας κλικ σε οποιοδήποτε σημείο του κειμένου της. Επιλέξτε ΠροβολήΚεφαλίδες και υποσέλιδα.

Το κείμενο της σελίδας εμφανίζεται τώρα γκρίζο (αμυδρό), ενώ ο κέρσορας αναβοσβήνει στο ορθογώνιο πλαίσιο που εμφανίστηκε στην κορυφή της σελίδας. Πληκτρολογήστε την φράσηΕξερευνώντας τον θαλάσσιο κόσμο. Επιλέξτε τώρα το κείμενο της κεφαλίδας που μόλις δημιουργήσατε και αλλάξτε την γραμματοσειρά σε Monotype Corsiva και μέγεθος 18, όπως ξέρετε.

Το κείμενό σας θα εμφανίζεται όπως παρακάτω.

Πατήστε στο κουμπί Κλείσιμο της γραμμής εργαλείων Κεφαλίδες και υποσέλιδα. Μεταβείτε στην δεύτερη σελίδα του εγγράφου. Παρατηρήστε ότι η κεφαλίδα σας εμφανίζεται και στις δύο σελίδες, στην αρχή τους.

  1. Δημιουργήστε υποσέλιδο* που να περιέχει την διεύθυνση http://www.seadiving.____.com

Μεταβείτε σε οποιοδήποτε σημείο της 1ης σελίδας. Επιλέξτε ξανά ΠροβολήΚεφαλίδες και υποσέλιδα.

Το Word ανοίγει ξανά την κεφαλίδα.

Κάντε κλικ στο κουμπί Εναλλαγή μεταξύ κεφαλίδας και υποσέλιδου, της γραμμής εργαλείων. Το Word σας μεταφέρει τώρα στο υποσέλιδο. Πληκτρολογήστε http://www.seadiving.____.com και κλείστε το υποσέλιδο.

Προχωρήστε στην δεύτερη σελίδα και δείτε ότι το υποσέλιδο εμφανίζεται και σαυτή.

  1. Εισάγετε δύο νέες παραγράφους μετά την παράγραφοΑυτόνομη Υποβρύχια ……….”

Τοποθετήστε τον κέρσορα στο τέλος της παραγράφου και πατήστε δύο φορές Enter.

  1. Αντιγράψτε την πρόταση Ο υποβρύχιος κόσμος στο τέλος του κειμένου.

Μαρκάρετε την επικεφαλίδα. Κάντε κλικ στην επιλογή Επεξεργασία του μενού και μετά Αντιγραφή.

Μετακινήστε τώρα τον δρομέα στο σημείο αντιγραφής (τέλος της 2ης σελίδας). Επιλέξτε ΕπεξεργασίαΕπικόλληση.

Όπως διαπιστώνεται απτην επόμενη εικόνα, η επικεφαλίδα του κειμένου έχει αντιγραφεί στο τέλος της 2ης σελίδας.

  1. Μετακινήστε στην αρχή του κειμένου (μία γραμμή μετά τα προσωπικά σας στοιχεία), τις τρείς τελευταίες γραμμές Padi ……….Manual.

Επιλέξτε το κείμενο που θα μετακινήσετε. Κλικ ΕπεξεργασίαΑποκοπή.

Τοποθετήστε τον κέρσορα αριστερά της επικεφαλίδαςΟ Υποβρύχιος Κόσμος και επιλέξτε Επικόλληση από το μενού Επεξεργασία.

Το έγγραφό σας τώρα πρέπει να είναι όπως δείχνει η παρακάτω εικόνα.

  1. Εφαρμόστε λίστα κουκκίδας στις παραγράφους απόΜάσκα ………….Συσκευή (SCUBA)”.

Μαρκάρετε τις παραγράφους στις οποίες αναφέρεται το ερώτημα. Πηγαίνεται στο μενού Μορφή και διαλέξτε Κουκκίδες και Αρίθμηση.

Στο εμφανιζόμενο παράθυρο διαλέξτε ένα στυλ κουκκίδας και ΟΚ.

Δείτε την αλλαγή στο κείμενο.

  1. Διαγράψτε την πρόταση Ο υποβρύχιος κόσμος που βρίσκεται στην αρχή του κειμένου.

Επιλέξτε την πρόταση και πιέστε το πλήκτρο Delete, από το πληκτρολόγιο.

  1. Εισάγετε μία εικόνα της αρεσκείας σας, στην δεύτερη σελίδα μετά τις λέξειςΑυτόνομη Υποβρύχια Αναπνευστική Συσκευή (SCUBA)”.

Τοποθετήστε τον δρομέα στο σημείο που υποδεικνύει το ερώτημα. Κλικ ΕισαγωγήΕικόναΑπό αρχείο.

Εντοπίστε τον φάκελο που περιέχεται η εικόνα που θα εισάγετε στο έγγραφο. Επιλέξτε το αρχείο εικόνας και κλικ Εισαγωγή.

Το κείμενό σας πρέπει τώρα να δείχνει όπως στην παρακάτω εικόνα.

  1. Εκτυπώστε 2 (δύο) αντίγραφα στον διαθέσιμο εκτυπωτή.

Στο παράθυρο της εκτύπωσης επιλέξτε ένα διαθέσιμο εκτυπωτή και στην επιλογή Αντίτυπα δώστε τιμή 2. Κλικ ΟΚ.

  1. Μετακινήστε κατάλληλα τις παραγράφους που αναφέρονται στον εξοπλισμό ώστε η σειρά τους να είναι η εξής :

Πτερύγια

Μάσκα

Αυτόνομη Υποβρύχια Αναπνευστική Συσκευή (SCUBA)

Αναπνευστήρα

  1. Eπιλέξτε τις τρεις τελευταίες γραμμέςPadi ….. Manual”, αλλάξτε τη στοίχιση σε δεξιά και εφαρμόστε έντονη και πλάγια γραφή.

  2. Εισάγετε το ακόλουθο κείμενο : “, ακούγονται και βιώνονταιμετά τις λέξειςένα περιβάλλον όπου όλα φαίνονται”.

ΠΙΝΑΚΕΣ

  1. Δημιουργήστε τον παρακάτω πίνακα.

Όνομα

Επώνυμο

Διεύθυνση

Πόλη

Ταχυδρομικός Κώδικας

Τηλέφωνο Οικίας

Ειρήνη

Νικολάου

Αθηνών 750

Αθήνα

111 11

555-1234

Γιάννης

Γεωργίου

Αλεξάνδρας 56

Πάτρα

123 45

555-234

Θεοδόσης

Ιωάννου

Αχαρνών 657

Λάρισα

123 44

555-6666

Στέλιος

Αθανασίου

Κηφισίας 567

Αθήνα

21345

555-7878

Νικόλαος

Παπαδόπουλος

Λ. Αζαλέας 159

Λαμία

223 45

555-8900

Γιάννης

Φωτόπουλος

Λ. Αθηνών 150

Λαμία

223 45

555-9999

Γιώργος

Αντωνίου

Λ. Αθηνών 546

Πάτρα

223 45

555-0000

Γιάννης

Δημητρίου

Λ. Αθηνών 546

Λαμία

223 45

555-0000

Από το μενού επιλέξτε ΠίνακαςΕισαγωγήΠίνακας όπως φαίνεται παρακάτω.

Εμφανίζεται το παράθυρο Εισαγωγή πίνακα. Ορίστε αριθμό στηλών 6 και αριθμό γραμμών 9.

Κάνοντας κλικ στο ΟΚ εμφανίζεται στην οθόνη σας η επόμενη εικόνα.

Ξεκινήστε την πληκτρολόγηση των δεδομένων του πίνακα όπως σας δίνονται στο ερώτημα 1. Η μετακίνηση μεταξύ των κελιών* του πίνακα, γίνεται είτε με τα βελάκια, είτε με το tab, είτε με την βοήθεια του ποντικιού. Μετά το πέρας της πληκτρολόγησης, ο πίνακάς σας πρέπει να έχει την παρακάτω μορφή.

  1. Αποθηκεύστε τον πίνακα με όνομαΣτοιχεία πελατών”, στον γνωστό σας φάκελο.

Κλικ ΑρχείοΑποθήκευση ή ΑρχείοΑποθήκευση ως.

Στην οθόνη σας εμφανίζεται το παρακάτω παράθυρο.

Από το πλαίσιο λίστας επιλέξτε τον φάκελο αποθήκευσης και στο πλαίσιο κειμένου γράψτε το όνομα του αρχείου. Τέλος κλικ Αποθήκευση.

  1. Ορίστε στοίχιση στο κέντρο και έντονη γραφή για τα κελιά της πρώτης γραμμής.

Επιλέξτε την πρώτη γραμμή και κάντε κλικ στα κουμπιά Εντονη γραφή και Στοίχιση στο κέντρο της γραμμής εργαλείων.

  1. Χρησιμοποιήστε γραμματοσειράGaramondγια τις γραμμές από την δεύτερη μέχρι την τελευταία.

Μαρκάρετε τις γραμμές και κλικ στο κουμπί Γραμματοσειρά της γραμμής εργαλείων. Διαλέξτε Garamond.

  1. Παρεμβάλετε μία γραμμή μετά την «Ειρήνη Νικολάου» , με τα παρακάτω στοιχεία :

Γιώργος

Δημητρίου

Λ. Ρόδων 236

Πάτρα

123 45

555-9283

Τοποθετήστε τον δρομέα σε οποιοδήποτε κελί της δεύτερης γραμμής του πίνακα.

Στη συνέχεια επιλέξτε ΠίνακαςΕισαγωγήΓραμμές κάτω.

Στην κενή γραμμή που δημιουργήθηκε πληκτρολογήστε τα στοιχεία που σας ζητά το ερώτημα.

  1. Διαγράψτε τη γραμμή με τα στοιχεία τουΓιάννη Φωτόπουλου”.

Επιλέξτε την γραμμή και από το μενού ΠίνακαςΔιαγραφήΓραμμές.

  1. Διαγράψτε τη στήληΤαχυδρομικός Κώδικας”.

Επιλέξτε την στήλη και από το μενού ΠίνακαςΔιαγραφήΣτήλες

  1. Προσθέστε μια νέα στήλη με όνομαΤηλέφωνο Εργασίαςστο τέλος του πίνακα.

Επιλέξτε την τελευταία στήλη και κλικ ΠίνακαςΕισαγωγήΣτήλες δεξιά.

  1. Μετά τη στήληΠόληπροσθέστε μια στήλη με όνομαΠεριοχή”.

Επιλέξτε την στήληΤηλέφωνο οικίαςκαι κλικ ΠίνακαςΕισαγωγήΣτήλες αριστερά.

  1. Να συμπληρωθούν οι στήλες όπως παρακάτω:

Όνομα

Επώνυμο

Διεύθυνση

Πόλη

Περιοχή

Τηλέφωνο Οικίας

Τηλέφωνο Εργασίας

Ειρήνη

Νικολάου

Αθηνών 750

Αθήνα

555-1234

555-1230

Γιώργος

Δημητρίου

Λ. Ρόδων 236

Πάτρα

555-9283

555-4567

Γιάννης

Γεωργίου

Αλεξάνδρας 56

Πάτρα

555-234

555-230

Θεοδόσης

Ιωάννου

Αχαρνών 657

Λάρισα

555-6666

555-6660

Στέλιος

Αθανασίου

Κηφισίας 567

Αθήνα

555-7878

555-7870

Νικόλαος

Παπαδόπουλος

Λ. Αζαλέας 159

Λαμία

555-8900

555-3457

Γιώργος

Αντωνίου

Λ. Αθηνών 546

Πάτρα

555-0000

555-8450

Γιάννης

Δημητρίου

Λ. Αθηνών 546

Λαμία

555-0000

555-0980

Πληκτρολογήστε τα δεδομένα στα αντίστοιχα κελιά. Ο πίνακας πρέπει να δείχνει όπως παρακάτω.

  1. Διαγράψτε τη στήληΠεριοχή”.

Επιλέξτε την στήληΠεριοχήκαι στη συνέχεια ΠίνακαςΔιαγραφήΣτήλες.

  1. Εφαρμόστε ως μορφοποίηση του πίνακαΕπαγγελματική”.

Επιλέξτε ΠίνακαςΑυτόματη Μορφοποίηση πίνακα

Στο επόμενο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέξτε από τις Μορφές Επαγγελματική και ΟΚ.

  1. Εφαρμόστε γραμματοσειρά Arial και μέγεθος 14 στ. σε όλο τον πίνακα εκτός της γραμμής τίτλου.

Επιλέξτε τις γραμμές στις οποίες θα εφαρμόσετε την μορφοποίηση και κλικ ΜορφήΓραμματοσειρά.

Από το εμφανιζόμενο παράθυρο επιλέξτε τώρα ότι σας ζητείται από το ερώτημα και κλικ ΟΚ.

Ο πίνακας πρέπει τώρα να έχει την παρακάτω μορφή

  1. Προσαρμόστε το πλάτος των στηλών ώστε τα περιεχόμενα των κελιών να χωρούν ακριβώς. Να εξαιρεθεί η στήλη τηςΔιεύθυνσης”.

Τοποθετήστε τον δείκτη του ποντικιού, πάνω ακριβώς στην διαχωριστική γραμμή, μεταξύ πρώτης και δεύτερης στήλης, όπως δείχνει η παρακάτω εικόνα. Το ποντίκι παίρνει την μορφή σταυρού με βελάκι δεξιάαριστερά.

Κάντε διπλό κλικ. Το Word προσάρμοσε το πλάτος της πρώτης στήλης, ώστε να χωρούν ακριβώς τα περιεχόμενα. Επαναλάβετε το ίδιο και για τις υπόλοιπες, στήλες εκτός τηςΔιεύθυνσης”. Ο πίνακας πρέπει να δείχνει όπως παρακάτω.

  1. Στοιχίστε τον πίνακα στο κέντρο της σελίδας.

Από το μενού κλικ ΠίνακαςΙδιότητες πίνακα

Από το παράθυρο με τίτλο Ιδιότητες πίνακα που εμφανίζεται επιλέξτε στοίχιση στο κέντρο και ΟΚ.

  1. Ταξινομήστε τον πίνακα ως εξής :

    1. Επώνυμο Αύξουσα

    2. Ονομα Αύξουσα

    3. Πόλη Φθίνουσα

Κλικ ΠίνακαςΤαξινόμηση.

Επιλέξτε τις στήλες ταξινόμησης όπως φαίνεται παρακάτω και ΟΚ.

  1. Προσθέστε μια γραμμή στην αρχή του πίνακα. Πληκτρολογήστε σένα κελί της γραμμής που προσθέσατε τις λέξειςΣτοιχεία Πελατών”.

Μαρκάρετε την πρώτη γραμμή του πίνακα. Κάντε κλικ ΠίνακαςΓραμμές επάνω.

Όπως βλέπετε στον πίνακα έχει προστεθεί μια γραμμή. Μετά την πληκτρολόγηση του κειμένου ο πίνακας έχει την επόμενη μορφή.

  1. Κάντε συγχώνευση των κελλιών της πρώτης γραμμής και ορίστε μέγεθος γραμματοσειράς 24.

Επιλέξτε την πρώτη γραμμή και κλικ ΠίνακαςΣυγχώνευση κελιών. Όλα τα κελιά της επιλεγμένης γραμμής συγχωνεύτηκαν (έγιναν ένα).

Συνεχίστε και με επιλεγμένη την πρώτη γραμμή κάντε κλικ στο κουμπί Μέγεθος γραμματοσειράς της γραμμής εργαλείων και διαλέξτε 24.

Ο πίνακας μετά την εκτέλεση του ερωτήματος 18.

  1. Στην δεύτερη γραμμή του πίνακα ορίστε σκίαση γκρι – 25 % και στυλ διάφανο.

Επιλέξτε την δεύτερη γραμμή και στη συνέχεια ΜορφήΠεριγράμματα και σκίαση.

Από το παρακάτω παράθυρο διαλέξτε Γέμισμα γκρι 25%, από τα μοτίβα Στυλ Διάφανο και ΟΚ.

Δείτε στην οθόνη την επίδραση των παραπάνω ενεργειών στην δεύτερη γραμμή του πίνακα.

  1. Στη δεύτερη γραμμή αλλάξτε το χρώμμα γραμματοσειράς σε σκούρο μπλε.

Μαρκάρετε την δεύτερη γραμμή και μετά κάντε κλικ στο κουμπί Χρώμμα γραμματοσειράς της γραμμής εργαλείων. Διαλέξτε χρώμα Σκούρο μπλε όπως δείχνει η εικόνα που ακολουθεί.

  1. Εκτυπώστε δύο (2) αντίγραφα του εγγράφου σε διαθέσιμο εκτυπωτή.

Κλικ στο μενού ΑρχείοΕκτύπωση

Στο παράθυρο της εκτύπωσης επιλέξτε τον εκτυπωτή και στην επιλογή Αντίτυπα ορίστε τιμή 2. Κλικ ΟΚ.

Ο πίνακας πρέπει να έχει την παρακάτω μορφή.

Στοιχεία πελατών

Όνομα

Επώνυμο

Διεύθυνση

Πόλη

Τηλέφωνο Οικίας

Τηλέφωνο Εργασίας

Στέλιος

Αθανασίου

Κηφισίας 567

Αθήνα

555-7878

555-7870

Γιώργος

Αντωνίου

Λ. Αθηνών 546

Πάτρα

555-0000

555-8450

Γιάννης

Γεωργίου

Αλεξάνδρας 56

Πάτρα

555-234

555-230

Γιάννης

Δημητρίου

Λ. Αθηνών 546

Λαμία

555-0000

555-0980

Γιώργος

Δημητρίου

Λ. Ρόδων 236

Πάτρα

555-9283

555-4567

Θεοδόσης

Ιωάννου

Αχαρνών 657

Λάρισα

555-6666

555-6660

Ειρήνη

Νικολάου

Αθηνών 750

Αθήνα

555-1234

555-1230

Νικόλαος

Παπαδόπουλος

Λ. Αζαλέας 159

Λαμία

555-8900

555-3457

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΜΑΘΗΜΑ

ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Εκκίνηση εφαρμογής Δημιουργία νέου εγγράφου

  • Πληκτρολόγηση κειμένου

  • (Τόνοι, διαλυτικά, Enter, space bar, Πεζά Κεφαλαία)

  • Μετακίνηση στο κείμενο

  • Ζουμ, μη εκτυπώσιμοι χαρακτήρες

  • ΑποθήκευσηΕκτύπωσηΚλείσιμο

  1. Εκκινήστε το Microsoft Word.

  2. Μεγιστοποιήστε το παράθυρο της εφαρμογής (αν είναι απαραίτητο).

  3. Πληκτρολογήστε το κείμενο που ακολουθεί .

Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών μας δεν ήταν τόσο κοντά η μία στην άλλη όσο είναι σήμερα, κι όμως ποτέ άλλοτε οι καρδιές μας δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη όσο είναι σήμερα.

  1. Αποθηκεύστε το κείμενο με όνομα __________________.doc.

  2. Από την γραμμή εργαλείων επιλέξτε Προεπισκόπηση Εκτύπωσης, για να δείτε το έγγραφό σας ακριβώς όπως θα εκτυπωθεί.

  3. Εκτυπώστε ένα αντίγραφο του εγγράφου, χρησιμοποιώντας το κουμπί Εκτύπωση της γραμμής εργαλείων.

  4. Κλείστε το έγγραφο.

ΜΑΘΗΜΑ

ΕΠΙΛΟΓΗΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Ανοιγμα εγγράφου

  • Διόρθωση, συμπλήρωση κειμένου (backspace, del, Ins)

  • Επιλογή, διαγραφή κειμένου

  • Αναίρεση

  • Αποθήκευση ως ….

  1. Ανοίξτε το αρχείο Φαινόμενο Θερμοκηπίου.doc

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Η Γη μας, καθώς θερμαίνεται από τον Ήληο, εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία. Φενόμενο του θερμοκηπίου ονομάζεται η απορρόφηση αυτής της ακτινοβολίας από την ατμόσφειρα, με αποτέλε μα η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας να αυξάνεται. Κανονικά τμήμα αυτής της ακτινοβλίας θα έφευγε στο διάστυμα. Τώρα, όμως, απορροφάται από διάφορα αέρια τα οποία παράγονται από τις ανθρ πινες δραστηριότητες. Τέτοια αέρια είναι το δοξείδιο του άνθρακα (CO2), το μεθάνιο (CH4), τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και οι τετραχλωράνθρακες (CFC).

Η σηνεχής καταστροφή των δασών, τα οποία μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυόνο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του CO2 στην ατμόσφαιρα.

Τα οξείδια του αζώτου παρά νται από τους κινητήρες των διαφόρων οχημάτων Οι τετραχλωράνθρακες χρησιμοποιούνται σαν προωθητικά αέρια στα διαφορα σπρέυ και αεροζόλ, στα ψειγία, στους πυροσβεστήρες. Οι τετραχλωράνθρακες είναι πολύ καταστγοφικοί για το όζον.

Τα αποτελέσματα της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτυ λόγω του φαινομένου του θερμο πίου είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

Το πιθα ότερο σενάριο αναφέρει ότι οι πάγοι στους πόλους θα λιώσουν με αποτέλεσμα να ανέβει η επιφάνεια της θάλας ας. Περιοχές όπως η Ολλανδία και η Βενετία κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα κάτω από τα νερά της θάλασσας σαν νέες Ατλαντίδες.

  1. Κατά την σύνταξη του κειμένου, όπως παρατηρείται, έγιναν κάποια ορθογραφικά λάθη, τα οποία επισημαίνονται με υπογράμμιση.

  2. Χρησιμοποιώντας, τα κατάλληλα κάθε φορά πλήκτρα, του πληκτρολογίου, διορθώστε τα λάθη.

  3. Το περιεχόμενο του κειμένου, πρέπει να είναι τώρα όπως παρακάτω.

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Η Γη μας, καθώς θερμαίνεται από τον Ήλιο, εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία. Φαινόμενο του θερμοκηπίου ονομάζεται η απορρόφηση αυτής της ακτινοβολίας από την ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας να αυξάνεται. Κανονικά τμήμα αυτής της ακτινοβολίας θα έφευγε στο διάστημα. Τώρα, όμως, απορροφάται από διάφορα αέρια τα οποία παράγονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Τέτοια αέρια είναι το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), το μεθάνιο (CH4), τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και οι τετραχλωράνθρακες (CFC).

Η συνεχής καταστροφή των δασών, τα οποία μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του CO2 στην ατμόσφαιρα.

Τα οξείδια του αζώτου παράγονται από τους κινητήρες των διαφόρων οχημάτων Οι τετραχλωράνθρακες χρησιμοποιούνται σαν προωθητικά αέρια στα διάφορα σπρέυ και αεροζόλ, στα ψυγεία, στους πυροσβεστήρες. Οι τετραχλωράνθρακες είναι πολύ καταστροφικοί για το όζον.

Τα αποτελέσματα της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου είναι δύσκολο να προβλεφθούν.

Το πιθανότερο σενάριο αναφέρει ότι οι πάγοι στους πόλους θα λιώσουν με αποτέλεσμα να ανέβει η επιφάνεια της θάλασσας. Περιοχές όπως η Ολλανδία και η Βενετία κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα κάτω από τα νερά της θάλασσας σαν νέες Ατλαντίδες.

  1. Αποθηκεύστε το αρχείο δίνοντας σαν όνομαΠεριγραφή του φαινομένου του θερμοκηπίου.doc”.

  2. Εισάγετε την λέξη ……………………

  3. Διαγράψτε στην τελευταία πρόταση τις λέξειςγια πάντα”.

  4. Αντικαταστήστε στην αρχή της δεύτερης παραγράφου τις λέξειςσυνεχής καταστροφήμεσυνεχιζόμενη καταστροφή”.

  5. Αποθηκεύστε τις αλλαγές που μέχρι αυτή τη στιγμή έχετε πραγματοποιήσει.

  6. Δημιουργήστε μια κενή γραμμή μετά τον τίτλο του εγγράφου.

  7. Εισάγετε στην κενή γραμμή, που δημιουργήθηκε από το προηγούμενο ερώτημα, τις λέξειςΝΟΗΣΙΣΚέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας“.

  8. Διαγράψτε την επικεφαλίδα του κειμένου

  9. Διαγράψτε την τελευταία παράγραφο.

  10. Ακυρώστε (αναιρέστε) τις προηγούμενες 2 ενέργειες.

  11. Κλείστε το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου, επιλέγονταςΝαιστο ερώτημα για αποθήκευση αλλαγών.

ΜΑΘΗΜΑ

ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

ΣΤΟΧΟΙ

  1. Πληκτρολογήστε το παραπάνω κείμενο και αποθηκεύστε το σε αρχείο με όνομα Πλάτων.doc στον γνωστό σας φάκελο.

  2. Ρυθμίστε την στοίχιση των παραγράφων, την απόσταση μεταξύ των γραμμών κάθε παραγράφου καθώς και τις αποστάσεις μεταξύ των παραγράφων όπως φαίνονται στο κείμενο.

  3. Εσωκλείστε σε περίγραμμα την επικεφαλίδα του κειμένουΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ”.

  4. Επιλέξτε από την 1η παράγραφο του κειμένου, την λέξη Σωκράτης και αλλάξτε την γραμματοσειρά σε Arial Black, εφαρμόζοντας και έντονη γραφή.

  5. Εφαρμόστε μέγεθος γραμματοσειράς 14 και πλάγια γραφή στις λέξειςο άδικος θάνατος του Σωκράτη“.

  6. Εφαρμόστε χρώμα γραμματοσειράς κόκκινο στην πρώτη πρόταση της τρίτης παραγράφουΣτην ψυχή διακρίνει τρία μέρη, το λογιστικό, το θυμοειδές και το επιθυμητικό”.

  7. Υπογραμμίστε τις λέξεις σοφία, ανδρεία, σωφροσύνη.

  8. Επιλέξτε το τμήμα του κειμένουτο λογιστικό ως θείο να κυβερνά, ……… πιο άπληστο και το κατώτερο μέρος της ψυχήςκαι εφαρμόστε, μέγεθος γραμματοσειράς 16, έντονη και πλάγια γραφή.

  9. Μορφοποιήστε την λέξη δικαιοσύνη όπως ζητήθηκε στην προηγούμενη ερώτηση.

  10. Χρησιμοποιώντας το πινέλο μορφοποίησης εφαρμόστε γραμματοσειρά Comic Sans Ms και σκιά σε όλες τις αναφορές της λέξης Πλάτωνας που υπάρχουν στο κείμενο.

  11. Επιλέξτε τον πρώτο χαρακτήρα κάθε γραμμής και αλλάξτε την γραμματοσειρά του σε Monotype Corsiva, μέγεθος 22, έντονη γραφή.

  12. Αλλάξτε την απόσταση των χαρακτήρων σε εκτεταμένη 5 στ. για την πρότασηΤις τρεις αυτές αρετές της ψυχής τις παραλληλίζει με τις τρεις χορδές της λύρας, την υπάτη, τη μέση και τη νήτη”.

  13. Εφαρμόστε διπλή υπογράμμιση με μπλε χρώμα στις λέξειςνοητό κόσμοτης δεύτερης παραγράφου.

  14. Επιλέξτε την πρότασηΤα αισθητά τα θεωρεί είδωλα των ιδεώνκαι αλλάξτε την απόσταση των χαρακτήρων σε συμπυκνωμένη 5 στ.

  15. Εισάγετε το σύμβολο της γραμματοσειράς Wingdings που ακολουθεί στην αρχή του κειμένου . Αυξήστε το μέγεθος του συμβόλου σε 28.

  16. Αποθηκεύστε το αρχείο με νέο όνομα όνομαΠλάτωναςΠερί κόσμου και ψυχής.doc”.

  17. Κλείστε το έγγραφό σας μόνο, διατηρώντας στην οθόνη σας το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου.

ΜΑΘΗΜΑ

ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΣΤΟΧΟΙ

  • .

  1. Ανοίξτε το αρχείοΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ.doc”.

«Και δια να μιλώ την αλήθεια κατατρέχομαι κι από βασιλέα κι από προκομμένους. Θέλουν την αλήθεια, κι όποιος την ειπή κιντυνεύεται. Αλήθεια, αλήθεια, πικριά οπού είσαι! Ούτε οι βασιλείς σε ζυγώνουν, ούτε οι προκομμένοι Μόνον ρωτούν δια σένα και ύστερα σε κατατρέχουν! »

«Ο Θεός, οπού μας έδωσε αυτό το μικρό βασίλειον, μπορεί να μας δώση και τρανό. Και τότε αυτός ο ίδιος θα βασιλέψη. Εγώ τόση τύχη έχωσολντάτος είμαι. Αν δεν με πέθανε το ντουφέκι του Τούρκου, θα με πεθάνη το σκαλιστήρι. Όμως εγώ δεν ξέρω κολακείες και πάντοτες του είπα (του βασιλιά) την αλήθεια. Ό,τι γράφω εδώ του το είπα και στοματικώς πολλάκις, ότισ αυτείνη την πατρίδα, οπού βασιλεύει αυτός, όσο να γένη έτοιμον το βασίλειον έλυωσαν λιοντάριαεγώμπροςσ εκεί­νους είμένας ψύλλος.

Όμως έκαμα κεγώ ό,τι μπορούσα. Είχα δυο ποδάρια, τζακί­στη το ένα, είχα δυο χέρια, έχω ένα· την κοιλιά μου τρύπια, το κεφάλι με δυο τρύπες. Το λοιπόν, αν θέλωμεν το λίγον να γένη μεγάλον, πρέπει να λατρεύωμεν Θεόν, ναγαπάμε πατρίδα· ναχωμεν αρετή· τα παιδιά μας να τα μαθαίνωμεν γράμματα κηθική. Αυτό μου κόβει το κεφάλι μου και λέω

«Αν μας έλεγε κανένας αυτείνη την λευτεριά οπού θα γευόμαστε, θα περικαλούσαμε τον Θεόν να μας αφήση εις τους Τούρκους άλλα τόσα χρόνια, όσονα γνωρίσουν οι άνθρωποι τι θα ειπή πατρίδα, τι θα ειπή θρησκεία, τι θα ειπή φιλοτιμία, αρετή και τιμιότη. Αυτά λείπουν απόλους εμάς, στρατιωτικούς και πολιτικούς.

Τις πρόσοδες της πατρίδας τις κλέβομεν, από υποστατικά δεν της αφήσαμεν τίποτας, σεπηρεσίαν να μπούμεν, ένα βάνομεν εις το ταμείον, δέκα κλέβομεν. Αγοράζομεν πρόσοδες, τις τρώμεν όλες. Χρωστούν εις το Ταμείον δεκοχτώ-‘κατομμύρια ο ένας κιο άλλος· ο Μιχαλάκης Γιατρός πεντακόσεςχιλιάδες, ο Τζούχλος τρακόσες, ο Γιωργάκης Νοταράς τρακόσεςπενήνταόλο τέτοιγοι χρωστούνε αυτά. Ο κεντρικός ταμίας ο Φίτζιοςτρακόσεςπενήντα του λείπουν από το ταμείον· κιακόμα δεν κυτάχτηκαν πόσα θα λείψουν ακόμα. Τοίδιο ντογάνες κιάλλα. Τέτοιοι μπαίνουν εις τα πράματα και τέτοιους συντρόφους βάνουν. Δύσκολο είναι ο τίμιος άνθρωπος να κάνη τα χρέη του πατριωτικώς. Οι αγωνισταί οι περισσότεροι και οι χήρες κιαρφανά δυστυχούν. Πολυτέλεια και φαντασίαγεμίσαμεν πλήθος πιανοφόρτια και κιθάρες. Οι δανεισταί μας ζητούν τα χρήματά τους, λεπτό δεν τους δίνομεν από αυτάκάνουν επέβασιν εις τα πράματά μας. Και ποτές δεν βρίσκομεν ίσιον δρόμον. Πως θα σωθούμενεμείς μαυτά και να σκηματιστούμεν εις την κοινωνίαν του κόσμου ως άνθρωποι;” Ο Θεός ας κάμη το έλεός του να μας γλυτώση από τον μεγάλον γκρεμνόν οπού τρέχομεν να τζακιστούμεν

  1. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο Ορθογραφικός και γραμματικός έλεγχος, επεξεργαστείτε τις δύο πρώτες παραγράφους.

    • Προσθέστε στο λεξικό τις λέξεις

κατατρέχομαι, ειπή, βασίλειον, τζακί­στη,

θέλωμεν, λίγον, λατρεύωμεν, Θεόν, μαθαίνωμεν, τιμιότη

    • Αλλάξτε τις λέξεις

πικριά με πικρά, πεθάνη με πεθάνει,

βασιλέψη με βασιλέψει , δώση με δώσει, αφήση με αφήσει.

    • Παραβλέψτε όλες τις υπόλοιπες.

ΜΑΘΗΜΑ

ΕΥΡΕΣΗΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ

  1. Ανοίξτε το αρχείοΑγ Κοσμάς ο Αιτωλός περί γυναικών.doc”.

Διά τούτο πρέπει να μάθετε όλοι σας γράμματα, διά να καταλαμβάνετε πως περιπατείτε. Πρέπει και συ, ω άνδρα, να μη μεταχειρίζεσαι την γυναίκα σου ωσάν σκλάβα, διότι πλάσμα του Θεού είναι και εκείνη καθώς και συ. Τόσον εσταυρώθηκεν ο Θεός διεσέ, όσον και διεκείνην. Πατέρα λέγεις εσύ τον Θεόν, πατέρα τον λέγει και εκείνη. Έχετε μίαν πίστιν, ένα βάπτισμα . δεν την έχει ο Θεός κατωτέραν. Διά τούτο την έκαμεν από την μέσην του ανδρός, διά να είναι ο άνδρας ωσάν την κεφαλήν και η γυναίκα το σώμα . διά τούτο δεν την έκαμεν από το κεφάλι, διά να μη καταφρονή τον άνδρα. Ομοίως πάλιν δεν την έκαμε από τα ποδάρια, διά να μη καταφρονή ο άνδρας την γυναίκα.

Όταν έκαμεν ο Θεός τον άνδρα, έλαβεν ο πανάγαθος μίαν πλευράν απαυτόν και έκαμε την γυναίκα, και του την έδωκε διά σύντροφον. Ίσια την έκαμε ο Θεός την γυναίκα με τον άνδρα, όχι κατωτέρα.

  • Εδώ πώς τας έχετε τας γυναίκας;

  • Διά κατωτέρας.

Ανίσως, αδελφοί μου, και θέλετε να είσθε καλλίτεροι οι άνδρες από τας γυναίκας, πρέπει να κάμνετε και έργα καλλίτερα από αυτάς.

  1. Εντοπίστε, τα σημεία του κειμένου που εμφανίζεται οι λέξεις, που δίνονται παρακάτω και εφαρμόστε την μορφοποίηση που ζητείται σε κάθε περίπτωση.

    • γυναίκα υπογράμμιση

    • Θεός γραμματοσειρά Arial Black

    • άντρα έντονη γραφή

  2. Αντικαταστήστε τις παρακάτω λέξεις

    • καταλαμβάνετε με καταλαβαίνεται

    • ποδάρια με πόδια

    • δια με για

ΜΑΘΗΜΑ

ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ

  1. Ανοίξτε το αρχείοΑπομνημονεύματα Μακρυγιάννη.doc

ΣΤ. ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

Όταν μου πειράζουν την πατρίδα και θρησκεία μου θα μιλήσω, θανεργήσω κι ο,τι θέλουν ας μου κάνουν…. Κιαυτήνη η πατρίδα δεν λευτερώθη με παραμύθια, λευτερώθη μαίματα και θυσίες· κιαπό αυτά έγινε βασίλειονκι όχι να βραβεύωνται οι κόλακες, κιοι αγωνισταί ναδικιώνται. Ότι όταν σκοτώνονται οι αγωνισταί, αυτείνοι κοιμώνταν. Κι όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Ναρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη μπρος η πατρίδα στέργομαι να μου βγάλη και τα δυο μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου καλά, με θρέφει· αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι. Ότι σαυτήνη θα ζήσω, δεν έχω σκοπόν να πάγω αλλού…”

“…..Αφάνισαν ολως διόλου τά μοναστήρια καί οί καημένοι οί καλόγεροι, όπου αφανίστηκαν εις τόν αγώνα, πεθαίνουν της πείνας μέσα στους δρόμους, όπου αυτά τά μοναστήρια ήταν τά πρώτα προπύργια της άπανάστασής μας. “Οτι έκεΐ ήταν καί οί τζεμπιχανέδες μας (πυριτιδαποθήκες) κιολα τά αναγκαία του πολέμουοτήταν παράμερον καί μυστήριον άπό τους Τούρκους. Καί θυσίασαν οί καϊμένοι οί καλόγεροι καί σκοτώ­θηκαν οί περισσότεροι εις τόν αγώνα. Καί οί Μπαυαρέζοι παντήχαιναν, οτείναι οί Καπουτζΐνοι της Ευρώπης, δέν ήξε­ραν οτείναι σεμνοί, κιαγαθοί άνθρωποι καί μέ τά έργα των χεριών τους απόχτησαν αυτά, άγωνίζοντας καί δουλεύοντας τόσους αιώνεςκαί ζούσαν μαζί τους τόσοι φτωχοί κιέτρω­γαν ψωμίκαί χάλασαν (οί Μπαυαρέζοι) καί ρήμαξαν όλους τους ναούς των μοναστηριών.”

Είχα κιένα μήνα όπου άρχισα νά παίρνω μιστόν τοΰ βαθμού μου, καθώς καί οι άλλοι , έπαιρνα τρακόσες εξήντα δραχμές. Είδα αυτό. καί πέθαιναν οι άνθρωποι εις τά παλιοκλήσια, οπλαρχηγοί κιάλλοι, κιάπό τήν πείνα κιάπό τό κρύον. τότε στοχάστηκα: Οι άγωνισταί νά πεθαίνουν της πεί­νας, κιέμεϊς νά πλερωνώμαστε ολίγοι άνθρωποι; Εμείς οί ολίγοι φέραμεν τήν λευτεριά; Νά κόψωμεν κιέμέϊς τόν μι­στόν μας, είτε νά πάρουν καίοί αδελφοί μας συναγωνισταί! Ει δέ ξίκι νά γένη καί σεμάς! Τότε φκιάνω μιαν αναφορά καί λέγω: « Έπειδήτις όσοι αγωνίστηκαν πεθαίνουν άπό τήν πεί­να καί τήν ταλαιπωρίαν, καθώς καί χήρες των σκοτωμένων καί τά παιδιά τους, τόν μισθόν όπου μού δίνετε διατάξετε νά μού κοπή δλος καί νά τόν δίνετε εις τους άγωνιστάς καί χήρες κιαρφανά τών σκοτωμένων…”

  1. Ορίστε στοίχιση στο κέντρο για τον τίτλο του κειμένου.

  2. Τροποποιήστε την στοίχιση της δεύτερης παραγράφου από αριστερή σε πλήρη.

  3. Επιλέξτε την πρώτη παράγραφο του κειμένου και ορίστε την απόστασή της, από την επόμενη παράγραφο (Διάστημα μετά) στις 18 στ.

  4. Ορίστε την απόσταση της τρίτης παραγράφου από την δεύτερη (Διάστημα πριν) στις 30 στ.

  5. Επιλέξτε την δεύτερη παράγραφο και εφαρμόστε διαδοχικά, διάστιχο 1,5 γραμμή, Διπλό κ.λ.π. Τι παρατηρείται;

  6. Μαρκάρετε ολόκληρο το κείμενο και εφαρμόστε εσοχή για την πρώτη γραμμή κάθε παραγράφου στο 1 εκ.

  7. Προσθέστε στο τέλος του κειμένου την πρότασηΣτρ. Μακρυγιάννη Απομνημονεύματακαι στοιχίστε την, αρχικά στο κέντρο της σελίδας και κατόπιν δεξιά.

  8. Τοποθετήστε τον δρομέα, σε οποιοδήποτε σημείο, στο εσωτερικό της δεύτερης παράγραφο του εγγράφου, και ορίστε, απόσταση, από το αριστερό περιθώριο της σελίδας (αριστερή εσοχή)1.5 εκ. και απόσταση από το δεξιό περιθώριο (δεξιά εσοχή) 1 εκ.

  9. Αποθηκεύστε τις αλλαγές που πραγματοποιήσατε.

  10. Το κείμενό σας πρέπει τώρα να φαίνεται όπως παρακάτω.

ΣΤ. ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

Όταν μου πειράζουν την πατρίδα και θρησκεία μου θα μιλήσω, θανεργήσω κι ο,τι θέλουν ας μου κάνουν…. Κιαυτήνη η πατρίδα δεν λευτερώθη με παραμύθια, λευτερώθη μαίματα και θυσίες· κιαπό αυτά έγινε βασίλειονκι όχι να βραβεύωνται οι κόλακες, κιοι αγωνισταί ναδικιώνται. Ότι όταν σκοτώνονται οι αγωνισταί, αυτείνοι κοιμώνταν. Κι όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Ναρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη μπρος η πατρίδα στέργομαι να μου βγάλη και τα δυο μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου καλά, με θρέφει· αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι. Ότι σαυτήνη θα ζήσω, δεν έχω σκοπόν να πάγω αλλού…”

“…..Αφάνισαν ολως διόλου τά μοναστήρια καί οί καημένοι οί καλόγεροι, όπου αφανίστηκαν εις τόν αγώνα, πεθαίνουν της πείνας μέσα στους δρόμους, όπου αυτά τά μοναστήρια ήταν τά πρώτα προπύργια της άπανάστασής μας. “Οτι έκεΐ ήταν καί οί τζεμπιχανέδες μας (πυριτιδαποθήκες) κιολα τά αναγκαία του πολέμουοτήταν παράμερον καί μυστήριον άπό τους Τούρκους. Καί θυσίασαν οί καϊμένοι οί καλόγεροι καί σκοτώ­θηκαν οί περισσότεροι εις τόν αγώνα. Καί οί Μπαυαρέζοι παντήχαιναν, οτείναι οί Καπουτζΐνοι της Ευρώπης, δέν ήξε­ραν οτείναι σεμνοί, κιαγαθοί άνθρωποι καί μέ τά έργα των χεριών τους απόχτησαν αυτά, άγωνίζοντας καί δουλεύοντας τόσους αιώνεςκαί ζούσαν μαζί τους τόσοι φτωχοί κιέτρω­γαν ψωμίκαί χάλασαν (οί Μπαυαρέζοι) καί ρήμαξαν όλους τους ναούς των μοναστηριών.”

Είχα κιένα μήνα όπου άρχισα νά παίρνω μιστόν τοΰ βαθμού μου, καθώς καί οι άλλοι , έπαιρνα τρακόσες εξήντα δραχμές. Είδα αυτό. καί πέθαιναν οι άνθρωποι εις τά παλιοκλήσια, οπλαρχηγοί κιάλλοι, κιάπό τήν πείνα κιάπό τό κρύον. τότε στοχάστηκα: Οι άγωνισταί νά πεθαίνουν της πεί­νας, κιέμεϊς νά πλερωνώμαστε ολίγοι άνθρωποι; Εμείς οί ολίγοι φέραμεν τήν λευτεριά; Νά κόψωμεν κιέμέϊς τόν μι­στόν μας, είτε νά πάρουν καίοί αδελφοί μας συναγωνισταί! Ει δέ ξίκι νά γένη καί σεμάς! Τότε φκιάνω μιαν αναφορά καί λέγω: « Έπειδήτις όσοι αγωνίστηκαν πεθαίνουν άπό τήν πεί­να καί τήν ταλαιπωρίαν, καθώς καί χήρες των σκοτωμένων καί τά παιδιά τους, τόν μισθόν όπου μού δίνετε διατάξετε νά μού κοπή δλος καί νά τόν δίνετε εις τους άγωνιστάς καί χήρες κιαρφανά τών σκοτωμένων…”

Στρ. Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα

ΜΑΘΗΜΑ

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

  1. Ανοίξτε το αρχείοΘούριος.doc”.

Ως πότε παλικάρια, να ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λεοντάρια, σταις ράχαις στα βουνά;
Σπηλιαίς να κατοικούμε, να βλέπωμεν κλαδιά,
να φεύγωμαπτον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;
Να χάνωμεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας, κι όλους τους συγγενείς;


Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι, σκλαβιά και φυλακή.
Τι σωφελεί αν ζήσεις, και είσαι στη σκλαβιά;
στοχάσου πως σε ψαίνουν, καθώραν στην φωτιά.

Σουλιώταις και Μανιώταις, λιοντάρια ξακουστά
ως πότε σταις σπηλιαίς σας, κοιμάστε σφαλιστά;
Μαυροβουνιού καπλάνια, Ολύμπου σταυραητοί,
κιΑγράφων τα ξεφτέρια, γεννήστε μια ψυχή.
Ανδρείοι Μακεδόνες, ορμήσετε για μια,
και αίμα των τυράννων, ρουφήστε σα θεριά.

  1. Χρησιμοποιώντας την λειτουργία της αντιγραφής δημιουργήστε την παρακάτωπαραλλαγήτου ποιήματος.

Ως πότε παλικάρια, να ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λεοντάρια, σταις ράχαις στα βουνά;
Σπηλιαίς να κατοικούμε, να βλέπωμεν κλαδιά,
να φεύγωμαπτον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;
Να χάνωμεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας, κι όλους τους συγγενείς;

Ως πότε παλικάρια, να ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λεοντάρια, σταις ράχαις στα βουνά;

Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι, σκλαβιά και φυλακή.
Τι σωφελεί αν ζήσεις, και είσαι στη σκλαβιά;
στοχάσου πως σε ψαίνουν, καθώραν στην φωτιά.

Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι, σκλαβιά και φυλακή.
Τι σωφελεί αν ζήσεις, και είσαι στη σκλαβιά;
στοχάσου πως σε ψαίνουν, καθώραν στην φωτιά.

Σουλιώταις και Μανιώταις, λιοντάρια ξακουστά
ως πότε σταις σπηλιαίς σας, κοιμάστε σφαλιστά;
Μαυροβουνιού καπλάνια, Ολύμπου σταυραητοί,
κιΑγράφων τα ξεφτέρια, γεννήστε μια ψυχή.
Ανδρείοι Μακεδόνες, ορμήσετε για μια,
και αίμα των τυράννων, ρουφήστε σα θεριά.

Ως πότε παλικάρια, να ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λεοντάρια, σταις ράχαις στα βουνά;
Ως πότε παλικάρια, να ζούμε στα στενά,
μονάχοι σα λεοντάρια, σταις ράχαις στα βουνά;

Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι, σκλαβιά και φυλακή.
Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι, σκλαβιά και φυλακή.

ΜΑΘΗΜΑ

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

  1. Ανοίξτε το αρχείοΕφευρέσεις και Ανακαλύψεις.doc”. (Το κείμενο έχει δημιουργηθεί με ευρεία χρήση του πλήκτρου tab).

Χρονολογικός πίνακας σημαντικν φευρέσεων κα νακαλύψεων

Πότε; Τι; Ποιος; Που;

1783 Αερόστατο Μονγκολφιέ Γαλλία

3000 πΧ Τροχός – Μεσοποταμία

80000 πΧ Φωτιά – –

1777 Ατμόπλοιο ντ’ Αμπαν Γαλλία

1050 πΧ Αλφάβητο – Ελλάδα-Φοινίκη

600 πΧ Ηλεκτρισμός Θαλής Ελλάδα

1088 Πυξίδα – Κίνα

4000 πΧ Γραφή – Μεσοποταμία

1608 Τηλεσκόπιο Λιπερσχεϊ Ολλανδία

1642 Αριθμομηχανή Πασκάλ Γαλλία

1450 Τυπογραφικό πιεστήριο Γουτεμβέργιος Γερμανία

1543 Ηλιακό σύστημα Κοπέρνικος Πολωνία

1609 Εφημερίδα Ζένε Γερμανία

1752 Αλεξικέραυνο Φράνκλιν ΗΠΑ

1797 Αλεξίπτωτο Γκαρνερέν Γαλλία

  1. Μετακινήστε κατάλληλα τις προτάσεις του κειμένου ώστε τα επιτεύγματα που περιγράφονται στον πίνακα να είναι ταξινομημένα χρονολογικά.

  2. Το κείμενό σας πρέπει τώρα να έχει την παρακάτω μορφή

Χρονολογικός πίνακας σημαντικν φευρέσεων κα νακαλύψεων

Πότε; Τι; Ποιος; Που;

80000 πΧ Φωτιά – –

3000 πΧ Τροχός – Μεσοποταμία

4000 πΧ Γραφή – Μεσοποταμία

1050 πΧ Αλφάβητο – Ελλάδα-Φοινίκη

600 πΧ Ηλεκτρισμός Θαλής Ελλάδα

1088 Πυξίδα – Κίνα

1450 Τυπογραφικό πιεστήριο Γουτεμβέργιος Γερμανία

1543 Ηλιακό σύστημα Κοπέρνικος Πολωνία

1608 Τηλεσκόπιο Λιπερσχεϊ Ολλανδία

1609 Εφημερίδα Ζένε Γερμανία

1642 Αριθμομηχανή Πασκάλ Γαλλία

1752 Αλεξικέραυνο Φράνκλιν ΗΠΑ

1777 Ατμόπλοιο ντ’ Αμπαν Γαλλία

1783 Αερόστατο Μονγκολφιέ Γαλλία

1797 Αλεξίπτωτο Γκαρνερέν Γαλλία

  1. Αποθηκεύστε το κείμενο με όνομαΧρονολογικός πίνακας εφευρέσεων και ανακαλύψεων.doc”.

ΜΑΘΗΜΑ

ΣΤΥΛΟΘΕΤΕΣ

ΜΑΘΗΜΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑΣΚΙΑΣΗ

  1. Ανοίξτε το αρχείο Σε κλαίει καός.doc”.

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι

Στον τόπο που σε πλάγιασε το βόλι, ω παλικάρι.

Πανάλαφρος ο ύπνος σου του Απρίλη τα πουλιά

Σαν του σπιτιού σου να τακούς λογάκια και φιλιά

και να σου φτάνουν του σκληρού χειμώνα οι καταρράχτες

σαν τουφεκιού αστραπόβροντα και σαν πολέμου κράχτες.

Πλατειά του ονείρου μας η γη και απόμακρη.

Και γέρνεις εκεί και σβεις γοργά.

Ιερή στιγμή. Σαν πιο πλατειά τη δείχνεις,

και την φέρνεις σαν πιο κοντά!

Κωστής Παλαμάς

  1. Εφαρμόστε κατάλληλα περίγραμμα, σκίαση και περίγραμμα σελίδας όπως φαίνεται παρακάτω.

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι

Στον τόπο που σε πλάγιασε το βόλι, ω παλικάρι.

Πανάλαφρος ο ύπνος σου του Απρίλη τα πουλιά

Σαν του σπιτιού σου να τακούς λογάκια και φιλιά

και να σου φτάνουν του σκληρού χειμώνα οι καταρράχτες

σαν τουφεκιού αστραπόβροντα και σαν πολέμου κράχτες.

Πλατειά του ονείρου μας η γη και απόμακρη.

Και γέρνεις εκεί και σβεις γοργά.

Ιερή στιγμή. Σαν πιο πλατειά τη δείχνεις,

και την φέρνεις σαν πιο κοντά!

Κωστής Παλαμάς

ΜΑΘΗΜΑ

ΛΙΣΤΕΣ με ΚΟΥΚΚΙΔΕΣ & ΑΡΙΘΜΗΣΗ

  1. Τι είναι Φαρμακοδιέγερση (Doping);

    Ως φαρμακοδιέγερση (doping) ορίζεται:

    1. Η χρήση ή χορήγηση απαγορευμένων φαρμακευτικών ουσιών ή μεθόδων, με σκοπό την αύξηση της απόδοσης των αθλητών,

    2. Η ανεύρεση στο σώμα ενός αθλητή μιας απαγορευμένης ουσίας

    Λόγοι χρησιμοποίησης Απαγορευμένων Ουσιών από τους αθλητές:

    Παρά τις σοβαρές παρενέργειες που έχουν επισημανθεί από τους επιστήμονες, οι αθλητές χρησιμοποιούν απαγορευμένες ουσίες για τους παρακάτω λόγους:

    • Αύξηση σωματικής δύναμης, αντοχής, κατά την προπόνηση

    • Αύξηση του μεγέθους και της ισχύς των μυών

    • Γρήγορη αποκατάσταση από τραυματισμούς

    • Αύξηση επιθετικότητας – ανταγωνιστικότητας

    • Πρόκληση ήπιου βαθμού ευφορίας.

    • Ανάγκη για προβολή, καταξίωση μέσω του αθλητισμού

    Πληκτρολογήστε το παρακάτω κείμενο και αποθηκεύστε το με όνομαΦαρμακοδιέγερση στον αθλητισμό.doc”.

  1. Δημιουργήστε ένα κενό έγγραφο με όνομαΠαρενέργειες Αναβολικών.doc” και περιεχόμενο το κείμενο που ακολουθεί.

Παρενέργειες Αναβολικών

  1. Στους άνδρες:

    • Ακμή μείωση της τριχοφυΐας της κεφαλής

    • αυξημένη επιθετικότητα και σεξουαλική διάθεση

    • Μειωμένη σεξουαλική ικανότητα, προσωρινή ή μόνιμη ανικανότητα, μειωμένη παραγωγή σπέρματος

    • συρρίκνωση και σκλήρυνση των όρχεων

    • νεφρική βλάβη, γυναικομαστία, αλωπεκία, υπερτροφία προστάτη

    • μειωμένη παραγωγή ενδογενούς τεστοστερόνης και γοναδοτροπινών.

  2. Στις γυναίκες:

    • Ανάπτυξη ανδρικών χαρακτηριστικών, μεταξύ αυτών τριχοφυΐα στο πρόσωπο και στο σώμα

    • Ακμή, βάθυνση του τόνου της φωνής

    • διαταραχές εμμήνου ρύσεως (περιόδου)

    • αυξημένη επιθετικότητα και σεξουαλική διάθεση

    • υπερτροφία κλειτορίδας, συρρίκνωση του στήθους, αλωπεκία ανδρικού τύπου

    • πολύ αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης

    • μειωμένα επίπεδα ωοθυλακιοτρόπου ορμόνης.

  3. Στους εφήβους:

    • Σοβαρή ακμή στο πρόσωπο και στο σώμα

    • Αρρενοποίηση στις κοπέλες

    • αναστολή της σωματικής ανάπτυξης, εξαιτίας της πρώιμης σύγκλισης των επιφύσεων τω